Mijn zoontje van bijna 11 mnd gaat rond 19.00 naar bed en slaapt dan tot 6.00 ongeveer, en wil dan per see een fles, hierna kan ik m vaak nog wel terug leggen en slaapt ie nog ff! Op zich allemaal geen ramp maar hij sliep voorheen stuk langer en kan nooit is langer liggen als tot 6.00 uur.. Dus zou m graag "leren" wat langer te slapen!! Maar goed dat gaat waarschijnlijk niet lukken... Tot hoe laat slapen jullie kindjes??? Kunnen jullie "uitslapen" ? Lijkt me heerlijk ! Haha
Bij ons was het tot 2 maanden terug ook altijd half 7. Standaard om half 7 begon ze te kletsen. En dan sliep ze om hal 10 nog een uurtje. En sinds 2 maanden is het ineens half 9 terwijl we niets veranderd hebben. Dus heerlijk uitslapen, en ze gaat ook rond 19.00-19.30 uur naar bed. Dus tips om het te "leren" geen idee. Maar er is nog hoop dus.....!
half 7 was hier ook standaard. soms een half uurtje eerder, soms een half uurtje later. en dochter moest en zou dan wat te eten krijgen. Ik gaf toen nog BV, maar daar had ze niet meer genoeg aan met 11 mnd, dus ik moest er toch uit om een boterhammetje te maken... terug in bed was daarna geen optie, want broer werd dan ook wakker en die ging echt niet terug slapen. inmiddels (jongste is 1,5) slaapt zij wel tot half 8, of ze is al eerder wakker maar vermaakt zich prima in haar bedje. zoon (3,5) wordt vaak rond 7 uur wakker. uitslapen doen we hier dus ook niet. al zit er wel een groot verschil tussen 6 uur en half 8 - maar wij zijn dan ook weer een aantal maanden verder dan jij qua leeftijd. komt nog wel, denk ik, dat hij het wat langer gaat redden.
Mijn zoontje van 2,5 is altijd 6u-6.30u wakker. Hebben al vanalles geprobeerd maar uitslapen zit er niet in voor ons! Helemaal erg is het dat hij bij anderen wel tot half8-8uur slaapt! Het boefje..
eigenlijk heb ik altijd wel kunnen uitslapen ( ehct een slaapkopkindje hoor).....toen ie nog nachtvoeidngen rkeeg, dronk ie om 5u en dan door tot 10!!! daarna zonder nachtvoeidngen tot 9u heel even een periode gehad elke dag om 7 uur wakker, dat ik ook ehct opstond...(toen at hij ook megaveel, was rond 8 mnd) en nu al heeel lang 08/0830 ...ehct heerlijk (wil j nie jaloers maken hihii)...nee maar ik heb eigenlijk nooit kunnen sturen in opstaan tijd, wle in naar bed gaan tijd.... Maar bijv al ik hem horo om 7u (brabbelen) ....blijf ik ehct nog liggen tot hij er ehct uit wil en vaak valt ie nog ff in slaap of hij is het om 8u zat hij slaapt sowieso 12 a 13 per nacht... Maar gemiddeld slapat ie tussen 19u en 20u ...
Nou t word elke x vroeger... Hij kwam vanmorgen al om 5.00 uur, eerst speen gegeven maar ging van jammeren naar huilen en toen schreeuwen... Heel fijn! Toen een tijdje met m gelopen in zn kamertje, een uur weten te rekken en om 6.00 fles gegeven 190 water met 3 scheppen nitrilon, drinkt deze niet op laat 60 ofzo staan , dus lijkt me geen honger???!!!! Maar wat is dit dan ineens elke x?? Gaat ie ineens s'nachts komen terwijl die altijd goed sliep s'nachts... En om 7 uur komt ze broer weer dus heb heerlijke nachtjes zo....! Pfff!
Misschien had ie gewoon dorst? Hij heeft toch bijna 150cc, dat vind ik niet weinig. Ik geef dan gewoon drinken als ze dorst hebben. Heb ik ook vaak zat en dan lig ik ook niet eerst een uur te wachten totdat ik mag drinken. En dan ben je binnen een kwartier weer terug in bed.
Kleine van mij gaat rond 19.00 naar bed en wordt tussen 5 en 7 uur wakker. Hij krijgt dan nog lekker een flesje en slaapt vervolgens tot half 9/10.00 uur. Maar nu deze ochtend heeft hij geen slaap meer en ga ik hem zo uit bed halen. Hij is nu lekker aan het brabelen en waarschijnlijk aan het spelen met zijn beertje.
Gianna gaat tussen 19.00 / 20.00 na bedje, en wordt tussen 7.00/8.00 altijd wakker.. paar uurtjes later gaat ze weer na bedje, en als ik lekker alles heb gedaan, gaat deze mama ook nog even na bedje hihi...
Die van mij deed dat ook. Hier was de oplossing simpel: gewoon 's avonds een uurtje later naar bed en dus ook een uurtje later 's avonds nog wat drinken. Maar dacht dat we hier rond de 10-11 maand ook ergens een periode hadden waarin hij wat meer honger/dorst had. Hier en daar was zelfs een extra nachtflesje nodig.. Was hier het sprongetje waarin hij ging staan en langs de tafel lopen.
Oke... Ja vind t niet erg om eruit te gaan en een fles te geven, maar ben zo bang dat hij er een gewoonte van gaat maken of dat t gewenning word...! Hij heeft gisteren avond om 21.30 nog een fles gehad want hij kwam wakker en ging du sniet meer slapen, hij dronk zn fles helemaal op (dus had waarschijnlijk honger) maar om 5.00 kwam die weer normaal sliep die veel langer zonder fles...! Hij gaat ook ineens veel doen hoor, gaat ptoberen te kruipen en weer terug te zitten en gaat proberen te staan in de box, du smisschien heeft t wel te maken met een sprongetje idd...! Overdag ook beetje pieperig en is alles snel zat!
Hier gaat ze ook al maanden rond 19u-19.30u naar bed... Eerst werd ze ook wakker rond 7u en kreeg dan een fles melk/ pap, waarna ze weer ging slapen tot 9-9.30u. Sinds een maand of 3-4 slaapt ze tot 8-830u, zonder dat we er iets aan gedaan hebben of zo! Dan staan we op en gaan een boterham eten...
Hier tussen 19 en 20 naar bed en vaak tussen 6 en 7 wakker. Helaas laatste week weer om 5 uur geluidjes.. dat vind ik echt te vroeg om echt op te staan en te gaan ontbijten. Dus dan geef ik wat water en laat ik haar liggen. 6 uur is genoeg en dan is het opsta-tijd. Dus ja, ik ben behoorlijk jaloers op ouders van kindjes die tot 8 uur slapen, dat is voor mij écht uitslapen!
Alle drie rond half 9, de oudste soms rond 9 uur. Dat wordt wat als we straks om half 9 bij de psz moeten zijn...
hier werkt hte niet hoor later naar bed gaan betekend eerder wakker worden somszelfs tussen 3 en 4 in de nacht en dat die honger of dorst heeft nee hoor
Het later leggen helpt hier ook niet!!! Worden ze of om deZelfde tijd wakker of eerder!! Maar ik zie t wel hoe t loopt hij zal t wel ff nodig hebben denk... Ga gauw ptoberen te slapen en hoop dt ie morgen wat later wakker word als 5 uur!!!
En jaa hoor was weer 5.00 uur maar ging met speen nog ff slapen tot 5.30 uur en toen een fles gegeven 180 water met 3 schepjes... Is daarna weer gaan slapen .