Tot welke leeftijd in maxicosi

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door alicia1, 6 feb 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. cactusje

cactusje VIP lid

12 feb 2015
    6.752
    1.993
    113
    oudste heeft er tot 11 maanden in gezeten.
    haar benen had ze dan helemaal omhoog tegen de rugleuning van de bank/stoel aan in de auto.
    leek me niet erg comfortabel

2. Twinkle81

Twinkle81 Fanatiek lid

4 jul 2014
    4.945
    1.033
    113
    Voorschoten
    ISOFIX kan ik ook inderdaad aanraden. Heerlijk systeem. Maxicosi erin klikken en klaar. Geen gehannes meer met gordels in de regen :)

3. Lovemykids4

Lovemykids4 Niet meer actief

Zoon 1 met 3 mnd oud uit de maxicosi.
    Kwam met zijn hoofd boven de rand uit en was te zwaar.
    Hij was 78 cm en 9.7 kilo.
    Dit was in het jaar 2000.

Zoon 2 met 6 mnd oud ook met zijn hoofd boven de rand uit.
    Was 78 cm en 12 kilo.

Dochter 1 met 8 mnd oud.
    Ook met haar hoofd boven de rand uit was 79.5 cm en 9.5 kilo.

Dochter 2 met 6 mnd oud kwam ook met haar hoofd boven de rand uit.
    Was 77 cm en 10.5 kilo.
    Zij ging net als grote zus over in een achterwaartse autostoel.

Mijn Kids zijn erg groot voor hun leeftijd.
    Daarom moesten zij ook helaas eerder over.

Benen mogen uitsteken maar een hoofdje mag niet boven de rand uit.
    Zodra het hoofdje er boven de rand uit komt over op een achterwaartse autostoel :)

4. Lovemykids4

Ik kijk er ook erg van op.
    Mijn meisje is 13.5mnd en 91 cm en 14 kilo zal niet weten hoe ik die nog in de maxicosi moet proppen haha.
    Ze kwam met 6 mnd oud al met haar hoofdje boven de rand uit dus moest over op een achterwaartse autostoel.

Nu zijn mijn Kids extreem lang.
    Dus ja gek is het niet dat ze eerder over gingen/moesten.

Maar 2.5 jaar dat is dan echt een heel kleintje van de mensen waarvan ik het lees.

5. beebj

beebj Niet meer actief

Toen ze 11,5 maanden was is ze overgegaan naar de groep 1 stoel, omdat ze echt niet meer in de maxi-cosi paste. Zou ze zo lang mogelijk in de maxi-cosi houden zolang het nog past, omdat het toch wel de veiligste manier van vervoere is. En idd, tillend naar de auto dan.

6. Sue87

Sue87 Niet meer actief

@lovemykids4: ik dacbt al dat ik de enige was met een reuzenkind:)

Hier met net geen 7 mnd uit de maxicosi. (70cm, ruim 9 kilo). Ondanks dat het qua lengte nog wel ok was, moest ik zn schouders naar binnen vouwen om nog in de maxi cosi te passen. Toen ik hoorde dat hij er benauwd van ging klinken hebben we direct een andere stoel aangeschaft.
    Dan wel weer 1 met bodyshield ipv riempjes.

7. Vrolijkheid

Vrolijkheid Niet meer actief

Bedoel je echt met 3 maanden staat dat er verkeerd? Ik kijk er van op want mijn zoontje is 18 maanden en heeft de lengte en het gewicht ongeveer wat je zoontje bij 3 maanden dan had!

Hoe heb je dat toen gedaan want ik denk dat hij bij 3 maanden nog niet goed kon zitten in een stoeltje toch?

8. Strandbal

Strandbal VIP lid

3 mei 2013
    8.890
    3.414
    113
    Mijn zoon was 7 maanden. Hij is nu nog steeds groot voor zijn leeftijd. En buiten dat hij te groot was vond hij het ook niet leuk want hij krijste alles bij elkaar in die maxicosi. Ik had het liever wat langer gewild wnat met 7 maanden is toch wel jong, maar het was niet anders.
    Mijn dochter is 7 maanden en zit nog wel in de maxicosi. In april wil in den autostoel aanschaffen en dan zien we wel hoelang ze nog in de maxicosi kan.

9. 1981Mama

1981Mama VIP lid

8 apr 2015
    5.989
    1.439
    113
    Hij is nu 6 maanden en ik gok 72cm en 8,5kilo. Hij zit er qua lengte nog prima in maar qua breedte is het al even proppen met jasje aan. Dus nu alleen nog zonder jasje. Maar wat nu verder? In mijn auto kan hij qua ruimte nog jaren achterstevoren (gelukkig) maar in mijn mans auto gaat dat niet passen. Grappig is dat hij een veel grotere auto heeft hahaha.

We hebben een vervolgstoel van ons leasekind, maar als we lange stukken gaan rijden wil ik graag iets stevigers. Cybex sirona past wel in mijn auto ondanks dat het duur is :) maar gaat dat ook nog heel lang passen als je kind op de +2lijn groeit?

Ik lees overigens her en der dat mensen het onzin vinden om (evt voor korte stukjes) hun kind langer achterstevoren te vervoeren. Zo was ik ook!!! Totdat ik een filmpje keek over een opa die vertelde wat er gebeurd was met zijn kleinzoon. Ik zat te huilen bij het kijken.
    En dat je ook voor de korte stukjes voor veiligheid moet kiezen daar weet ik alles van, ik ben namelijk op een kort stukje rijden aangereden door een of andere malloot! Met baby van 10 weken in de auto (baby heeft niets opgelopen)

10. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.797
    19.016
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Zo lang het past. Bij de oudst was dat (helaas!) maar een maand of 9-10. De jongste heeft er zeker 1,5 jaar in gezeten.

11. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.546
    3.057
    113
    Oudste met 11/12 mnd.
    Hoofdje kwam boven de stoel uit.

2e dochter zat er met bijna 2 jaar nog in.
    Maar, ze was ini mini. 72 cm en geloof 8/9 kg.

Oudste zoon is er uit gegaan omdat zijn broer kwam.
    Denk dat hij 13 mnd was.
    Hij is over gegaan naar een achterwaartse.
    De joie I-anchor

Jongste zit er nog in, die is nu 7 mn, 70 cm en 7 kg.
    Hij krijgt ook een achterwaartse vervolg stoel.
    Waarschijnlijk ook een joie.

12. Wasrek

Wasrek Actief lid

3 jun 2015
    454
    1
    0
    Mijn zoontje paste er met 8 maanden niet meer in, hij was veel te breed voor de maxicosi. Quaengte paste het nog prima, maar zijn rug kon niet meer tegen de zitting aan. Beetje gevaarlijk! uiteindelijk een oudere maxicosi aangeschaft die breder was. Daar heeft hij tot 13 maanden in gezeten.

13. pietje1987

pietje1987 Niet meer actief

Toevallig van de week een vervolgstoel gekocht, was een mooie aanbieding. Komende maanden zit ze nog wel even in de maxi cosi, maar ze groeit nu opeens weer zo hard dat we het liever maar klaar hebben staan.

We gaan er vanuit dat ze redelijk snel na haar eerste verjaardag naar een vervolgstoel zal moeten...

Overigens groeit ze ongeveer rond de 0-lijn.

14. AnnaCF

AnnaCF Niet meer actief

Mijn zoontje zit er nog in met 15 maanden maar in de Tobi gaat ook prima.

hij is 76 cm en 10.2 kilo is dus een ukkie

15. RoIn

RoIn VIP lid

3 feb 2014
    5.918
    595
    113
    Vrouw
    Hier met 10 maanden. Het paste Nog net maar ze heeft de maxi cosi altijd vreselijk gevonden. Probeerde altijd te strekken en sliep er echt nooit in. In de Tobi zit ze echt heel fijn! Ze slaapt er in, neuriet. . Eigenlijk bijna nooit ellende.

Ze zou nu echt niet meer in haar maxi cosi passen. Ze zit op de +1 lijn. Dat is niet extreem maar wel te groot voor de maxi cosi cabriofix.

16. Emib

Emib Bekend lid

26 mrt 2015
    750
    99
    28
    mijn dochtertje
    Amaai. De meeste gaan hier zo laat over. Wij zijn met 9maanden overgegaan. Dochter vond het veel leuker om te zitten dan half te liggen in de maxicosi. Zo kon ze ook rondkijken. Daarom zijn we gewoon meteen overgestapt, maar ze zou er nu ze 16maanden is, nog altijd in passen, aar het gewoon niet willen.

17. Pluisjee

Pluisjee Fanatiek lid

15 mrt 2012
    4.592
    20
    38
    Vrouw
    Noord Holland
    Rond de 10 maanden zijn wij overgestapt. Hij vond de maxi cosi echt vreselijk worden en qua lengte kon die makkelijk in de nieuwe stoel. Wij hebben een maxi cosi tobi aangeschaft.
    Sinds dien nooit meer problemen gehad , meneer zit heerlijk in zijn stoel.

18. winky

winky Bekend lid

12 mei 2013
    665
    0
    0
    Hier moest mijn zoontje met 10 maanden uit de maxi cosi. werd er echt te groot voor. Hij liep met 11,5 maand dus maar even naar de auto hoeven tillen

19. Lovemykids4

Ja echt 3 mnd.
    Het was in het jaar 2000 daar waren de maxicosi tot 9 kilo en konden ze er niet lang in :(
    Hij kwam met zijn hoofd boven de rand uit en was dus te zwaar.
    In die tijd hadden ze nog geen achterwaartse autostoel anders had hij daar gelijk in gegaan.
    Nu gingen we bijna nooit met de auto want hadden er geen.
    Maar af en toe ging ik met iemand in de auto mee shoppen in Rotterdam.

20. Catou

Catou Fanatiek lid

11 okt 2013
    3.683
    1.860
    113
    Ik vind "leuker" geen goede reden om kind in een vervolgstoel te zetten ipv in de maxi cosi. Als het niet meer past dan past het niet meer, maar zolang het past is achteruit veel veiliger!

Ik heb mijn kinderen met veiligheidsdingen nooit naar hun eigen mening gevraagd. Zo mogen ze niet met stopcontacten, met batterijen en op de trap spelen al zouden ze dat misschien wel "leuk" hebben gevonden.

Deel Deze Pagina