hmm wist niet zo goed hoe ik de titel moest neerzetten .. hahaha.. maar mijn probleem is : als ik mijn kleine op bed brengt en haar STRAK instop met haar dekentje, als ik later kom kijken of ze wel ligt te slapen , is in die tijd dat ze op bed ligt en de tijd dat ze ligt te slapen zo aan het trappelen geweest , dat ze helemaal BOVENAAN haar bedje ligt een ook nog DWARS ! dus je snapt wel dat ze verder geen deken over zich heeft... zelfs vanochtend toen ik bij haar ging kijken lag ze bovenin , dwars , met haar hoofdje tegen de spielen aan en haar handje ertussen ! heb haar vanmorgen maar haar trappelzak aan gedaan en haar weer strak in gestopt maar niks helpt ! HELP ! iemand nog tips ? THNX
Wij hadden een grote/lange slaapzak zodat we er een heel eind in het voeteneind konden stoppen. En later hadden we de safetysleep, kon ie geen kant op.
Dat had ik met mijn zoontje ook maar toen ben ik hem in een slaapzak gaan leggen en sindsdien is het nooit meer gebeurt! Ik zie dat je dat zelf ook al hebt geprobeerd maar misschien als je het dekentje iets minder strak doet dat ze het dan niet kan wegtrappen! Want als het heel strak om haar heenzit dan is het makkelijker om het weg te trappen denk ik. Ik weet het anders ook niet eigenlijk.
Ons zoontje deed met 4 maanden precies hetzelfde ,zelfs met slaapzak aan. Doordat hij dat deed sliep hij ook ontzettend onrustig. Wij hebben vervolgens de SafTsleeper aangeschaft, wat een uitvinding hij sliep ook gelijk stukken beter.
Hier ook zo'n bewegelijk kindje.. Al toen ze nog maar een paar maanden was hebben we haar in een slaapzakje gelegd.. Ik leg er altijd wel een dekentje over heen, maar 9 van de 10 keer ligt deze ergens in een hoekje..
Als ze ook kort/slecht/onrustig slaapt zou ik zeggen; Inbakeren. Ben er net mee begonnen en omdat die van mij zich wakker sloeg.... Werkt perfect, kind wordt er enorm rustig van.
maar is het zo erg dan dat ze helemaal bovenin haar bedje ligt? Ik zou haar gewoon een warme slaapzak aan doen, dan heeft ze het sowieso warm genoeg (als je daaraan twijfelt gewoon even aan het nekje voelen) En dan is het toch niet zo erg dat ze zonder deken slaapt?
Hier er ook een die op alle mogelijke manieren in haar bed slaapt. Met slaapzak heeft ze het in elk geval niet koud! Ze slaapt prima zo.
Hier nog een die zn hele bedje door gaat! Maar mijn zoontje slaapt dan dus wel heel onrustig als hij niet onder zn dekentjes ligt. Dan wordt hij om het half uur wakker, als ik hem dan niet goed leg, gaat dat zo de hele nacht door. Dus meestal ga ik toch maar even kijken als ik merk dat hij onrustig is. Negen van de tien keer ligt hij dan dus overdwars of helemaal aan het hoofdeinde. Dan leg ik hem weer terug onder de dekentjes en dan gaat hij meestal wel weer slapen. Soms ben ik echter wel een aantal keren bezig...als hij niet meteen in slaap kan komen nl. gaat hij weer 'cruisen'...
Alsof ik mijn verhaal hoor hahaha! Ik laat het maar gebeuren, ik trek haar naar onder, stop haar opnieuw in en ze slaapt gewoon verder. elke keer weer! Soms ligt ze helemaal met haar handen of voeten buiten de spijlen van het bed haha achja... kinderen...
Combisleepers vond ik idd ook erg duur! Ik heb nu een lekker dikke slaapzak met lange mouwen bij de Prenatal weg! De Hema heeft ze ook! Ik heb t 'trappel-probleem' trouwens niet...maar een slaapzak (met lange mouwen voor nu) lijkt me toch de beste tip! Of t voeteneind onder het matras...
Hier ook een dikke slaapzak en dat gaat nog altijd prima. Vond de combisleeper veel te duur eigenlijk. Had ik er gewoon niet voor over, hij slaapt met een gewone slaapzak ook prima en als hij slaapt en het is koud leg ik gewoon het dekentje alsnog even over hem heen.
combisleeper vind ik veel te duur en dikke slaapzak heeft dezelfde functie, ik deed gewoon slaapzak en laat maar gaan met die banaan hihi (tegenhouden is onnatuurlijk en dan juist gevaarlijker zegt me logischerwijs) mijn zoon ligt ook (in mijn ogen) echt oncomfortabel bij maarja HIJ ligt lekker en slaapt van 19 uur savonds tot 9 uur sochtends dus er zal toch wel iets goed zijn eraan hihi
Eva was en is ook zo beweeglijk, met 6-7 weken ging ze daarom al in een slaapzak, dekentje legden we nog wel over haar heen. Een maand later maar weggehaald, want ze lag er toch nooit onder. Ze slaapt nu nog steeds zonder laken en deken, want ze ligt nog steeds op allerlei manieren in bed. En van mij mag ze, en dan is een slaapzak wel handig. Wie heeft er gezegd dat kindjes altijd netjes recht in bed moeten liggen?
Ik stop ook altijd het onderste stukje van de slaapzak achter het matrasje in, want ons ventje was ook altijd "aan de wandel".
Liam heeft ook gewoon een slaapzak (dikke) aan. Hij heeft het altijd lekker warm en kan alle kanten uit. hij ligt trouwens al vanaf een paar weken in een slaapzak. Heeft nooit een dekentje gewild. We hebben ook geprobeerd het slaapzakje in te stoppen onder het matras, maar hij bleef net zo lang trappen tot ie los was. tja dan niet... Als hij lekker slaapt en het lekker warm heeft, is mama tevreden
Julian en Thomas zijn ook van die beweeglijke mannetjes, dekentjes hebben absoluut geen nut. Binnen no-time liggen ze dwars, op de kop, op de buik (ze hebben wel een aerosleep dekje) en in alle (on)mogelijke posities Ze hebben dan ook vrij snel een slaapzakje gekregen, nu in de winter hebben ze lekkere warme slaapzakjes met afritsbare mouwtjes van de HEMA daar leg ik ze s' nachts in. Overdag is het meestal warm genoeg op hun kamertje en dan leg ik hun gewoon in hun kleertjes in bed. Dekentjes en lakentjes gebruik ik helemaal niet meer.