Hi, Ik vertel hier even het relaas van de zoektocht naar de juiste voeding voor mijn zoontje. Het probleem is vooral dat hij veel te weinig drinkt. Hij is momenteel 10 weken oud en drinkt met moeite 550ml per dag. Vorige week is hij maar 20gram aangekomen. Welke voedingen hebben we al geprobeerd: - eerste maand: volledige borstvoeding --> hij kwam goed bij maar massa's krampjes en reflux; - even gewone nutrilon --> krampen + veel teruggeven - nutrilon AR --> krijsen! - nutrilon Omneo + medicatie tegen reflux --> slappe stoelgang + eczeem + moeizaam drinken - nan complete comfort + medicatie tegen reflux --> slappe stoegang + eczeem + heel moeizaam en weinig drinken; - nutrilon lactosevrij --> stoelgang werd steviger en eczeem verdween hij dronk wel nog steeds veel te wenig - nutrilon lactosevrij is momenteel (tijdelijk) niet meer te verkrijgen (althans in BE) dus sinds deze namiddag op advies van de kinderarts overgegaan nutramigen lgg maar hij wil dit precies echt niet drinken. Kinderarts gaat nu urine en stoelgang laten onderzoeken in het labo maar dat duurt een aantal dagen en ondertussen heb ik stilaan schrik dat hij gaat uitdrogen (we hebben wel nog regelmatig plasluiers). Het kan toch niet dat hij geen honger heeft? Ter info: we hebben ook reeds verschillende flesjes/speentjes geprobeerd. Heeft iemand een soortgelijke ervaring en wat was de oplossing?
Persoonlijk denk ik dat je te veel probeert. Voor elke voedingswijziging staat 2 weken, zodat het lichaam kan wennen. Hij is 10 weken oud, maar eerste maand bv. Als ik ruim tel heeft hij in 6 weken tijd 5 soorten voedingen gehad, dus grof gezegd elke week een andere voeding. Huerdoor kan het lichaam en vooral de darmen bij zo'n jonge baby, volledig van slag raken. Mijn tip is dan ook; blijf de nutramigen lgg aanbieden en verander niets! Minimaal 2 weken verander je echt niets aan wat je doet en dan pas kan je verder kijken. Zolang je plasluiers hebt droogt een baby niet snel uit. Hoeveel weegt hij? Ik snap dat je met alle goede bedoelingen iets wil doen, maar te veel is niet goed.
@Averlhach: bedankt voor je reactie. Ik besef dat we niet continu kunnen veranderen. Nutrilon Lactosevrij en Nan Complete comfort heeft hij beiden ongeveer 2 weken non stop gehad. Probleem is dat we nu gestart zijn met die Nutrigamen LGG maar dat hij daar bijna niet van wil drinken. Ik weet dat ik nu niet opnieuw kan veranderen maar hoelang zou hij nodig moeten hebben om te wennen aan de smaak van die nieuwe melk zodat hij deze "even vlot" drinkt als de vorige? Hij weegt momenteel 5,5 kg. Dat is volgens de arts mooi gemiddeld (wel relatief weinig in verhouding tot zijn lengte: 61,5 cm). Zijn gewicht op zich is nog niet zorgwekkend maar de aangroei van 20gram/week uiteraard wel.
Als hij lactose vrij drinkt wel goed drinkt zou je ook via internet kunnen kijken? Maar ik denk dat waarschijnlijk max 2 weken kan duren en dat het even doorzetten is.
@Frannie, het stinkt idd verschrikkelijk. Ik wil niet eens weten hoe.het smaakt. Het urineonderzoek heeft alvast niks abnormaals aangetoond.
Wat vervelend dat je kleintje dat niet wil drinken, het is ook echt echt vieze voeding. Ik hoop dat als je doorzet de kleine misschien wel gaat drinken? Nutrilon pepti heb je dat gehad?Bedoel je dat met lactose vrij? Als de kleine de nutramigen echt niet wil drinken, want die heb je erbij ook al zet je door. Dan zou je kunnen overwegen de pepti te nemen. Vast wel via internet verkrijgbaar. He wat een gepuzzel soms met de kleintjes he!