misschien een rare vraag, maar vanaf wanneer pakken baby's speeltjes vast? en wanneer rollen ze op hun buik?
Van rug naar buik: hier met 4 maanden. Dingetjes vastpakken weet ik eigenlijk niet meer Ik dacht met ca 12 weken?
volgens mij was dat ook met 3 maanden ongeveer ja, dat ze naar dingetjes gaan pakken... Ik kreeg zelf diverse nieuwsbrieven binnen regelmatig, waar ik voor ingeschreven was, oei ik groei en één van pampers, waarin dat soort dingen ook aangegeven werden. Rollen verschilt echt enorm per kind. De één doet het met 3 maanden al (erg snel) en de andere doet het pas na 9 maanden (de langzame, zoals mijn dochter) .
Tjah, wat is meer doen... Als je kindje ouder wordt gaan ze ook steeds anders op je reageren (vertrouwder) en naar je lachen. Dat is toch ook al meer.. ?? Maar goed, je bedoelt dus 'lichamelijk' meer kunnen. Onze froemel pakte dingetjes vast (bv haar mobiel boven de box) met ongeveer 8-9 weken. Maar we hoorden regelmatig dat dat vrij vlug is. En draaien van buik naar rug met 3,5 maand en een maandje later andersom.. Ach, eerst lekker genieten van het feit dat je kindje papa en mama nog het interessantst vinden, voordat ze zichzelf en de wereld gaan ontdekken!
Ik zou me er niet aan vastpinnen, want ieder kind heeft nu eenmaal zijn eigen tempo, maar misschien vindt je dit leuk om te lezen Lichamelijke ontwikkeling - Oeiikgroei.nl
Inderdaad geen zorgen maken, rustig afwachten en genieten van wat allemaal komen gaat. Of ze nou snel of langzaam zijn. Het is gewoon leuk om te zien hoe ze veranderen en achteraf zal het je nog allemaal te snel gaan.......
hey meis... kom ik jou weer tegen hier hoe gaat het met jullie..? maar ik zal ff mijn ervaring hier vertellen... Joënna pakte met 2 maanden speeltjes vast, en rolde met 3 maanden ( maar dat is wel heel vroeg hoor ) een kennis van mij heeft een kindje van 9 maanden en die rolt net pas, en zit ook net pas... dus het is wel heel verschillend... ik dacht dat de meeste kindjes met 4 á 5 maanden van de rug naar buik rollen... en dingen vastpakken met een maand of 3... weet het niet zeker hoor... XxXxX Jolien en Joënna
Sterre pakte dingen met 12 weken ongeveer, rolde met 4 maanden, ging zitten met 5 maanden (das wel vroeg hoor) toen kwam er even niks Met 8 maanden ging ze ineens kruipen, en hard ook Met 9,5 staan, en nu probeert ze af en toe haar box rond te stappen, maar dat is nog wel heel moeilijk. Ze kijkt dan heel moeilijk naar haar voeten, echt zo van "hoe zat het nou ook alweer"