Hoe het beste te reageren?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Ster27, 18 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ster27

Ster27 Fanatiek lid

14 jan 2010
    2.905
    254
    83
    Pff, huilen staat me nu echt nader dan het lachen...

Onze dreumes van bijna 1,5 jaar slaat zijn pasgeboren broertje zodra hij door mij wordt gecorrigeerd. Voorbeeld: net zat hij tijdens het voeden naast me op de bank. Hij pakte een afstandsbediening (waar hij dus niet aan mag zitten). Ik vertel dat hij er niet aan mag zitten en neem de afstandsbediening van hem over. Hij begint meteen op volke kracht zijn broertje te slaan. Doordat ik de kleine aan het voeden was had ik mijn handen niet vrij beschikbaar en kon ik de kleine maar moeilijk beschermen en tegelijk mijn oudste op te laten houden met slaan.
    Hoe kan ik dit ongewenste gedrag nou het beste aanpakken? Ik snap dat het voor mijn zoontje heel erg wennen is nu zijn broertje er is, maar slaan, schoppen, knijpen, etc accepteer ik niet.

2. Charlie007

Charlie007 Niet meer actief

Ik denk dat je het beste het gedrag kunt vermijden door samen een boekje te lezen of iets wat wel lukt tijdens het voeden. Hij wil natuurlijk gewoon aandacht en vind het moeilijk dat hij dat dan even niet krijgt. Vriendin loste het op door toch samen wat te lezen of wat dan ook. En altijd maar blijven uit leggen van te voren dat je nu even het broertje moet helpen en dat er straks weer tijd voor hem is.

Succes!

3. Ster27

Ster27 Fanatiek lid

14 jan 2010
    2.905
    254
    83
    Ik probeer wel wat samen te doen, maar de kleine drinkt nogal lang, ruim 30 min en zolang houdt mijn oudste zijn aandacht er niet bij. Het eerste kwartier/20 min gaat meestal wel goed, daarna beginnen de problemen.

4. tjessia

tjessia Fanatiek lid

1 feb 2009
    2.889
    0
    0
    Vlak voor het moment dat ie vervelend worden iets aanbieden dat ie erg leuk of lekker vind..
    Favoriete filmpje, koekje, rozijntje, op je telefoon :)

5. Ster27

Ster27 Fanatiek lid

14 jan 2010
    2.905
    254
    83
    Misschien is dat inderdaad een idee, eerste gedeelte een boekje lezen of filmpje kijken en dan een doosje rozijntjes oid. Maar goed, dat helpt me met een voeding per dag, heb liever niet dat zoonlief veel snoept en veel tv kijkt. Blijft lastig... En mocht het weer gebeuren, hoe reageer je dan? Ik ben nu heel erg boos geworden en heb het idee dat dit wel indruk heeft gemaakt, maar hij zit nu echt in de fase van het uitproberen hoever hij kan gaan.

6. miis

miis VIP lid

8 mei 2012
    5.229
    1
    0
    Ik weet niet of j dat ' kan' masr ik vraag ook bijv soms of hij me dit of dat kan laten zien.. En DAn loop ik bijv voedend mee Nasr z'n kametrje

Hij speelt ook echt in z'n kamer dus soms gewoon bij hem op z'n kamer zitten en zogenaamd samen spelen is voldoende

Samen filmpjes kijken op tel of iPad is ook altijd ff gezellig

Maar met slaan enz hb ik eigenlijk geen ervaring dus meer als consequent zijn en bijv ook tijdens verschonen ofzo met boudste 'kletsen' dat slaan echt zooooon pijn doet en niet mag en niet leuk is maar dat hij wel heeeel goed kusjes kan geven en aaien enz enz

7. Laurie

Laurie Fanatiek lid

29 feb 2008
    2.188
    1
    0
    Personeelsfunctionaris
    Voor hem verandert er natuurlijk ook erg veel. MIsschien kun je hem nu tijdens de voor hem moeilijke momenten juist wel belonen met tv. De momenten dat jij met de baby bezig bent moeten voor hem ook leuk zijn, dat het dan opvoedkundig misschien even iets minder verantwoord is zie ik zelf geen probleem in. Je zult immers steeds minder vaak gaan voeden.

8. Maartt

Maartt Fanatiek lid

30 mrt 2011
    4.843
    725
    113
    Als ik iets zou afnemen zou ik iets aanbieden wat hij wel mag en het positief houden.

Nee je mag niet die, maar wel dat! Jippie!

Maar wie ben ik mijn dochter is nog maar 6 mnd haha..

9. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Als je gaat voeden, verboden objecten zoveel mogelijk weg doen :D.

Een heel speciaal speelgoedje kopen wat hij echt fantastisch vindt: dat is het 'voedspeelgoedje', alleen mee spelen tijdens het voeden.

T heeft ook een mepperiode gehad rond anderhalf (toen nog geen baby in de buurt, wel een grote zus ;)) en wij werden niet boos, wel duidelijk: nee T, niet slaan, ga maar aaien, kijk zo + voordoen en dan natuurlijk: ja T, heel goed, lief aaien, wat kan jij goed aaien :D

10. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    En misschien een eigen baby kopen: een pop. Mijn zoon zit zijn S regelmatig te voeden als ik aan het voeden ben ... nu is hij wel bijna een jaar ouder, maar met anderhalf is nadoen ook heel leuk :)

11. Maartt

Maartt Fanatiek lid

30 mrt 2011
    4.843
    725
    113
    Dit vind ik echt heel erg schattig..

Deel Deze Pagina