Tot welke leeftijd in kinderwagen/buggy?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Strandbal, 30 mrt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Tot welke leeftijd in kinderwagen/buggy?

1. 1 jaar

2. 2 jaar

3. 3 jaar

4. 4 jaar

5. 5 jaar

6. Anders...

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. hetlichtje

hetlichtje Fanatiek lid

3 dec 2010
    1.061
    0
    36
    NULL
    NULL
    Mijn zoontje is net 2, maar verwacht dat hij nog wel eventjes in de kinderwagen zit. Ik heb geen buggy, gebruik de fijne kinderwagen.

Afgelopen weekend naar de dierentuin geweest en dan doet hij zijn slaapje van bijna 2 uur gewoon in de kinderwagen. Hij slaapt nog best veel overdag.

Boodschappen doen, kilometer afstand, loopt hij naast de wagen. Als hij echter moe/niet zichzelf is, mag hij er lekker inzitten. Het is gewoon fijn voor hem, een veilig plekje.

Zal me echt worst zijn als ik kinderen van 5 in een buggy zie. Ook al is het niet medisch. Wat weten wij van de werkdagen/energie/nachten enz. van de moeders? Het zal vast allemaal een reden hebben. Ik denk niet dat er veel moeders zijn die het leuk vinden dat hun kind zo oud in de buggy zit, er zit vast een verhaal achter.

2. Lieke84

Lieke84 Fanatiek lid

1 jun 2011
    3.016
    2
    38
    Denk dat gemiddeld een kind tot een jaar of 3 wel in de buggy zit. Dit geldt alleen voor volkomen gezonde kindjes waar dus niets mee is.

Ik zie ook wel eens een erg groot kindje nog in een buggy en vraag me dan inderdaad af waarom, maar er kunnen zoveel goede redenen voor zijn.....

3. mama1977

mama1977 Actief lid

23 jun 2009
    356
    0
    0
    limburg
    onze oudste van 6 kruipt er in zodra hij de kans krijgt....:D liever lui dan moe zullen we maar zeggen!

4. Amethist

Amethist Niet meer actief

Hahahaha, hoe herkenbaar :D. Precies mijn dochter, die zit ook liever dan dat ze loopt. En ik ben misschien ook wel liever lui, want ik heb ook niet altijd zin om er een strijd over te voeren. Gisteren kreeg ze trouwens onverwachts nieuwe schoenen in de stad en heeft ze van enthousiasme de hele weg naar huis gelopen ;).

5. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

15 nov 2009
    4.613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    Onze zoon zat tot drie jaar nog regelmatig in de kinderwagen (phil&teds promenade).

Nu loopt hij negen van de 10x gezellig mee of hij gaat op zn fiets. Alleen als ik naar mn schoonouders wandel (5kwartier mijn tempo) dan gaat hij er nog wel in. Het is zowiezo veel te ver lopen voor hem op zijn tempo en we lopen twee derde van de tijd langs een weg waar erg hard gereden wordt. Dan hou ik hem liever in de wagen. Ik ga dan vaak in de slaaptijd van mn dochter, die slaapt prima in de wagen en zoon kan lekker bovenop ok zich heen kijken :)

6. leeuw86

leeuw86 Fanatiek lid

10 nov 2009
    4.523
    0
    0
    Onze dochter heeft een heupoperatie gehad en moet weer opnieuw leren lopen , we waren vandaag in de stad en je ziet de mensen kijken..

7. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Nou, mijn oudste klimt er best nog wel eens in hoor, haha, qua gewicht kan het vast!

Maar ik ben gekke henkie niet, dus normaal gesproken gebeurd dat niet. Ze zat er zelf in tot mijn jongste werd geboren (en toen had ik al een poosje de kinderwagen mee voor de boodschappen, en niet meer voor haar, haha). Toen was ze 2,5 ongeveer. Ze liep al jong en luisterde prima. Nu heb ik mijn jongste er nog wel in, die is net 2 jaar. Vind het nog wel handig, met boodschappen doen enzo, heb ik meteen een karretje en ik hoef niet steeds de hele meute te sturen ;) Maar naar school (ong 200 meter) doe ik het niet hoor, ik ben sneller bij school dan dat ik die wagen in elkaar heb. Ze loopt dan prima mee!

8. SDonya

SDonya Niet meer actief

Hier zit dochter nog steeds in de kinderwagen. Ik koop nu met een tweede op komst geen duo wagen meer want ze is 3 als haar zusje komt maar met 2 jaar zou ik zeker nog wel een duo wagen aanschaffen

9. laravelk

laravelk Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.970
    2
    38
    Vanaf 2 jaar nog maar incidenteel in de buggy, hij liep of ik had de draagzak mee voor de lange stukken. Laatst was hij een dag niet fit en heb ik de buggy tevoorschijn gehaald, was me dat even een feest ;)

Tegenwoordig gaat hij trouwens vaak op zijn (loop)fiets mee. Schiet lekker op en is goed voor mijn conditie.

10. Mammie Patricia

Mammie Patricia Fanatiek lid

15 mrt 2008
    1.886
    0
    0
    (Tot 3 jaar denk ik.)
    Ik kan merken dat mijn dochter die bijna 2 jaar is bijna niet meer in de buggy wil, ze loopt liever.
    Maar op sommige momenten vind ik het toch weer handig zo'n buggy.;)

11. Gerdatje

Gerdatje Fanatiek lid

27 apr 2012
    1.920
    0
    0
    100% Mama
    Achterhoek
    Als ik naar de dorp loop voor boodschappen dan gaat ze in de wagen.
    Vorige week in de efteling ook. Ben ik met de auto/ fiets in dorp dan loopt ze lekker. Of even naar de brievenbus.

12. Biancamv2

Biancamv2 Niet meer actief

soms kan je je ook vergissen in leeftijd hoor.
    mijn zoontjr was 2 jaar en werd ook al 4,5 jaar geschat omdat hij enorm groot is.

nu met mijn meisje heb ik het ook.
    ze word ook ouder geschat omdat ze lang is.
    vooral lange benen.

Ik krijg ook vaak de vraag waarom ze nog in een wagen zit.
    tja ze is net 2 jaar en om de hele dag zonder wagen te wandelen of naar de stad te gaan red ze echt niet.

op de foto zit mijn zoon van toen 2 jaar in de wagen.
    ook vaak de vraag waarom hij nog in een wagen zat omdat hij al zo groot was.

13. BabeBabe

BabeBabe VIP lid

14 jul 2009
    13.173
    3
    0
    Logistiek
    Fryslan
    hoezo mogen ze in de kinderwagen? dat geven ze toch zelf wel aan?

Mijn spa is wat slechter ter been, en hij gaat altijd wandelen nog met de wandelwageninzit van de kinderwagen :) mijn zoon zit er dan nog mooi in (niet vast in de gordels meer ofzo) maar zo gaan ze heerlijk samen te wandelen! mijn zoon vind dat ook heerlijk en mijn spa hoeft niet achter hem aan te racen (wat hij niet kan) dus ideaal zo! Verder heb ik zelf de buggy ofzo nooit meer mee

14. Gizje

Gizje Fanatiek lid

11 feb 2010
    1.661
    0
    0
    Vanaf dat ze net 2 is gaat ze mee op een kid-sit.

Hoe lang de jongste in de kinderwagen zal zitten, geen idee

15. yossie

yossie Fanatiek lid

4 jan 2011
    1.784
    0
    36
    Ik kan zelf nog geen antwoord geven. Maar eergisteren een dagje Efteling gedaan, en daar ook echt wel kindjes ouder dan 5 gezien in de buggy (en dan niet de buggy voor een jonger broertje of zusje).

16. Esmaralda

Esmaralda Fanatiek lid

8 nov 2009
    4.023
    10
    38
    Vrouw
    Somewhere
    Ik denk dat je niet echt kan oordelen op het uiterlijk. Mijn oudste is best lang, altijd al geweest. Hij is nu 1.08 en 3 jaar en soms als we ver gaan lopen en vooral met een hele dag winkelen gaat hij echt nog in de wagen hoor. Hij red het ook nog niet om echt de hele dag te lopen. Het ziet er niet uit, maar ik heb daar maling aan. Ik heb een bugaboo donkey, dus dan zitten ze gezellig naast elkaar haha :)

Als we boodschappen gaan doen, of even de stad in ofzo, dan loopt hij altijd. Naar school ook altijd en dan soms ook op zijn loopfiets.

17. Sterre82

Sterre82 VIP lid

23 sep 2008
    8.211
    3
    0
    In de wolken
    Oudste zat al vrij snel niet meer in de wagen omdat hij dat zelf niet meer wilde ( bij dagjes weg oid wel als hij moe werd ) De jongste is liever lui dan moe dus kruipt er nog regelmatig in. Ik heb er geen problemen mee en kijk wat ze zelf aangeven. Straks als de baby er is zal hij wel moeten lopen als ik alleen ben :p
    Al moet ik zeggen dat ik de buggy ook weleens meeneem voor m'n eigen gemak en er wat boodschapjes in kan leggen ofzo :p

18. Taby

Taby Fanatiek lid

7 mrt 2007
    4.366
    140
    63
    Hier zit onze dochter van 5 zonder medische reden ook nog steeds heel graag in de buggy.
    Het is een actieve meid, maar zodra we met de hond gaan lopen (ca. 1uur) dan wil ze de buggy mee. En ze wisselt dan af tussen lopen en in de buggy zitten.
    Soms gaat ze mee op haar fiets.
    Maar ze is liever lui dan moe en ik heb op zo'n moment geen zin in discussie.

19. misa

misa Niet meer actief

De oudste van ruim 3 zit al even niet meer in de wagen, ook omdat hij een jonger zusje heeft (1,5 jaar jonger). Zij moet er dus al een poos in. Hij liep altijd wel slecht, ook korte stukjes. Hij mag dan nog steeds wel eens op de kid sit (zonder zitje) of gaat vaak op zijn loopfiets.
    De jongste loopt nu al hele stukken, dus ik denk dat we drie jaar niet eens halen...!

20. Lili81

Lili81 Fanatiek lid

26 sep 2009
    1.306
    0
    0
    Wij hebben onze buggy zo'n 4 maanden geleden verkocht. Wij gaan niet zo vaak een hele dag weg. En als we gaan dan gaan de loopfietsen mee, daar redden ze het een hele tijd mee, ideaal!

Deel Deze Pagina