Ons zoontje is 12 maanden en nu blijkt dat ik ongepland zwanger ben van nummer 2! Na de eerste schrik zijn we er ontzettend blij mee, maar ik maak me wel zorgen om de praktische kant van het verhaal. We wonen namelijk in een 3-kamer appartement en hebben dus geen ruimte voor (nog) een babykamer. Ons idee is om de baby op onze slaapkamer te laten slapen tot hij doorslaapt en hem daarna bij ons oudste zoontje op de kamer te laten slapen (dat is een ruime kamer). Maar worden ze dan niet steeds wakker van elkaar? Hebben jullie hier ervaring mee of tips voor? De oudste zal 21 maanden zijn als de tweede komt.
onze oudste is ook 21 maanden als nummer twee komt. ik heb een ledikantje bij haar op de kamer gezet voor de baby. ze heeft gelukkig de grootste kamer. wij laten de baby ook bij haar op de kamer slapen. alleen snachts niet dan zet ik de reiswieg langs ons bed. verder slaapt mijn dochter overdag nog van 13 tot 4 ongeveer en dan denkl ik dat ik de baby ook gewoon niet bij haar lig. ik hoor van collega,s dat ze het ook zo gedaan hebben en dat het geen enkel probleem was. vroeger sliepen ze zelfs met zijn 4 op een kamer
Gefeliciteerd met je zwangerschap! Kan me voorstellen dat het even schrikken is geweest.... Zou me over ruimte niet te druk maken joh! Vroeger toen gezinnen nog uit 6-7-8-9 of meer personen bestonden hadden de kinderen ook niet allemaal een eigen kamer hoor! Wij hebben ook geen groot huis en slapen de meisjes (2)op een kamer. Zolang het goed gaat tenminste, de oudste slaapt nogal onrustig en als dat het geval is leggen we haar bij ons op de kamer. Gaat erg goed moet ik zeggen!
Ik woon ook in een 3 kamerapartement..., In mijn fotoalbum, staan foto's van het kamertje! De baby komt de eerste weken bij ons te liggen, en daarna gaat de beeb naar de kamer, waaronze oudste ook slaapt
zoals je het verteld zou ik het in jou situatie ook doen! ik zou in die kamer een scheiding gemaakt hebben met een kast in het midden of zo'n mooi doorsichtig gordijn of iets... dan hebben ze toch ieder een beetje een eigen ruimte! suc oh je en van harte met je zwangerschap natuurlijk!
ik zou het idd doen zoals jij zegt!... eerst bij jezelf op de kamer een plekje maken en dan bij elkaar op de kamer... en zoals tweeling zegt misschien iets van een scheiding ertussen maken zodat ze elkaar niet zien..en beide een eigen plekje hebben... een gordijn of zo'n room divider
Hier hebben we precies hetzelfde probleem, we wachten op een nieuwe woning, maar dat schiet nog niet op. Rozemarijn: zoals jij het beschrijft willen wij ook doen. Lotte krijgt al wel een peuterbedje en dan maar zien hoe het gaat.