Kleertjes voor smal/lang kindje?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Hiekje, 13 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hiekje

Hiekje Actief lid

14 jan 2011
    282
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal,
    Even een vraagje over babykleding: welk merk/ welke winkel heeft kleertjes die geschikt zijn voor lange maar smalle kindjes? Onze uk past nu qua breedte prima in maat 50 maar veel dingen zijn te kort.. Maat 56 past qua lengte vaak wel maar zakt bijna van z'n billen/schouders ;)
    Hebben jullie tips??! :D

2. Ster27

Ster27 Fanatiek lid

14 jan 2010
    2.905
    254
    83
    Imps & Elfs valt smal, ducky beau en Noppies ook. Gymp valt volgens mij ook redelijk smal.

3. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

9 jan 2007
    8.722
    628
    113
    hhm, je hebt een jongen zie ik....

mijn oudste is supersmal en ze past:

Claessen's
    Chaos and order
    Little Feet/Moodstreet
    Noppies
    Kidz-art
    Vingino

en vaak shirts van Frendz van v&d.

4. mamavanlucas10

mamavanlucas10 Actief lid

14 jul 2011
    399
    0
    0
    Wibra valt erg groot, zeeman valt nog ruim maar minder.
    Hema is smal en zit hier goed (ook een smalle lange)

En jola (is ook een kledingwinkel) zit als gegoten.

Ik zou dus voor jola of hema gaan.

5. Marjanneke

Marjanneke Fanatiek lid

11 aug 2008
    1.477
    1
    36
    Thuiszorg medewerker
    Vlissingen
    Dennis is ook een lang smal ventje - heeft volgens mij nu trouwens een groeispurt in de breedte maar goed, hij draagt eigenlijk meestal Noppies, Just Small, Imps & Elfs, Ducky Beau, maar dat is bij dat laatste merk wel vaak een gok want ik heb regelmatig (gehad) dat vooral broekjes nog veel te ruim vielen. Ook Mexx kan nog wel eens goed vallen.

Verder tref je soms bij C&A ook nog wel eens wat smalle dingetjes, maar die hebben niet echt veel in de allerkleinste maatjes volgens mij. En zelfs soms bij de Wibra waar vooral de lengte van de shirtjes en broekjes zo lekker vallen. En het past binnen elk budget da's ook wel eens fijn naast al die duurdere merken. ;)

6. Marjanneke

Marjanneke Fanatiek lid

11 aug 2008
    1.477
    1
    36
    Thuiszorg medewerker
    Vlissingen
    Zo zie je maar weer, het is toch voor ieder kindje verschillend! Hema valt hier juist meestal veel te ruim, de verhoudingen kloppen in elk geval vaak niet. Is de lengte goed, zit het veel te ruim en is het qua pasvorm goed, is de lengte veel te kort.

7. brenda1976

brenda1976 Niet meer actief

tja dat heb ik ook, hema zit nooit echt mooi heer.
    Ik grap dan wel eens, passen de mouwen is het een naveltruitje

de meeste merken die genoemd worden, heb ik ook!
    En als hij ouder is, lukt WE nu erg goed.

En ik zie het nu wel, als ik iets vast heb, dan heb ik er wel oog voor.
    maar heeft 2 jongens geduurt :)
    ik kijk bewust eerst naar het model. Als ik het gevoel heb dat de rug erg lang is in verhouding, dat past het meestal wel.

En misschien overbodige tip, niks in de droger stoppen!
    gr brend@

8. Jorietje

Jorietje Fanatiek lid

22 feb 2006
    4.149
    688
    113
    Zuid-Holland
    Die van ons is ook nogal smal en vrij lang voor zijn gewicht, en hema kleertjes zitten hier prima. In de broekjes zit óf van dat elastiek (wat ook in positiebroeken zit) óf een koordje wat je aan kan trekken.. En dat is wel nodig, anders zakt het hier ook van zn billen ;)

9. Hiekje

Hiekje Actief lid

14 jan 2011
    282
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt allemaal! :D Ik zal er eens op gaan letten, sommige merken heb ik in de winkel al zien liggen, maar dit is ons 1e kindje (een jongen idd Deelight!) dus ik heb er nog geen oog voor ;)
    Hier in de buurt zit een winkel waar ze Noppies en Gymp verkopen, dus zal daar eens gaan kijken. Jola zit wat verder weg, maar als ik daar binnenkort in de buurt ben loop ik even binnen.

Hema valt hier ook behoorlijk groot! De lengte is prima, maar bij zn buik is het echt veel te groot en ook de broekspijpen zijn bijna 3x zo breed als zn benen ;)

dat doe ik idd ook niet ^^

Handige tip om juist broekjes met koordjes oid te kopen!! :D

10. Jorietje

Jorietje Fanatiek lid

22 feb 2006
    4.149
    688
    113
    Zuid-Holland
    Ow ja.... Just Small en Dirkje past hier ook goed..

11. brenda1976

just small valt vaak kort in de rug.... is mijn ervaring.
    maar ook in merken zit verschil!

12. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Het is gewoon heel moeilijk om te shoppen met van die smalle kindjes. De mijne is ook zo`n smal ventje.

qua bovenkleding kan ik nog wel slagen bij v&d, jola (just small), Hema, maar qua broeken is het nog veel moeilijker. Broeken met koordjes (moet je nog opletten of het geen sier is of dat het echt strak kan) en knoopsgat elastiek, maar dan zit er vaak ook geen model in als je het knoopsgatelastiek op het strakst zet. Noppies past hem het beste, maar dat vind ik veel te duur, verder 1 spijkerbroek van de hema die ook erg leuk staat en een paar van just small.

Ik heb hele stapels broeken die hem nooit hebben gepast, zo zonde.

Overigens vind ik Wibra heel kort en heel breed vallen en zeeman veel te breed. Broeken hebben altijd van de elastieke bovenkant en daar kunnen we niets mee.

13. Hiekje

Hiekje Actief lid

14 jan 2011
    282
    0
    0
    NULL
    NULL
    Just Small is wel een toepasselijke naam :D Toch maar naar de Jola toe dan! Want Noppies vind ik ook wel duur, vind het niet erg om er wat van te kopen, maar aangezien je toch een aantal kleertjes moet hebben wordt dat wel erg duur denk ik..

precies! ik heb nu een aantal broekjes met nep-touwtjes, dus die er voor de sier op zitten.. en 1 broekje met elastiek waar dus vervolgens het hele model uit is.

14. brenda1976

Ik koop eigelijk veel kleertjes in de uitverkoop! En koop het vaak ook van te voren! (voor jaar erop).

ook koop ik regelmatig nieuw op marktplaats! Met kaartjes en vaak voor prikkie! lief valt hier ook redelijk goed, maar dan de rekstof zeg maar.

Ook neem ik van een kennis van mij wel eens kleertjes over.... ben daar altijd erg blij mee.... want vooral de oudste die speelt graag buiten. En dan is een gat in de broek, shirt of een vlek die je nooit meer uitkrijg niet zo erg :)

15. Jorietje

Jorietje Fanatiek lid

22 feb 2006
    4.149
    688
    113
    Zuid-Holland
    Persoonlijk vind ik het wel meevallen, maar misschien zijn jullie mannekes dan nog ietwat smaller dan mijn manneke :D

Sierkoordjes heb ik hier niet gezien, alle koordjes zijn goed bruikbaar en elastiek werkt ook prima (heb ik misschien geluk mee gehad, thnx voor de tip, zal er wel op gaan letten) ;)

- En ik heb een moeder die handig is met naald/draad/elastiek en naaimachine, dus als ik een broekje heb wat echt te wijd is (pas een keer een van de zeeman) dan weet zij het zo te maken dat het goed past en dat het er nog netjes uitziet ook :D:D

16. chantal1985

chantal1985 Niet meer actief

Hier zelfde probleem, dus ik lees mee. Vooral broekjes zijn een probleem, qua bovenwijdte heeft ze een 50/56 nodig, maar qua lengte is ze een 62/68.

17. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Dat is een praktische oplossing, leen jij je moeder ook uit :D?

Pas kwam zoonlief thuis in een leuk 3/4 broekje: was dus maat 50!

Meisje is nog iets makkelijker: leggings passen mooi bij slanke meisjes. Nopg een voordeel ze passen ook jaren: hier een bijna 4 jarige die nog in legging mt74 past :p!

Meisjesbroeken gingen wel totdat ze zindelijk was met mt 80, overal houdt ze stof over onder haar billen.Skinnies: zijn hier niet zo skinnie en zakken van d`r kont.

Giraf89 vindt dit leuk.
  18. Hiekje

Hiekje Actief lid

14 jan 2011
    282
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wow, dan heb jij ook erg smalle kindjes Yolante!
    Voor meisjes zijn leggings inderdaad een ideale oplossing :)

Mmm... Misschien moet ik anders zelf maar eens gaan uitvogelen hoe een naaimachine werkt ;)

19. Madeliefke

Madeliefke VIP lid

19 jan 2008
    6.317
    216
    63
    Idd, deze merken, al het andere is vaak te wijd/kort

20. stopcontact

stopcontact Fanatiek lid

9 sep 2011
    1.674
    1
    0
    Ik vind Hema 9 van de 10 x juist kort en breed vallen. Behalve de broekjes. Ik zag van de week een leuk jongens winterjasje maat 74. Maar qua lengte zou het eerder een 56 zijn :(

Ik koop zoal bij de Hema, H&M, Wibra. En merken zoals Noppies, BFC, Just small en gymp.
    Je moet gewoon héél goed kijken. Ik vind van verschillende winkels en merken de modellen verschillend.

Hier ook een lange smalle trouwens

Deel Deze Pagina