Tot welke leeftijd in peuter-/juniorbed?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Smirre, 7 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Smirre

Smirre Lid

1 aug 2010
    80
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben benieuwd tot welke leeftijd jullie kindje in een peuter-/juniorbed heeft geslapen? Wij moeten binnenkort de overstap maken naar een ander bed en we twijfelen tussen een eenpersoonsbed en een peuterbed. Tot welke leeftijd ongeveer passen ze in een peuterbed?

2. mamavanmeisje

mamavanmeisje Fanatiek lid

17 jan 2010
    3.076
    0
    0
    Mijn dochter kreeg voor haar 2e verjaardag een peuterbed. Waarom? Omdat mama het leuk vond. Het ging meteen goed, ze was heel trots. Nu met 3,5 slaapt ze in een 1-persoonsbed. Het peuterdekbed was te koud en ik wilde niet voor een korte tijd een 2e peuterdekbed kopen. Ik kon een 1-persoonsbed krijgen dus heb ik daarvoor gekozen. In mijn ogen kan het beide. Uiteindelijk kies ik voor het hemnes bed van ikea. Dat is het bed dat ik haar mee wil geven als ze op kamers gaat. dat bed heeft grote lades, kan als bank gebruikt worden en je kunt er een 2-persoonsbed van maken...ideaal!

3. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    Ze zeggen dacht ik een jaar of 5?
    Hier een tussenoplossing. Een ikea meegroeibed van marktplaats. Staat nu nog op ledikantmaat en kan uitgetrokken worden tot 1 persoonsbed als het nodig is.
    Als hij groter gezet gaat worden dan zit je alleen met het peuterdekbed wat tekort word maar dan kan je gewoon een 1 persoonsdekbed gebruiken. Het teveel aan dekbed Tussen voeteneind en bedbodem heentrekken en j hebt geen last van dikke proppen onder het matras. En een 1 persoons dekbed heb je later toch nodig dus dat maakt dan net meer uit als je die dan moet kopen.

4. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Sommige kinderen tot een jaar of 6/7. Ligt er maar aan hoe lang ze zijn.

Hier ook een peuterbedje, voor vijf tientjes op mp gekocht. Was amper gebruikt. Ik vind t zelf erg schattig staan. Overgang ging direct goed.

5. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Hmm hier met 5 jaar past het nog prima.
    We zitten te denken aan een nieuw bed voor haar 6e verjaardag.
    Niet omdat het niet past.. Maar omdat ze dolgraag een bed wil waar je onder kunt en ze toch een keer een groter bed zal moeten :)

Wij kochten het bed trouwens 2e hands...
    Bevalt op zich nog steeds prima.. Zeker in een klein kamertje is het ideaal.

6. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Ik heb het bekende bed met de schaapjes van Ikea, die is 165 lang, dus als ik er nog eens 30 cm ruimte vanaf trek kan hij er nog een hele tijd in liggen ;)

7. YouBri

YouBri Actief lid

28 jan 2012
    282
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier is de oudste in het peuterbed gegaan toen hij anderhalf was. Ging prima. Het ledikant ging toen naar broertje.

Het volgende bed wordt een hoogslaper, dus we gaan kijken tot hoe lang we de jongste in het ledikant laten slapen en wanneer we denken dat de oudste klaar is voor een hoogslaper. Ik denk volgend jaar of over anderhalf jaar ofzo?

8. pinguin72

pinguin72 VIP lid

7 jan 2006
    7.832
    1
    38
    Mijn beide kindjes (bijna 4,5 en ruim 6,5) slapen nog in peuterbedjes.
    De oudste gaat dit jaar waarschijnlijk over naar een eenpersoons.
    Ik heb beide bedjes ook via marktplaats.

9. raspberry

raspberry Niet meer actief

De oudste is met 20 maanden naar een peuterbedje gegaan. Wij hebben er eentje die nu 1.30 lang is. Dat begint nu wel een beetje klein te worden, (Thirza is ongeveer 1.05), maar hij kan 2 keer vergroot worden: de eerste stap is naar 1.65 en de tweede naar 2.00. Ze is nu dus, met 4,5 jaar en gemiddelde lengte, te klein voor de 1.30 en gaat dus naar 1.65.

10. raspberry

Ligt nogal aan je kind.... Mijn stiefdochter heeft bij ons in een stapelbed geslapen vanaf 4 jaar oud. Was motorisch handig genoeg daarvoor toen. Onze dochter is nu 4,5 en haar gaat dat klimmen echt nog niet handig genoeg af om 'r in een hoog bed te leggen... :)

11. raspberry

Die hebben wij hier voor mijn stiefdochter en mijn ouders slapen daar altijd op als ze een nachtje overblijven. Ideaal bed idd!

12. Esmaralda

Esmaralda Fanatiek lid

8 nov 2009
    4.023
    10
    38
    Vrouw
    Somewhere
    Hier ligt hij sinds 1 maand in een gewoon 1 persoonsbed half hoogslaper.

Hij ligt sinds zijn 2de verjaardag in een peuterbed, want dat werd krapjes. Hij is 1 meter en kroop steeds omhoog en bonkte met zijn hoofd tegen het hoofdeinde.

Beide is meteen heel goed gegaan.

13. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    ik verwacht zelf tot een jaar of 6. Mijn oudste is vrij lang (115 bijna 5) en die past nog in het campingbedje. Het peuterbedje van de jongste is 20 cm langer + de jongste groeit minder hard ;) . Dus als ik die berekening zo even doorvoer ga ik uit van in elk geval 6 jaar - daarna komt er een (half)hoogslaper (klein slaapkamertje).

14. Smirre

Smirre Lid

1 aug 2010
    80
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dankjewel voor al jullie reacties! Denk dat we dan toch maar eerst voor een peuterbedje gaan...

15. debster2009

debster2009 Fanatiek lid

9 nov 2009
    2.144
    0
    0
    NULL
    Hier ook het schaapjesbed van de Ikea. Ze is nu 4,5 en kan er echt nog wel een tijdje in. Eind van het jaar krijgt ze een eenpersoons hoogslaper omdat broertje tegen die tijd uit zijn ledikant is gegroeid. Maar ze kunnen er denk ik wel tot een jaar of 6 in.

16. Biancamv2

Biancamv2 Niet meer actief

Hier gingen ze met 1,5 jaar al over.
    Maar ze waren toen al 18 kilo en 1m en 98 cm.
    Ik heb gelijk een 1 persoons bedje voor ze gekocht.

Ik lees dat ze er tot 6 a 7 jaar inkunnen normaal.
    Dat zijn dan kleine kindjes denk ik.
    Mijn zoon van 5,5 jr was 2 mnd terug al 1m40 en 32 kilo die past echt niet meer in een peutebed hoor.

En mijn oudste was met 6 jaar Al 1m52 lang.
    Pastte ook echt niet in een peuterbed.

Hij is nu trouwens niet zo gek groot meer.
    Net 13 jr en maar 1m80 lang.

Mijn meisje van 16,5 mnd krijgt met 2 jaar een peuterbedje.
    Ze is op 2 april gemeten en was al 92,5 cm.
    Dus denk dag ze mooi over kan over 8 mnd dan zal ze rond de 1m01 zijn.

17. Lucia

Lucia VIP lid

6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    Belgiƫ
    Dat zijn eerder kindjes van gemiddelde grootte, jij hebt toevallig vrij grote kindjes. ;)

Deel Deze Pagina