peuterspeelzaal en middagslaapje

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Laure80, 11 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Laure80

Laure80 Fanatiek lid

26 aug 2008
    1.036
    0
    36
    Is het overal zo dat een kind alleen een ochtend en een middag naar de peuterspeelzaal kan en niet alleen 2 ochtenden?
    Ik wil mijn zoontje wel graag 2 dagdelen naar de peuterspeelzaal laten gaan, maar zijn middagslaapje kan hij echt nog niet zonder.
    Hoe doen jullie dat? Voorlopig 1 dagdeel peuterspeelzaal?

2. happynienja

happynienja Fanatiek lid

8 aug 2007
    3.178
    0
    0
    Julianadorp
    Kan hij daar niet slapen dan?
    Anders zou ik inderdaad halve dagen doen.

3. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Nee op de psz slapen ze niet, en het is 2x een halve dag.
    1 ochtend en 1 middag. De ochtend is denk ik geen probleem, na thuis komst een boterham en dan naar bed.

Bij de middag kan hij misschien `s morgens even slapen? Of na afloop, weet de tijden bij jullie niet?

4. MamaMars

MamaMars Niet meer actief

hier is het smiddags van 12.15-15.15, en ze valt standaard in de wagen naar huis in slaap. dan slaapt ze veel korter, en s'avonds wat eerder. heb haar ook 3 keer opgehaald dat ze op de bank lag te pitten ;)

verder doet ze overdag geen middagdutjes meer, maar de psz vraagt veel energie, dus alleen die dagen wel.

5. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    Hier was het dus echt vervelend, ik kon niet kiezen uit ochtenden, het is een ochtend en een middag, waardoor ze haar middagslaapje miste en 's ochtends wou ze meestel niet slapen thuis.
    Als ik haar 's middags ophaalde, was ze niet te genieten. Om alles huilen, boos worden etc. Thuis dronk ik nog snel een glaasje roosvicee ofzo met haar en legde haar dan gelijk op bed. Mijn zoontje kon ik vaak ook wakker maken tijdens zijn middagslaapje om haar op te halen, dus ik zat met 2 kleine chagerijntjes.

6. Laure80

Laure80 Fanatiek lid

26 aug 2008
    1.036
    0
    36
    Hier zijn de tijden 's middags van 13.15 tot 15.45.
    Ben bang dat voor die tijd slapen echt niet gaat lukken en na die tijd is wel erg laat (kom ik 's avonds zo raar uit).

7. stamboom

stamboom Bekend lid

17 nov 2006
    657
    2
    18
    ziekenverzorgster
    spijkenisse
    Hier konden we kiezen, ook voor alleen de ochtenden. Dit ook ivm. een middagslaapje.

8. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Is er geen andere psz in de buurt? Ik heb bewust voor een psz gekozen waar ze alleen s'ochtends gaat.

9. marjolijn195

marjolijn195 Actief lid

29 dec 2008
    364
    0
    0
    Papendrecht
    Hier ook een ochtend en een middag, maar Iris gaat pas in mei. Ik hoop dat ze tegen die tijd ook een dagje zonder slaap kan.

Kun je niet even overleggen met de PSZ? er zijn vast meer ouders met hetzelfde probleem.

10. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    eigenlijk is het standaard zo dat op elke PSZ een ochtend en 1 middag gaan normaal is zeg maar, is even wennen maar 1 middag houden ze vaak wel uit, mijn tip leg ze erna even neer (het is vaak maar 2,5 uur PSZ) hier komt ie om 15.15 uur uit en vaak gaat ie dan even op de bank dvd kijken en soms valt ie even in slaap dan is ie met een uurtje weer keifit!

11. sebasel4a

sebasel4a Fanatiek lid

23 dec 2009
    1.000
    0
    36
    NULL
    NULL
    Hier is de psz alleen 's morgens dat is wel makkelijk.
    Ze kunnen je toch niet verplichten om die middag erbij te pakken.
    Zou gewoon eens vragen voor 2 ochtenden.

12. Volgens mij hebben alle peuterspeelzalen een keuze uit een ochtend en een middag.
    Mijn dochter vond het in het begin ook moeilijk om de hele dag wakker te blijven maar het gaat steeds makkelijker.

Ik zorg wel altijd dat ik haar die avond ervoor heel lang op hou zodat ze uit slaapt.
    Of je zorgt dat je kindje vroeg wakker is en een uurtje voor vertrek een slaapje laat doen,dus een vroege boterham en dan een tukkie doen.

13. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant

is dat wel een PSZ of een KDV die PSZ erbij doet, zit verschil in de twee maar je hebt KDV's die ook PSZ erbij doen en die bieden idd wel aparte dagdelen aan..

14. mamavanjill

mamavanjill Bekend lid

8 okt 2009
    641
    0
    0
    vind het maar raar, hier is het 2 ochtende (jonge groep van 2-3jaar) als ze naar de grotere groep gaan (3-4 jaar) gaan ze 1 ochtend en 1 middag.
    ze weten toch dat (de meeste) kindjes nog slapen in de middag? Ik zou dat niet redden met Jill, die zou dan ergens daar onder de tafel of in de poppenhoek in slaap vallen van moeheid.

15. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    dat dacht ik ook haha maar daar deed ie het prima alleen daarna thuis was ie een grote bengel :D

16. bruce2004

bruce2004 Bekend lid

12 okt 2008
    708
    0
    0
    hoogvliet
    Mijn zoontje gaat 4 dagdelen (2 ochtenden 9 tot 11:30 en 2 middagen 13-15:30) bij de ochtenden gaat ie gewoon naar bed en bij de middagen hou ik 'm op hij is er nu aangewend, en op de bank inslaap vallen, o nee hij kijkt wel uit hij is bang dat ie alles gaat missen hihi

Bij ons werkt avond ervoor later ophouden niet, want hij is net zo vroeg wakker of nog eerder

17. duikster

duikster VIP lid

13 nov 2005
    5.714
    73
    48
    hier de 2 jarigen 2 ochtenden, de 3 jarigen een ochtend en een middag. Nick sliep ook nog alle middagen, alleen de dag van de psz bleef hij wakker. Dat ging eigenlijk prima. Hij heeft zo uiteindelijk tot 3 jaar en 8/9 maanden in 5-6 middagen geslapen en dan op psz wakker en soms nog een wakkere middag. Het ging prima hier.

Deel Deze Pagina