Hier 28 maanden en krijgt nog iedere avond voor het slapen een fles met gewone melk. Een klein beetje, ong 70 cc. Is hier ritueel en hij word er helemaal rustig van.
Vanaf ongeveer een jaar niet meer. Hij kreeg savonds voor het slapen een flesje maar op een gegeven moment dronk hij dat zelf niet meer op. Hij vondt het niet meer lekker, hij wil ook geen gewone melk. Dus nu krijgt hij na het avondeten niks en dat gaat prima.
Tot haar eerste verjaardag. Ze krijgt nu nog 100ml warme melk voordat ze naar bed gaat 's avonds, maar dan wel uit een bekertje.
Hier krijgt ze ook bijna elke avond nog een fles warme melk. Hoort voor haar bij het naar bed gaan en zolang ze ervan geniet vind ik het prima. Het wordt wel steeds minder, maar zeker nog 4a5 keer per week.
Vanaf 11 mnd geen fles meer. Zuivel van 11 t/m 18 mnd, toen ze nog niet zelfstandig uit een beker kon drinken: 's Ochtends bordje pap. 's Middags groot schaaltje yoghurt. (Water uit een rietjesbeker gehele dag) Vanaf 18 mnd kan ze uit een open beker drinken: 's Ochtends bordje pap. Af en toe klein schaaltje yoghurt. (Water uit een rietjesbeker gehele dag) Wanneer ze erom vraagt bekertje melk of lauwe thee.
Tot een maand of 11 toen wilde die zelf niet meer. Vanaf toen zijn we gewone koemelk bij het eten gaan gegeven in een rietjesbeker.
Met 11 maanden kreeg ie 's morgens en 's middags bij het broodje een (rietjes)beker gewone melk en voor het slapen gaan nog een klein flesje nutrilon...toen dat op was kreeg ie een klein flesje gewone warme melk voor het slapen gaan en met 15 maanden was ie helemaal van de fles af.
Mijn zoontje stopte zelf met 10 maanden. Bij mijn oudste na dr verjaardag gewoon niet meer gegeven. Na een jaar vind ik het niet meer nodig.
Mijn meisje is gister 1 geworden,ik maak de bus nutrilon op,ze krijgt alleen 's avonds voor t naar bed gaan nog 100cc en dan gaan we over op de gewone melk. Mijn oudste dronk met 11 mnd geen fles meer en mijn middelste tot 3 jaar nog. Kijk naar de behoefte van je kindje,een klein flesje melk voor het slapen gaan kan geen kwaad (vind ik)
Hier al heel lang alles uit een beker maar s'avonds nog een flesje melk. Heerlijk samen op de bank, we genieten er allebei nog van. Hij weigert pertinent een bekertje melk s'avonds en aangezien hij niet al te veel drinkt overdag vind ik die 180cc belangrijk voor het naar bed gaan. Volgens de logopediste hadden we met anderhalf jaar met de fles moeten stoppen maar we doen het toch nog steeds.
Ik kan misschien beter niks zeggen...maar ik begrijp dit eerlijk gezegd niet als je ook al bij een logopedist loopt.
Hier ook met 10 maanden. Hij sloeg letterlijk de fles uit onze handen. Toen zijn we overgegaan op pap uit een bordje en een bakje yoghurt voor het slapen gaan rond 20 uur. Tussendoor melk uit een rietjesbeker en later een tuitbeker (wantbdie gebruiken ze op het kdv, dus dat heeft ie daar mooi geleerd ).
Uk is net een paar dagen 1 jaar. Hij krijgt alleen nog maar savonds een papfles.tussendoor uit een tuitbeker gewone melk en water.
Dochter dronk tot 4 jaar de fles 's avonds, zoon is 2,5 en drinkt 's ochtends en 's avonds nog een flesje.
Mijn dochter is net 3 en krijgt 's avond voor het slapen gaan nog een flesje 90cc peutermelk bij mij op schoot, heerlijk nog even tutten samen. Niks mis mee vind ik!
Zoon 21 maanden en krijgt savonds ook nog een fles opvolg melk. Wil het blijven geven tot dat hij het zelf niet meer wil. Zo'n heerlijk moment met zijn twee.