Ben ik nu de enige? Alle baby's slapen braaf als ik in de stad loop! Eerst valt mijn zoontje fijn in slaap. Maar zodra ik stilsta voor een stoplicht of op het schoolplein van zijn broertje, begint het gehuil, soms stopt ie en vat hij zijn slaapje weer als we weer lopen. Maar ook vaker blijft ie zo een kwartier (of langer) aan het huilen (lees; KRIJSEN) en niets helpt... Schudden met de wagen enz heeft geen effect. Het zweet breekt me uit in de winkel met dat gekrijs, en ik wil het liefst zo snel mogelijk weer naar huis. Ik zie moeders rustig kleding kijken met de kinderwagen! Hier dus niet, vaak huilt ie dus in de wagen. Hij zit lekker ingepakt, heeft het niet te heet of te koud, schone broek en eten gehad. En dan die goedbedoelde grapjes van iedereen; "ha ha heb je hem stiekem geknepen", of "hij heeft honger!" och daar was ik zelf nog niet opgekomen, want als moeder zijnde laat ik hem verhongeren. Help, ben ik de enige met een kind dat niet graag in de kinderwagen ligt?
Nee, was hier tot voor kort ook rampzalig... zolang ik bleef rijden, sliep ze wel redelijk, maar stilstaan... krijsen dus ook! Ik deed soms maar net of ik het niet hoorde en als mensen dan keken, keek ik verbaasd terug van: Is er wat dan? Durfden ze niks meer, Wat wel hielp om haar in slaap te houden, is de wagen heen en weer laten rollen als ik ergens stil stond... Dat kon ook niet te lang, maar da had ik wel net even de tijd om te betalen bijv.
Sorry ik kan je geen oplossing geven voor de kinderwagen, ja net wat Rozemarijke zegt laten rollen... maar miss dat een draagzak/doek kan helpen dan heb je je kindje lekker bij je op je borst, en kun je je zoontje troosten als hij gaat huilen.
Dit "Probleem" hadden wij ook totdat we de maxicosi om het onderstel klikte; een wereld van verschil. Ze kon opeens "uren" (nee ik liet haar geen 3 uur achter elkaar in de maxi cosi zitten) lekker mee wandelen/winkelen etc. Ons meisje vond dat plat liggen tijdens het lopen gewoon helemaal niets ze wilde ook kijken wat er allemaal om haar heen gebeurde. Daarna eigenlijk nooit meer het "krijs" probleem gehad Wellicht het proberen waard?
Hier ook ze valt in een diepe coma slaap maar als ik idd maar heel even stil sta gaat ze eerst huilen en vervolgens heel snel krijsen...ik moet echt blijven rollen.... Hopelijk gaat dat straks over als ze wat meer kan zien!
Hier ook gehad. Ik 'kneep' hem vaak al als ik een rij zag bij de supermarkt, dan moesten we weer stilstaan. Als hij eenmaal sliep bleef hij meestal wel eventjes slapen, maar als hij wakker was, moest ik óf blijven rijden óf hij ging huilen.
ja hier was het ook het plat liggen in de wagen waar hij echt een hekel aan had. in de maxi ging het beter maar...dat is ook pas sinds 5 a 6 weken dat hij niet gaat gillen als ik stil sta. Ik deed hem toen in de draagdoek, zo heb ik mijn handen vrij en kan ik rustig mn boodschapjes doen.
Dat was hier ook. Ik kon er ook vrij nerveus van worden, maar heb op een gegeven moment besloten dat het me niet meer uitmaakte, wat maakt het nou uit als je kindje even huilt? Zo probeerde ik dus te denken. Ik probeerde haar rollend met de wagen stil te krijgen of met haar speentje, vaak werkte een knuffeldoekje vaak ook wel, kon ze op sabbelen en aan voelen. Als ze dan bleef huilen haalde ik haar er eventjes uit (doe jij dat ook?) en dan was het daarna meestal wel weer goed. Ik denk dat ze zo huilde omdat ze 'te vroeg' wakker werd en nog niet uitgeslapen was, ze heeft nu nog steeds een pesthumeur als ze niet uitgeslapen is . En Eva is altijd een alerte baby geweest en was ook snel overprikkeld. Als ik dan naar huis wilde gaan lopen en ze bleef of ging weer huilen, legde ik haar even aan, daar werd ze altijd heel rustig van.
hmm wij hebben een draagzak aangeschaft werkte prima en toen ze eenmaal rechtop kon zitten in de kinderwagen was het in de kinderwagen oo prima
Hebben we hier ook gehad! Benthe had (heeft) een enorme schelle stem en zodra ze het op het gillen zetten, keken de mensen echt verschrikt op. Ja en idd die opmerkingen erbij van; 'je moet d'r ook niet zo knijpen..' grappig hoor... Ik ben toen de MC gaan gebruiken. Maar een paar weken later toch maar weer de kinderwagen uitgeprobeerd . En wat schetste mijn verbazing.... ze vond het ineens helemaal prima.
Ja hier ook zo eentje, is vooral leuk als je je boodschapjes staat in te pakken en er 1 of chagarijnig oud doordrammerig wijf achter je staat die met haar ogen wil zeggen dat je op moet schieten. En als je kind dan ook nog gaat jengelen.... Weet je wat zo stom is?! Ik stond altijd met die wagen heen en weer te rijden. Of als ik Yelena vast had te wiegen. Ik merk nu dus aan mezelf dat ik echt NOOIT stil sta, altijd te wiegen of wat dan ook. Ben altijd onwijs onrustig! Omdat ik altijd met Yelena in beweging moest blijven anders ging ze huilen. Bizar he. Gelukkig zit ze nu in de gewone wandelwagen en kijkt ze rond. Dit is vermoeiender voor haar met als resultaat dat ze uit zichzelf in slaap valt. Maar in de bak ging ze echt niet slapen, winkelen met kind was er voor mij ook niet bij. Behalve boodschappen doen dan want ik heb geen rijbewijs dus kan niets met de auto doen, moet allemaal lopend.
Hier ook een jengelaar als de wagen te lang stilstaat. Hij gaat niet meteen huilen, maar als ik langer dan pakweg 10 minuten stilsta, begint ineens dat koppie woest heen en weer te draaien, zie ik die pruillip tevoorschijn komen, en weet ik dat ik snel weer moet gaan lopen Vandaag heb ik het voor het eerst met de maxi cosi op het onderstel geprobeerd, in plaats van de kinderwagenbak, en ook hier een diep slapend kind! Ik moest op een gegeven moment zelfs even voelen of hij nog wel leefde Ik heb ongeveer anderhalf uur gewinkeld, en hij is niet één keer wakker geworden
@melloncollie toen wij eenmaal de draagzak hadden konden we ongeveer alles met dr doen... maar daarvoor kwam ik ook zelden weinig verder dan de supermarkt... wat ook wel hielp (maar niet altijd) was als ze een jengelbui had dr inbakeren in de kinderwagen keertje midden in de ZARA anne op een doek op een tafel met allerlei kleding gelegd... je ZAG gewoon het hele personeel opkijken om bij het minste of geringste richting ons te stormen denk dat ze dachten dat we dr luier wilden verschonen ofzo... maar toen ze zagen dat we dr gewoon goed inpakten heeft er toch maar niemand zn mond open gedaan (we vielen daarvoor natuurlijk al op omdat anne ook echt een meisjeshuiltje heeft.. oftewel hard en pijnlijk aan je oren)
Ja dat hadden wij ook toen hij kleiner was. En nu nog steeds wel. als hij echt een poosje in de wandelwagen zit en het zat is en je staat stil gaat hijj ook eerder jengelen. Maar hij is nu wel meer afgeleid door dingen, dus dat is wel fijn. Maar even lekker rustig shoppen is er nog steeds niet bij hoor, hij wil toch dat je steeds aandacht voor hem hebt.
Gek is dat, heeel veel mensen hebben dit met hun kleine, vraag me af hoe het kan hihi. Mijn zus deed dat ook altijd de kinderwagen heen en weer bewegen dat vond de kleine geweldig, zodra ze stopte begon ze te huilen.
mja wij dachten dat het kwam van de reflux maar zie nu dat eigenlijk best wel veel mensen dit hebben.
mja wij dachten dat het kwam van de reflux maar zie nu dat eigenlijk best wel veel mensen dit hebben.
Ja stom of niet ze vindt die draagzak helemaal bagger. Nu zou ze het denk ik wel leuk vinden omdat ze rond kan kijken. Ze is nooit echt een enorm knuffelkindje geweest, meer het typetje ik wil alles zien en niets missen! Haha! Ik heb een supermooie Tricot Slen liggen, 1x gebruikt en toen zakte ie uit. Heel irri. Geen geduld natuurlijk om die knopen uit te proberen. Ben ook het boekje kwijt nu. Dus ik heb er veel aan (not). Maar ik vind die draagzak toch ook niet zo handig, als je boodschappen doet ofzo en je bukt voorover. Ik heb dan altijd het idee dat ze eruit lazert.
hmm tja als ik wat onderuit het rek moest hebben.. dan vroeg ik het ook altijd even of iemand het voor me kon pakken en als het echt niet anders kon.. dan hield ik dr altijd stevig vast niet dat ze er echt uit kanv allen... maar het voelt wel raar zo half ondersteboven. overigens.. hier ook geen knuffels hoor.. helemaal geen tijd voor! er gebeurd veel te veel leuks misschien ligt het daar wel gewoon aan... vinden onze beebs de kinderwagenbak gewoon te saai en kijken ze liever rond