Tot welke leeftijd in maxicosi

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door alicia1, 6 feb 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Catou

Catou Fanatiek lid

11 okt 2013
    3.683
    1.860
    113
    Bij de -2 a -2,5 lijn lukt dat prima hoor ;);)

Zoon liep gewoon naar de auto toe net als je bij een type 1 stoel doet en sinds kortbij een type 2 stoel ( mocht ook pas bij 5 in de type 2 stoel,was toen pas 15 kg).

2. yaro

yaro Niet meer actief

Oudste 2 met 9 maanden.
    Jongste met 8 maanden, maar die is lang en heel dun. Dus bewust over naar een groep 0+/1 stoel. Voordat ze aan het gewicht van de groep 1 stoel zit heeft ze in de maxicosi de knieën in de nek bij wijze van. Nu dus achterwaarts in een grote stoel.

3. edelweiss

edelweiss VIP lid

24 jan 2013
    7.328
    474
    83
    Als het past past het toch? Dit was met 2 jaar en 4 maanden Bekijk bijlage 490684

4. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Hier allebei net na hun eerste verjaardag, ze hadden korte beentjes, maar lange lijfjes :D Dus rand van het hoofd stak gewoon uit.

En ik heb nooit de maxicosi mee naar binnen genomen, dus ik tilde ze hoe dan ook al uit de auto en nam ze op de arm mee. Ze konden met 1 jaar ook allebei lopen, maar vooral natuurlijk de andere kant op ;)

5. Mop81

Mop81 Fanatiek lid

9 nov 2013
    4.130
    2.517
    113
    Vrouw
    Amsterdam
    Tot 1 jaar. Toen was hij misschien nog niet lang genoeg voor het volgende stoeltje maar hij vindt het nu veeel leuker om alles te kunnen zien.
    Gewoon vooruit, vindt achterwaarts zo ongezellig. Ze maken die dingen echt wel veilig genoeg.

6. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Ts lees je vooral zelf goed in en ga niet af op anderen omdat een ander "al met 10 maanden over ging". Veel jonge kinderen worden onveilig vervoert. Zolang je geen ongeluk krijgt zal het vast geen ramp zijn, maar als je wel een ongeluk krijgt of plotseling heel hard moet remmen.....

i-Size autostoeltjes
    https://www.kindveiligvooruit.nl

7. Little man

Little man Bekend lid

29 jun 2015
    597
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn zoontje ging ook al met 10 maanden over. Hij heeft hele brede schouders en hij paste gewoon echt niet meer. We hebben wel een voorwaarts stoeltje maar die kan wel nagenoeg plat dus dat hebben we de eerste 2 maanden gedaan. Hij zit nu gewoon rechtop. De achterwaartse stoeltjes beschermen beter bij een voorwaartse botsing dus als je zelf ergens achterop rijd en de voorwaartse stoeltjes weer beter bij een achterwaartse botsing. dat is dus de afweging die je maakt bij een stoeltje. Een achterwaartse stoel past gewoon niet bij ons in de auto met een isofix. en die vind ik persoonlijk belangrijker.

8. Micera

Micera Fanatiek lid

23 jun 2013
    3.296
    547
    113
    Wij zijn na het jaar overgegaan op een achterwaartse kinderstoel. Pas toen hij daar goed in kon zitten. Hij zat daar overigens wel fijner in. Met de maxicosi was het altijd huilen, in de achterwaartse kinderstoel vindt hij autorijden helemaal geen probleem. Dat was een prettige bijkomstigheid ;)

9. ons2ewonder

ons2ewonder Bekend lid

3 mei 2011
    986
    8
    18
    moeder
    Oudste met 1,5 jaar ( oude maxicosi die kleiner was en tot 9 kilo. ) dochter was klein en smal.
    Daarna een nieuwe gekocht ( cabriofix)
    Middelste met 3,3 jaar ( klein smal meisje gemiddeld bij de geboorte maar groeit erg langzaam -2 lijn ) heb helaas geen foto er meer van op mijn mobiel staan.
    Jongste word deze maand 2 jaar en past ook nog makkelijk( zit tussen de 0 en de -1 zat op +2 bij de geboorte) zal niet meer zo lang passen als zijn zus er in zat ;) hij heeft vooral een lang bovenlijf

10. Nemo2

Nemo2 Niet meer actief

Hier nog in de maxi cosi, en ik denk dat hij daar voorlopig nog wel in blijft zitten, hij is pas 69 cm lang,
    hij groeit op de -2 lijn.
    Volgens mij is een autostoeltje vanaf 9 kilo? Daar zit hij nog lang niet aan :)

Maxi cosi is ook veiliger, dus mijn zoontje blijft er zolang mogelijk in zitten.

11. Miracle1

Miracle1 Fanatiek lid

29 apr 2012
    1.235
    180
    63
    Mijn oudste ging met 13 maanden over, toen was hij te groot geworden voor de MC. Mijn dochtertje gaat schat ik ook rond 1 jaar over naar stoeltje 1. We willen beide kinderen zolang mogelijk in 1 stoeltje laten omdat dit veiliger is.

12. 27mama

27mama Bekend lid

8 mei 2013
    669
    1
    0
    NULL
    NULL
    mijn dochtertje heeft ongeveer 2,5 jaar in de maxi cosi gelegen. Het is een ukkie. Vanaf 1,5 jaar liet ik wel de maxi cosi in de auto staan en haalde ik alleen haar eruit.

13. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Wat handig zo lang in de maxi cosi! Super veilig! In de auto laten staan deed ik vanaf een maand of 4 denk ik ongeveer wel ja.

14. bababoe

bababoe Fanatiek lid

11 mrt 2011
    1.805
    781
    113

Hahaha, dat is inderdaad een heel groot verschil! Daar sta je niet altijd bij stil als je zo'n rond het gemiddelde kindje hebt, excuus!!

15. Rietje88

Rietje88 Niet meer actief

Tot een maand of 10 denk ik. Daarna vond ik het er zielig uit zien. Toen zijn we van de city naar de sps gegaan.

16. Vrolijkheid

Vrolijkheid Niet meer actief

Hmm als ik het zo lees is ons zoontje veel te snel zijn stoel in gegaan. Hij was 11 maanden en het is een ukkie (nu met 18 maanden net 10 kilo en 78 cm) Hij paste er nog wel in maar weigerde het. Krijsen, draaien, wurmen. Toen wij hem in de stoel zette werd hij heel chill en sindsdien gaat het goed.

17. Daan90

Daan90 Bekend lid

10 mrt 2013
    651
    3
    18
    Hier met 10 maanden over naar achterwaartse stoel. Toen nog wel sporadisch in maxi cosi als we in andere auto zaten. Inmiddels past dat echt niet meer (17 maanden)

als je niet voor aan achterwaartse vervolgstoel gaat dan zo lang mogelijk in de maxi cosi.

18. Love1990

Love1990 Niet meer actief

Onze dochter is met 11 maanden over gegaan naar de vervolgstoel (niet achterwaarts) ze was toen bijna 9 kilo en 80 cm.

19. Lisa1987

Lisa1987 Fanatiek lid

11 sep 2013
    1.845
    183
    63
    Vrouw
    Onze zoon zit al vanaf 6 maanden in een andere stoel. Maxi cosi vooral gekocht omdat het een herkenbaar iets is eerlijk gezegd. Hij zat er al vrij snel in geperst en kon er alleen maar in zonder een jas aan. We zijn toen voor een cybex sirona gegaan, daar kunnen ze in vanaf de geboorte. Achterwaarts, liggend en het werkt voor hem een stuk prettiger. Ik til hem naar de auto en zet hem er daar in.

20. Emma86

Emma86 VIP lid

25 jun 2012
    5.281
    2.232
    113
    Vrouw
    Nederland
    Er is nu heel veel gaande op het gebied van autostoeltjes. Het gaat niet meer zozeer om het aantal kilo's maar meer om hoe lang je kindje is. Een lang kind met een heel slank postuur haalt misschien het aantal kilo's nog niet maar wanneer hij met zijn hoofdje boven de rand van het autostoeltje komt is het echt tijd voor een andere autostoel.
    De nieuwe normen zijn i-Size en ISOFIX.

-ISOFIX wil zeggen dat je een basis in de auto hebt staan waar het stoeltje op geklikt wordt. Autogordels gebruik je dan niet meer.

-i-Size wil zeggen dat de autostoeltjes worden ingedeeld op de lengte en de leeftijd van je kind. Het is veiliger om je kind tot zeker 15 maanden achterwaarts te vervoeren (met ISOFIX installatie)

Wat is i-Size? Nieuwe norm voor autostoeltjes | MamaLoes Babysjop

FAQ's

Vanaf 2018 kan je, als ik het goed heb, geen stoeltjes meer kopen die met de gordel worden vastgemaakt. Mijn tip is om je hierin te verdiepen en iets aan te schaffen volgens de nieuwe normen. Niet omdat het van mij moet maar je bent misschien wel wat jaren verder wanneer je klaar bent met de autostoelen. Zou zonde zijn dat je voor je laatste kindje alles nieuw moet kopen omdat je anders niet voldoet aan de wettelijke eisen.

Hier hadden we trouwens een autostoeltje groep 0 te leen (Maxi-Cosi) op zo'n ISOFIX basis. Heel handig. Erop zetten en*klik* klaar! Ging zelfs een groen lampje branden. Nu hebben we de Maxi-Cosi Axisfixx, die kan naar je toe draaien, echt zo handig! Wel duur maar de kleine dame zit er nog wel even in en over een paar jaar hoop ik nr. 2 ook.
    Maxi-Cosi AxissFix, de autostoel die naar je toe draait

Deel Deze Pagina