Mijn zoontje zit sinds zijn tweede verjaardag bijna niet meer in de buggy. De laatste 3 maanden helemaal niet meer. Hij wil er niet meer in. Hij kan rustig 4 uur achter elkaar winkelen. Slaapt ie heerlijk van
Voordat ik kinderen had was ik vrij hard, zodra een kind goed kon lopen was je de buggy niet meer nodig. En keek ik ook best raar op als ik een kleuter in een buggy zag. Mijn mening hierin is bijgesteld. Ik heb zelf een hypermobiele kleuter van bijna 6 die onmogelijk een hele dag kan lopen. Als wij een dag weg gaan gaat de mountain terrain buggy dus altijd mee. De blikken liegen er soms niet om, ik begrijp dat ... Ik was zelf vroeger net zo. Ik ga deze pol dus ook niet invullen. Ik vraag alleen aan jullie om geen oordeel te geven aan ouders die een kleuter in een buggy hebben zitten. Er is weldegelijk een verschil tussen lui zijn en een medische oorzaak. Maar geloof mij een kind van 6 vind het echt niet leuk om nog in de buggy te moeten
Die van mij is 3,5 en is weleens moe. Hup in de buggy en valt heerlijk in slaap. Ik doe er niet moeilijk over, heb er ook nooit bij stilgestaan. Ik weet niet voor hoelang dit nodig is, maar de buggy is een mooie uitvinding Oh ja en mijn zoon is altijd superactief en alles behalve lui. Weleens moe dus....
Hier net een Phil en Teds duowagen aangeschaft i.v.m. komst baby in juli.. Mijn zoontje is dan wel al 2,5j geweest, maar hij heeft cognitieve ontwikkelingsachterstand (cognitief zit hij rond de 10 à 11 maanden) en waarschijnlijk ook autistisch.. Aan de buitenkant zal je het niet zo snel zien, maar toch maak ik me altijd onbewust "zorgen" om wat anderen denken als ze hem in de kinderwagen zien..
Vanaf dat onze dochter twee is zit ze niet meer in de buggy. Als we gaan wandelen zit ze wel eens achterop de wandelwagen van haar broertje op zo'n zitje dat je erachter kunt hangen (ben de naam even kwijt..)
Beer liep met 11 maanden,en ging vanaf ik denk 1,5 al niet meer in de buggy. Nu moet hij er wel eens in van me omdat ik dan ff veel spulletjes moet halen bij bv een Hema, en Beer het luisteren nog niet uit heeft gevonden, Voordeel is wel dat als hij de buggy ziet hij meteen begint te roepen dat hij erin wil. Mooi zo, kan hij alvast wennen voor de duo wagen met z'n zusje samen, en zal t waarschijnlijk geen drama gaan worden.
Tot ongeveer 1 jaar 4 maanden. Hij loopt als een kievit! En wil eigenlijk niet meer in de buggy. Voor lange stukken nam ik hem nog wel eens mee. Maar inmiddels (bij 1 jaar en 7 maanden) nooit meer gebruikt..
Mijn dochter was nog geen 3 toen ze uit de kinderwagen kwam. Dit meer omdat dat klote ding stuk ging, banden steeds lek en uiteindelijk brak ook de sluiting dus echt vast zat ze niet meer. Dan maar lopen of op mama dr armen Ikzelf zat toch zeker me 5de in de buggy maar dit kwam door mijn nierziekte, ik zat vol met vocht en onder de medicijnen dus mijn benen en longen trokken dit niet. Mijn moeder kon niet zonder iig!