Tot welke leeftijd kun je de wikkeldeken gebruiken?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Mir81, 27 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mir81

Mir81 Bekend lid

25 sep 2012
    989
    0
    0
    Noordoostpolder
    Ik zie allemaal leuke wikkeldekens op mp staan alleen nu vraag ik me af tot welke leeftijd kun je die gebruiken?

Ons kindje word in juni verwacht, dus in de zomer zal hij niet echt nodig zijn (tenzij we natuurlijk een oerhollandse zomer krijgen :)), maar nou vroeg ik me af of het wel nut heeft om deze te kopen of dat tegen de tijd dat het kouder word deze toch niet meer past... Wilde hem ook gebruiken voor in de kinderwagenbak, ziet er zo lekker knus uit zo'n wikkeldeken :D.

Tips en ervaringen alsjeblieft!

Groetjes moeder in wording :D

2. tuc

tuc Niet meer actief

ligt eraan welke je precies bedoeld, je hebt er van prenatal of hema, die zijn echt voor de kleine baby's. Maar ik heb ook een lodger bunker en daar zou mijn dochter van 4 nog in passen in de buggy (zit ze niet meer in, maar had gekund;))

3. Helise

Helise Fanatiek lid

4 mrt 2012
    1.785
    0
    36
    Ik heb de wikkeldeken alleen de eerste paar werken gebruikt, gewoon in huis om de baby op temperatuur te houden enzo. Voor de maxicosi en kinderwagen had ik gewoon een voetenzak. Het hangt er maar net vanaf dus waar je hem voor wilt gebruiken.

4. gebakje

gebakje VIP lid

15 dec 2010
    5.130
    0
    0
    Heerle (NB)
    Hier helemaal niet gebruikt. Ik had leuke badcape-jes, en daar kon ik ze ook prima in wikkelen de eerste 2 weken toen het nodig was.

5. gebakje

gebakje VIP lid

15 dec 2010
    5.130
    0
    0
    Heerle (NB)
    In de wandelwagen een gewone deken/lakentje gebruikt, en later een voetenzak.

6. Chaii

Chaii Niet meer actief

Hangt echt van je kindje af ook, mijn dochter was al snel te lang.. :D

7. sjak

sjak Niet meer actief

Ik heb een wikkeldeken uit Spanje, waar je een extra cursus voor nodig hebt voordat je snapt hoe het werkt met al die drukkertjes, maar ik gebruik hem nog steeds (af en toe)
    Mijn dochter is 31 mei geboren en ik gebruikte na haar geboorte badcapes als wikkeldeken, vond ik veel fijner en ik hrb ze in verschillende diktes.
    Maar voor in de wagen is een wikkeldeken wel weer fijn, maar niet noodzakelijk.

8. Sarah84

Sarah84 VIP lid

21 jul 2008
    6.665
    1
    0
    Student en moeder
    Dordrecht
    Wij hadden voor Finn een Lodger wrapper gekocht, en dan niet de newborn versie. Finn is ook van juni. We hebben hem 1 keer gebruikt bij een bbq, maar verder was het gewoon te warm en ligt ie nu als nieuw te wachten op nummer twee. Oke...het is echt een jongensprint, maar dat is dan jammer, denk dat ik hem nu wel ga gebruiken.

9. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Ik heb mijn wrapper veel gebruikt, in de wandelwagen en ook voor het voeden enzo. Andere wikkeldekentjes alleen de eerste weken toen hij in de box sliep als dekentje (3 maanden ofzo). Wikkeldekens als handdoek ook niet veel langer dan dat.

10. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Mn zoon is geboren in juli, met 30 graden buiten. Toch lag hij op schoot nog wel in een wikkeldoek hoor! Die eerste dagen echt nog wel.

11. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Wikkeldoeken vind ik sowieso fijn. Als je goede koopt kun je ze eventueel ook gebruiken als dekentje of op het consultatiebureau. Kan met een badcape natuurlijk ook. Ik ben alleen neit zo fan van badstof en vond de wrappers van lodger zo leuk. Dus heb er daar 3 van gekocht op marktplaats.:)
    Nu zitten wij wel vroeger in het jaar natuurlijk.

Deel Deze Pagina