tot welke leeftijd in maxi cosi?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Snowtje, 15 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Snowtje

Snowtje Fanatiek lid

6 dec 2009
    1.409
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ons dochtertje wordt volgende week 1 jaar en zit nog steeds in de maxi cosi. Ze is nu bijna 10 kg, maar zit er nog goed in. Hij staat op de family fix waardoor de cosi iets verder van de achterbank komt en ze dus nog geen last heeft van haar benen tegen de achterbank. Ook komt haar hoofd niet erbovenuit en ze vindt het nog heerlijk, meestal valt ze lekker in slaap.
    Ik wilde haar eigenlijk zo lang mogelijk in de maxi cosi laten, omdat ik dacht dat dat het veiligste was en ze lekker 'liggend' kan slapen. Maar nu zie ik overal om me heen dat kindjes die zelfs jonger zijn dan zij al in de volgende autostoel zitten.
    Zijn wij nou zo een uitzondering?? Zijn er meer kindjes die met 1 jaar nog in de maxi cosi zaten?

2. Karoke

Karoke Niet meer actief

Hier nog eentje die er gewoon in past. Hij weegt nu nog geen 8,5kg, dus is ook echt maar een pruts. ;)

Maar als je dochter hier nog mooi in past en ze weegt niet meer dan 13kg, dan blijft het de veiligste manier van vervoeren. :)

3. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Voorkeur is inderdaad om zo lang mogelijk in de mc te vervoeren. Wij zijn zelf niet iets voor 9 maanden overgegaan omdat dochterlief er wel bovenuit kwam met het hoofdje.

4. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Je doet het hardstikke goed hoor, vind ik! Veel mensen willen hun kindje zo snel mogelijk groot hebben, oa door erg snel in de wandelwagen en in de vervolgstoel. Maar ik vind ook; veiligheid boven alles! Hier past het ook nog prima, 9,6 kilo en 74 cm.

5. babyproject

babyproject Niet meer actief

Ik ben onlangs met tegenzin overgestapt. Onze meid is ook ongeveer 10 kilo en ik kon haar gewoon niet meer tillen met MC en al ;)

6. angelbaby

angelbaby Fanatiek lid

Onze jongens lagen met een jaar ook gewoon nog in de maxi cosi hoor. Denk dat er meer mensen zijn die te snel overgaan, dan mensen die de babystoel te lang gebruiken... Terwijl de eerste stoel toch echt het meest veilig is.

Zolang het nog past, lekker in die maxi cosi laten hoor. Laat je niet opjutten, nergens voor nodig.

7. Karoke

Karoke Niet meer actief

Wij halen hem er altijd zo uit en laten de autostoel staan, scheelt voor je rug. ;)

8. Eylem

Eylem Niet meer actief

Hier tot haar eerste verjaardag....dat was met moeite, want ze vond het vreselijk omdat ze niets kon zien. Maar ze is gewoon aan de kleine kant en woog toen nog niet eens 9 kilo, dus ik wilde echt niet eerder naar een gewone stoel. De dag na haar verjaardag hebben we een stoel groep 1 gekocht en sindsdien gaat autorijden een stuk beter. Maar zolang je kindje er geen problemen mee heeft, lekker laten zitten.

9. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Mijn zoon is bijna 13 maanden en zit nog steeds in de maxi cosi.
    Hij is nu 71 cm en 7.8 kg en mag dus nog niet eens over naar de volgende stoel! Hij vindt het ook nog prima en speelt altijd lekker met z`n paardje aan de stang of valt inderdaad lekker in slaap.

Ik vind het een beetje kul om te zeggen dat het te zwaar wordt en je kindje daarom over zet in de volgende stoel. Hier gingen ze pas over als het niet meer paste. Zoonlief zit er voorlopig nog wel even in. Dochter heeft het tot ruim 14 mnd vol gehouden in de maxi cosi toen paste het qua breedte niet meer, qua lengte paste ze er tot wel 2 jaar in. Ben benieuwd wat ik met zoonlief ga halen.

Veel mensen zetten hun kindje met 9 mnd in de vervolgstoel omdat het dan mag en ze denken dat dat dan beter is. Of omdat ze al een nieuwe stoel hebben en het zonde vinden om niet te gebruiken. Daarom zie je ook weinig 9+ maanders in de maxi cosi.

10. Snowtje

Snowtje Fanatiek lid

6 dec 2009
    1.409
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor de reacties! Nou dan laten we haar gewoon lekker in de mc zolang ze past en ze het prima vindt. Ze worden toch al zo snel groot ;)

@babyproject: ik laat de mc vaak gewoon in de auto staan en haal haar er alleen uit. Alleen als ze slaapt en ik moet even snel een boodschap doen dan til ik haar nog wel eens op de wagen, maar dat is idd behoorlijk zwaar!

11. Nova81

Nova81 VIP lid

18 nov 2009
    5.879
    1
    36
    Hier tussen 10-11 mnd overgestapt, mede om de reden die Eylem ook aandroeg: ze vond het zelf niets, kon niets zien en dan steeds een jengelend kind op de achterbank!
    Sinds we het gewone stoeltje hebben gaat het prima...

De laatste maanden dat ze er in zat lieten wij de mc ook gewoon in de auto staan, daar ging ik echt niet meer mee slepen. Alleen als we vanuit de auto even kort een boodschap moesten doen of zo dan tilde ik hem op het onderstel van de wagen. Maar liep er echt geen lange stukken mee....

Al met al: als je kindje het nog prima vindt en nog geen 13kg weegt zou ik hem nog gewoon blijven gebruiken!

12. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Dochterlief is pas met 13 maanden overgegaan ivm haar lengte... ze weegt nu pas 10 kilo (is 16 maanden). Zo lang mogelijk in de maxicosi!

13. Yjc

Yjc Fanatiek lid

18 jan 2008
    1.133
    0
    0
    Tilburg
    Onze dochter is pas met 14 maanden overgegaan naar de volgende stoel en dat vond ze helemaal niks. Dus ook toen nog vaak afgewisseld tot ze gewend was aan de opvolgstoel.

Deel Deze Pagina