Tot welke leeftijd in meegroeibed?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Meis28, 30 jun 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Meis28

Meis28 Fanatiek lid

30 aug 2013
    4.026
    184
    63
    Spanje
    Voor degenen met oudere kindjes: Tot hoe lang konden zij in het meegroeibed?
    Ik zie net dat de lengte hetzelfde is als eenpersoonsbed (grootste stand), maar de breedte is 80 cm, en bij een eenpersoons is dat 90. Ik twijfel daarom of ik nu toch voor meegroeibed of normaal bed moet gaan voor mijn zoontje van 2,5... Ik ben hier in t buitenland beetje beperkt tot Ikea, en had de Busunge en Sundvik in gedachte maar twijfel nu. Kan alleen geen leuk normaal eenpersoonsbed vinden wat een beetje gezellig oogt :)
    Het ziet er allemaal zo ´open´ en ´groot´ uit vergeleken bij zn ledikant, haha. Maar vind het ook zonde als dit bed niet jarenlang mee kan

2. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.479
    113
    Ligt ook een beetje aan je kind denk ik.
    Hier 2 kinderen die altijd de +2 lijn volgenden, daarom ervoor gekozen om meteen voor een 1 persoon bed te gaan. Ik weet ook niet hoe het zit met de matrassen, als je elke keer er weer een andere matras bij moet kopen omdat je het bed langer maakt lijkt me dat er ook niet goedkoper op worden.

Hier hadden ze beiden dit bed http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/80253809/ en dan op de laagste stand. met dit http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/40296599/ er boven op (langer geleden waren toen andere kleuren).

En dan tegen de muur aan gezet zodat je maar 1 opening had.

3. Youtan

Youtan VIP lid

9 jun 2015
    6.497
    4.332
    113
    Vrouw
    Wij hebben een meegroeibed voor onze dochter en die staat op de middenstand. Eind van dit jaar zal ze een nieuw bed krijgen, halve hoogslaper of een boomhutbed ofzo. (Dan is ze 5,5)

Niet omdat ze er niet meer in zou passen, maar omdat ik/we dat leuk vinden. Hierna zal ze vanaf een jaar of 12 wel een twijfelaar ofzo krijgen.

Moeten jullie kindjes totdat ze het huis uitgaan met hetzelfde bed doen?

4. Meis28

Meis28 Fanatiek lid

30 aug 2013
    4.026
    184
    63
    Spanje
    Hier ook een kindje op de 1-2+ lijn, vandaar dat ik een beetje twijfel. Bij meegroeibed kun je wel een meegroei matras kopen dus hoef je niet steeds een ander te kopen, maar toch is het iets minder breed dan een normaal 1 persoonsbed. Er is verder weinig leuks vind ik! Had jij ook nog een bedrekje bij het Kura bed?

5. Meis28

Meis28 Fanatiek lid

30 aug 2013
    4.026
    184
    63
    Spanje
    Ik wil wel graag zo lang mogelijk met hetzelfde bed doen eigenlijk, niet eens zozeer om de kosten, meer om het gedoe :D.. Mocht er een tweede komen kan hij/zij natuurlijk daarna in het meegroeibed van de oudste, maar toch...

6. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.138
    8.869
    113
    Hier Hemnes bedden met bedrekje (de jongste, de oudste viel nooit uit bed ;)).

7. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.479
    113
    die dachten we niet nodig te hebben, bleek na de eerste nacht wel handig, dus heeft mijn man midden in de nacht zelf een bedhekje gemaakt van een boekenplank , deze bleek zo goed te werken dat we nooit een "echte" gehaald hebben.

8. Koekie1

Koekie1 VIP lid

31 jul 2013
    5.678
    2.001
    113
    Vrouw
    Wij hebben de hemnes van IKEA. Is een bedbank met 3 lades. Ideaal!
    Beddengoed en andere spullen kunnen in de lades, is aan 3 kanten dicht, kleine knuffels kunnen op het randje.
    Het is wel een 1persoonsbed.

9. riean

riean VIP lid

21 apr 2014
    5.780
    7.367
    113
    Als de lengte hetzelfde is als een 1 persoonsbed en de breedte 80 cm kan hij er zijn hele leven in denk ik :) Ik heb nog een heel oud matras in huis die nog van mijn ouders was van hun logeerbed ooit, en die is ook 80 cm. Dat waren ze toen allemaal begreep ik, en daar sliepen volwassenen ook gewoon op. Dus als je dat bed mooier vindt, dan zou ik het gewoon doen.

10. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Nooit een meegroeibed gehad en ook niet gemist.

11. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.323
    10.287
    113
    Wij hebben ook gekozen voor de kura. Met een meegroeibed doe je ook niet mega lang. Betreft lengte wel maar denk dathet al snel een baby/kind bed is.

Hetleuke van de kura is dat je het eerst laag zet en daarna om kan draaien. Om een veilig gevoel te creëren zou je de passende bed tent bij kunnen doen.
    Zodra je hem omgedraaid hebt kun je er onder spelen.
    Aangezien hij een kleine kamer heeft wel zo handig.

Deel Deze Pagina