Tot welke leeftijd kreeg jou kindje nog een fles?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Lovess, 17 apr 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Theebeeb

Theebeeb Niet meer actief

Hier 28 maanden en krijgt nog iedere avond voor het slapen een fles met gewone melk. Een klein beetje, ong 70 cc. Is hier ritueel en hij word er helemaal rustig van.

2. Strandbal

Strandbal VIP lid

3 mei 2013
    8.890
    3.414
    113
    Vanaf ongeveer een jaar niet meer. Hij kreeg savonds voor het slapen een flesje maar op een gegeven moment dronk hij dat zelf niet meer op. Hij vondt het niet meer lekker, hij wil ook geen gewone melk. Dus nu krijgt hij na het avondeten niks en dat gaat prima.

3. Anneke111

Anneke111 Actief lid

11 dec 2014
    151
    0
    0
    NULL
    NULL
    Met 11 maanden. Toen kreeg ze geen flesvoeding meer en de rest kreeg ze uit rietjesbeker.

4. Jackie87

Jackie87 VIP lid

6 aug 2013
    5.496
    2.948
    113
    Tot haar eerste verjaardag. Ze krijgt nu nog 100ml warme melk voordat ze naar bed gaat 's avonds, maar dan wel uit een bekertje.

5. LA85

LA85 Fanatiek lid

25 apr 2013
    2.018
    1
    36
    NULL
    NULL
    tot zijn eerste verjaardag :) Daarna dronk hij normale melk uit een tuitbeker :)

6. username

username Fanatiek lid

7 aug 2014
    2.917
    192
    63
    NULL
    NULL
    Idem alleen hier geen melk maar kruidenthee. Oh dochter is net 2 geworden.

7. sjak

sjak Niet meer actief

Hier krijgt ze ook bijna elke avond nog een fles warme melk. Hoort voor haar bij het naar bed gaan en zolang ze ervan geniet vind ik het prima.
    Het wordt wel steeds minder, maar zeker nog 4a5 keer per week.

8. Kiwi25

Kiwi25 Niet meer actief

Vanaf 11 mnd geen fles meer.

Zuivel van 11 t/m 18 mnd, toen ze nog niet zelfstandig uit een beker kon drinken:
    's Ochtends bordje pap.
    's Middags groot schaaltje yoghurt.
    (Water uit een rietjesbeker gehele dag)

Vanaf 18 mnd kan ze uit een open beker drinken:
    's Ochtends bordje pap.
    Af en toe klein schaaltje yoghurt.
    (Water uit een rietjesbeker gehele dag)
    Wanneer ze erom vraagt bekertje melk of lauwe thee.

9. Nala010

Nala010 Fanatiek lid

14 jan 2009
    2.641
    1
    36
    Tot een maand of 11 toen wilde die zelf niet meer.
    Vanaf toen zijn we gewone koemelk bij het eten gaan gegeven in een rietjesbeker.

10. Me26

Me26 Fanatiek lid

29 sep 2012
    4.746
    719
    113
    Ruim 18 maanden nu en krijgt savonds nog flesje warme melk.

11. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

Met 11 maanden kreeg ie 's morgens en 's middags bij het broodje een (rietjes)beker gewone melk en voor het slapen gaan nog een klein flesje nutrilon...toen dat op was kreeg ie een klein flesje gewone warme melk voor het slapen gaan en met 15 maanden was ie helemaal van de fles af.

12. tuc

tuc Niet meer actief

Mijn zoontje stopte zelf met 10 maanden. Bij mijn oudste na dr verjaardag gewoon niet meer gegeven. Na een jaar vind ik het niet meer nodig.

13. Maris22

Maris22 VIP lid

7 aug 2007
    5.402
    2
    38
    Vrouw
    Assistent Manager Horeca
    Zuid holland
    Mijn meisje is gister 1 geworden,ik maak de bus nutrilon op,ze krijgt alleen 's avonds voor t naar bed gaan nog 100cc en dan gaan we over op de gewone melk. Mijn oudste dronk met 11 mnd geen fles meer en mijn middelste tot 3 jaar nog. Kijk naar de behoefte van je kindje,een klein flesje melk voor het slapen gaan kan geen kwaad (vind ik)

14. mama40

mama40 Fanatiek lid

30 mei 2012
    1.583
    5
    38
    Hier al heel lang alles uit een beker maar s'avonds nog een flesje melk.
    Heerlijk samen op de bank, we genieten er allebei nog van.

Hij weigert pertinent een bekertje melk s'avonds en aangezien hij niet al te veel drinkt overdag vind ik die 180cc belangrijk voor het naar bed gaan.

Volgens de logopediste hadden we met anderhalf jaar met de fles moeten stoppen maar we doen het toch nog steeds.

15. tuc

tuc Niet meer actief

Ik kan misschien beter niks zeggen...maar ik begrijp dit eerlijk gezegd niet als je ook al bij een logopedist loopt.

16. HappyRabbits

HappyRabbits Fanatiek lid

20 jan 2014
    4.891
    4.387
    113
    Hier ook met 10 maanden. Hij sloeg letterlijk de fles uit onze handen. Toen zijn we overgegaan op pap uit een bordje en een bakje yoghurt voor het slapen gaan rond 20 uur. Tussendoor melk uit een rietjesbeker en later een tuitbeker (wantbdie gebruiken ze op het kdv, dus dat heeft ie daar mooi geleerd :D).

17. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.373
    10.321
    113
    Uk is net een paar dagen 1 jaar. Hij krijgt alleen nog maar savonds een papfles.tussendoor uit een tuitbeker gewone melk en water.

18. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Dochter dronk tot 4 jaar de fles 's avonds, zoon is 2,5 en drinkt 's ochtends en 's avonds nog een flesje.

19. Marleen31

Marleen31 Fanatiek lid

5 aug 2011
    2.586
    475
    83
    NULL
    Noord Holland
    Mijn dochter is net 3 en krijgt 's avond voor het slapen gaan nog een flesje 90cc peutermelk bij mij op schoot, heerlijk nog even tutten samen. Niks mis mee vind ik!

20. Matirini

Matirini Actief lid

14 jul 2013
    318
    0
    16
    Binnenhuisadviseur
    Tholen
    Zoon 21 maanden en krijgt savonds ook nog een fles opvolg melk.
    Wil het blijven geven tot dat hij het zelf niet meer wil.

Zo'n heerlijk moment met zijn twee.

Deel Deze Pagina