Dag dames! Zojuist was ik buiten en zag een man en die had een kinderwagen bij zich met een kind er in die zeker wel een jaar of 5 was.. Dus nu ben ik wel benieuwd tot welke leeftijd mogen jullie kind in een kinderwagen/buggy?
Hier zit onze zoon er nog in bij lange afstanden en als ik bijv in de winkel ben. Verder loopt hij veel al mee. Heb hem nog wel bij langere afstanden mee ivm moe worden. Tot wanneer dat zo zal zijn geen idee maar tot 5jr is wel lang. (Al zat de kleine van mijn vriendin er ook heel lang in maar dat had een reden, ze was ziek en liep nog niet goed. Je kon dat aan haar uiterlijk niet zien en hierdoor vaak de kwetsende vraag gekregen 'waarom loopt ze niet mee' moet zij nog in die buggy etc.. Dus ik oordeel niet zo snel als een kindje wat al wat ouder is in een buggy zit)
ik heb voor 3 jaar gekozen, dochter is net 2 geworden en lange stukken lopen is nog lastig dan gaat ze toch na een tijdje slenteren en word ze hangerig dus dan gaat ze in de buggy maar met 3 jaar vind ik het wel mooi geweest en moet ze maar gewoon lopen
Hier drie jaar. Maar om eerlijk te zijn ... wat weet jij van het kindje wat in de kinderwagen zat. Misschien heeft hij/zij wel wat en kan 'het' niet zo lang meelopen.
Hier zit mijn zoontje van ruim 4 ook nog in de buggy, heb een dubbele buggy voor als ik de twee kleinste mee moet nemen en een enkele voor het geval dat ik er 1 heb en de ander op school is. Maar mijn zoontje kan nog geen hele afstanden lopen en heeft een beperking alleen is dat niet van hem af te zien als hij in de buggy zit, alleen aan zijn bril
Hoe kun jij bepalen of dat kind prima kan lopen? Mijn 5 jarige (groot voor zijn leeftijd) zit ook nog in een buggy ivm zijn autisme en slechte motoriek. Hij heeft dit nodig om zich af te kunnen sluiten (kap dicht) en omdat zijn benen snel pijn doen. Onze 6 jarige (ook autistische) zoon zit ook nog regelmatig in de buggy, simpelweg omdat hij ook veel moeite heeft om het allemaal te verwerken. Bij beide kinderen kun je dit NIET van de buitenkant zien. Ik krijg regelmatig veroordelende blikken, maar vragen hoe of wat, ho maar.
Ik heb twee gestemd. Mijn dochter 22 maanden zit al bijna niet meer in de buggy, ze kan goed lopen en kan goed lange afstanden lopen. De wandelwagen is al opgeruimd, de buggy gaat vaak niet eens meer mee. Wel mee naar de dierentuin of de stad oid maar niet voor gewoon boodschappen ofzo. Maar het ligt eraan of een kind goed kan lopen of niets, maar soms ook aan de ouders en hun geduld... Maar ik vind na het derde jaar, zeker als ze al op de basisschool zitten niet meer kunnen.... (Zieke kinderen zijn uitzonderingen natuurlijk)
Tot een jaar of 3..vanaf die leeftijd kunnen ze prima lopen ook op dagjes uit. Je houdt gewoon rekening met meer zit stops. Mijn dochter was er met iets ouder dan 2 zelf al klaar mee en wilde alleen maar lopen Je weet idd niet wat het in deze situatie was, maar er zijn er genoeg hoor. Een klasgenootje van mijn dochter (5) wordt elke dag in de buggy naar school gereden..moeder vertelt zelf dat hij gewoon geen zin heeft om te lopen en zij geen zin heeft in een drama..tja..niet mijn keuze zeg maar. Het is overigens een afstand die door een peuter al prima te lopen is. heb het hier volgens mij al eens vertelt, maar vorig jaar hadden de kleuters een uitstapje naar de binnenstad (wat vlakbij school is) en toen vroeg die moeder aan de juf wie dan al die buggy's ging duwen de juf heeft haar maar uitgelegd dat alle kinderen gewoon lopen incl haar zoon want dat er in de kleuterklas geen buggy's meer geduwd worden. Met als uitzondering kinderen waarbij het medisch noodzakelijk is uiteraard.
Als wij naar de Efteling (of een dergelijk park) gaan, nemen we ook de buggy mee. Voornamelijk voor spullen, eten en drinken en omdat het voor m'n rug fijn is om iets te hebben om op te kunnen steunen, maar als onze zoon aan het eind van de dag wil zitten, vind ik dat geen probleem. Als ik zelf helemaal kapot ben na een dag lopen en m'n uitgeputte voetjes niet zou hoeven gebruiken door in een wagentje naar de uitgang gereden te worden, zou ik dat ook heerlijk vinden Als er een treintje van de ene kant naar de andere kant van het park zou rijden, zou ik die ook nemen, in plaats van de 2 kilometer te lopen. Ik ga er overigens vanuit dat we, als de baby geboren is, de spullen in de bak onder de kinderwagen bewaren en dat er geen buggy meer meegaat Hier is het dus puur omdat het makkelijk is, niet omdat onze zoon heel hard een buggy nodig heeft.
Ik vind dit erg veroordelend. Mijn 5-jarige dochter ziet er ook uit alsof zij prima kan lopen, aan de buitenkant niets te zien. Zij heeft tot een paar maand geleden bij afstanden verder dan 500 m. in de wandelwagen gezeten. Inmiddels hebben wij een rolstoel voor deze afstanden. Als buitenstaander is het altijd makkelijk te oordelen, wanneer er niets te zien is aan een kind, terwijl deze wel een chronische ziekte heeft. Mijn dochter heeft erg veel last dezelfde dag en de dagen erna als ze wel die afstanden moet lopen, omdat ze volgens andere mensen "te oud" is en "te groot" is voor een wandelwagen?!
Ik heb 2 jaar gekozen. Mijn kinderen hebben geen medische problemen en kunnen daarom prima zelf lopen. En los van het feit dat er inderdaad redenen kunnen zijn, vind ik het meestal een raar gezicht. Net als kinderen van 4 die nog met een speen in lopen. Maar daar trek ik denk ik een heel andere beerput open
Nou het is niet veroordelend bedoeld, dus sorry als dat voor iemand zo overkomt! Ik werd gewoon benieuwd tot welke leeftijd jullie dat vinden kunnen (tenzij er een reden is zoals ziekte o.i.d.)
Jij denkt dat dat kind 5 was maar dat hoeft niet. zo heeft mijn zus het gehad dat ze id moest laten zien in de bus voor haar zoon terwijl hij net 2 was. Toen hij 2,5 was heeft ze het bij een visboer gehad dat haar zoon heel vervelend was en dat iemand ineens haar zoon aansprak met je moet wel naar je moeder luisteren. Hij is nu 3,5 en als je hem ziet lopen denk je dat hij 7/8 jaar is. Gewoon een lang kind. Mijn mening is toch wel 3 jaar max. Zoon liep met 2 jaar lange afstanden al dit kwam omdat ik zwanger van de 2de was.
Mijn zoontje die wou niet meer in de buggy toen die anderhalf was, sindsdien hebben we het op zolder opgeborgen . Wij lopen fietsen altijd
Als we dagjes weg gaan gaat de buggy mee voor de spullen. Als ze eind van de dag in de buggy wil zitten vinden wij dat prima over een paar maanden gaat de buggy ook mee naar schiphol omdat we een nacht vlucht hebben (5.30uur) kan ze nog lekker even liggen
Voor een kind dat gezond is vind ik 3 jr toch wel de max. Mijn zoontje is nu bijna 3 en zit nog af en toe in de buggy maar kan in principe prima zonder. Af en toe gebruik ik 'm nog voor mijn eigen gemak zodat ik bijv even rustig boodschappen kan doen en hij even slaapt in de buggy.
Hier tot ongeveer 3,5 gebruikt, daarna nog wel voor dagjes weg. Laatste keer was begin januari in disneyland, ze kan veel lopen maar zoveel lopen vier dagen achter elkaar was gewoon anders teveel. Voor een dagje gebruiken we nu ook niet meer, al twijfelde ik nog over de zomervakantie.. . We vliegen heel laat en moeten bij aankomst nog met de trein en een stuk lopen, dan is het toch lastiger met een moe/ slapend kind. Maar dan is ze bijna vijf dus doen het toch niet..
Anders....... Ik vind dat het van het kindje afhangt. Voor lange afstanden kan ik me best voorstellen dat een 5 jarige nog in een buggy zit of als er iets met het kindje is snap ik ook echt wel dat een kindje van 5 nog in de buggy zit. Aan de buitenkant kan je misschien niets zien maar misschien kan het kindje niet lopen of heel slecht en vind hij het juist even lekker om er ook uit te zijn. Zelf was ik heel snel moe en had een hekel aan lopen dus heb tot mijn 6de jaar in een buggy gezeten en dan vooral dus lange afstanden, pretpark, dierentuin, enz. Mijn dochter zit bij ons niet meer in de buggy maar bij mijn schoonouders nog wel want die lopen hele afstanden met haar en hebben de buggy gewoon voor de zekerheid mee. Mocht ze niet meer kunnen wil je ook niet einden met haar op de arm lopen. Even is wel te doen maar dat houd je niet lang vol. En om eerlijk te zijn zou het me ook niets uit maken moeten ze zelf weten ik ben niet degene die daar over gaat oordelen.