Hallo allemaal, Vandaag op het cb geweest, maar mijn zoontje groeit bijna niet. Hij is 10 maanden en weegt 7390 gram en groeit nu dus op de -2,5 lijn! Kwa lengte -2 lijn 69,5 cm Ik ben opzoek naar iets waar meer calorieën inzitten, of hebben jullie nog tips dat hij beter gaat groeien! Ik maak me toch wel een beetje zorgen Wie heeft ook een lichtgewichtje? Het lijkt wel of ik de enige ben met een baby van 10 maanden van net over de 7 kilo. Iedereen om me heen zegt ook hij is wel heel klein. Hij eet verder goed! Alleen zijn flessen wat minder Hij is inmiddels wel begonnen met tijgeren! Kruipen nog niet.
Wat eet en drinkt hij op dit moment op een dag? Mijn dochtertje is namelijk ongeveer even oud. En wat zei t Cb erover dan? Gaven die nog adviezen?
Ze gaven advies om eten te geven waar calorieën inzitten! Zijn schema is 08:00 fles 120+4 en een boterham 10:00 fruit 1,5 stuk 12:30 fles 90+3 en een boterham 14:30 koekje en water 17:00 vers eten en toetje 19:00 fles 120+4 Meer melk wil hij echt niet, en pap lust hij niet
Maar groeit hij wel op dat lijntje? Want hij is heel Goed in verhouding...dus wellicht gewoon klein. Als hij Goed eet en groeit op Zijn lijn is het prima. Hier een dochter die nog minder woog, die woog dat pas op 13 maanden. Ze is nu bijna 17 maanden en 8.0 kg.
Hm ziet er inderdaad niet slecht uit. Hier eet ze ongeveer hetzelfde alleen wel meer melk, ongeveer 3x 180+6. Wat je zou kunnen geven is pyjamapap (lust onze dochter wel, gewone pap lust ze ook niet). Dat heeft een lekkere smaak. Niet iedere dag natuurlijk. Daarbij misschien een extra boterham of meer beleg. Wat krijgt ie nu voor beleg erop? Onze kleine groeit ook niet heeel veel meer, is ongeveer 68cm en 7800gr, maar wel enorm druk en altijd bezig, staan, langs meubels lopen, als een gek door de kamer heen kruipen. Dus daar verbrandt ze veel mee. Maar als t Cb zegt dat je je geen zorgen hoeft te maken zal het vast meevallen!
Was hij ook klein bij de geboorte? Mijn zoontje was 2800 gram bij 46 cm, heeft heel lang qua gewicht en lengte de -2 lijn gevolgd en zit nu sinds kort op de -1 lijn voor beiden. Zolang hij de lijn maar blijft volgen is het goed. En zodra ze lichamelijk actief worden gaat de toename van het gewicht weer wat langzamer. Zoonlief eet bijvoorbeeld als een bouwvakker (hij eet meer dan ik) maar was bij de laatste meting in 2 maanden tijd maar 600 gram aangekomen. Ze verbranden veel met bewegen no worries dus!
Je zou nog roomboter op zijn boterham kunnen doen? En wat geef je voor toetje? Je kan het beste volle producten gebruiken. Zoals volle yoghurt, volle kwark of griekse yoghurt, maar misschien doe je dat al natuurlijk. En zou hij al meer brood lusten? Hier at m'n zoontje op die leeftijd tussen de middag al 2 boterhammen, was een broodmonster en dat is het nog steeds. Als hij verder z'n lijntje volgt zou ik me niet zoveel zorgen maken, hij heeft een mooi voedingsschema, dus krijgt voldoende binnen. Als zijn lijntje afbuigt zou ik z'n gewicht de komende weken een beetje in de gaten houden en wat vaker naar het inloopspreekuur gaan om je zoontje te laten wegen.
Pyamapapje gewoon even proberen hoor Hier nog een kleintje lijn buigt af hij is ook 10 maanden moet maandag weer komen Hij woog laatste keer net 8 kilo en dat was met 8.5 maand en 70 cm ik geef alleen bv op verzoek en fruit meer wilt hij niet Pyama papje helaas gaat niet hij heeft kma dus vallen heel veel dingen af
Hoe was het in de vorige maanden? Zo raar is dit toch niet? Mijn dochter was met 14 maanden 9kilo (net aan) en 76 cm. DL volgt haar eigen lijntje en is volgens het CB prima. Nog nooit een advies gehad om meer calorierijk eten aan te bieden.
Pyjamapapjes zou ik overigens niet mee beginnen, want hij eet prima. In pyjamapapjes zit veel suiker en dat is in mijn ogen niet de juiste manier om je kindje aan te laten komen.
Mijn oudste woog ook zoiets met 10 maanden. Ik zou mij verder niet zo n zorgen maken. Zolang hij zich goed ontwikkelt en dat lijntje wel volgt. Verder gezonde vetten inderdaad als roomboter, volle kwark, avocado.
Ik weet niet hoe je zn warme eten klaarmaakt, maar kun je daar niet een extra klontje roomboter in meebakken? Mijn meiden vinden het altijd alleen maar lekkerder met meer boter en er zitten veel calorieeen in. Daarnaast beleg met veel calorieen voor op het brood (ik zou zelf altijd voor zonder suiker gaan), zoals pindakaas misschien met geprakte banaan of zoutarme creamcheese. Mijn meiden zijn ook beiden al vanaf heel jong gek op olijven- zitten ook veel calorieen in. Daarnaast kun je hem misschien extra fruit geven als hij daar zin in heeft? Er is best wel veel fruit dat wat calorie rijker is (banaan bijvoorbeeld) en zeker als je veel fruit eet kan een baby daar best van aankomen. Koekjes zou ik juist niet doen voor een magere eter/ drinker. Vaak worden ze van koekjes alleen maar kieskeuriger en je wil er juist veel gezonde dikmakers in hebben. Succes!
Mijn zoontje kwam van 9 tot 12 mnd ook weinig aan. Was veel in beweging en paar keer ziek.. Nu komt hij weer aan en groeit hij weer. Ik geef hem vaak een boterham met geitenkaas en laagje avocado erop. Vindt hij heerlijk. En idd roomboter. Is ook veel gezonder dan margarine.
Zei t in een ander topic ook al laatst maar roomboter is niet gezonder dan margarine. Om dat ff uit de wereld te helpen
Pyjamapapjes ga ik niet aan beginnen. Hij heeft een heletijd op de -1 lijn gezeten, maar zijn curve is langzaam gezakt naar de -2,5. Hij is geboren met 2700 gram, dus zit nu terug op die lijn! Een klontje boter is een goede tip dat ga ik doen bedankt