Mijn zoontje is 2 jaar en 4 maanden. Hij ligt nog in het ledikantje, omdat hij dit prima vindt en er nooit uit klimt. Ook komt er geen volgend kindje aan, dus het is niet nodig. Ik vind wel dat hij met zijn voetjes bijna het einde van de slaapzak bereikt heeft. Hij is van gemiddelde lengte, volgens het CB. Tot welke leeftijd sliepen jullie kinderen in de slaapzak? Hoe losten jullie dat op als ze wel in het ledikantje bleven maar de slaapzak niet meer paste? Hij is een slecht slaper, dus ik wil er geen factor aan toevoegen waardoor hij nog slechter slaapt.
Heb je echt de grootste slaapzak dan? Want de slaapzak tot 110cm kunnen kindjes dus echt wel in tot ze ruim 1 meter zijn. Hier ligt hij ook nog lekker in z'n ledikant hoor, zolang hij er niet uit klimt laat ik het lekker zo. Maar hier heeft hij dus in z'n slaapzak van 110cm ook nog voldoende ruimte, zoontje is nu zelf zo'n 90cm.
Vorige zomer was het dan weer wel dan weer geen slaapzak aan. Toen het kouder werd een dekbedje erop gedaan. Grootste maat slaapzak was bij beide dames 86-104 daarna een dekbedje.
Bedankt voor jullie reacties allebei. Ja, dit is de grootste slaapzak van Combisleeper. Met 2 jaar en 2 maanden was hij 88,5 cm bij het CB. Maar hij zit qua kledingmaat tussen maat 92 en 98 in. Rompers moet hij echt maat 98 aan. De rest kan vaak 92 wel. Sommige truitjes draagt hij maat 98.
Dan zitten we ongeveer in dezelfde fase. Lengte hetzelfde. Hier slaapt kleine man ook nog in zijn ledikant en in een slaapzak van ergopouch. Sommige modellen zijn nu ook te koopt voor 3-6 jaar!!! Hier slaapt ie in de maat 12-36 maanden en daar kan ie nog makkelijk in. Van de zomer gaat ie in een dunnere slaapzak van de hema, maat 110.
Onze oudste dochter wordt over twee maanden drie en ze slaapt nog heerlijk in haar ledikant, in een slaapzak. Ik weet haar lengte niet precies, ik denk dat ze iets langer dan 90 cm is. Haar kledingmaat is 98. Een slaapzak in de maat 110 past nog wel. Ze mag overigens wel binnenkort in een groot bed gaan slapen, want het ledikant moet nog een ronde mee voor babyzusje.
Ik had hetzelfde, 110 paste niet meer ondanks ze echt nog geen meter was. Ik heb bij de prenatal slaapzakken zonder onderkant gehaald. Weet niet of ze die altijd hebben
Hier slaapt DL ook nog in een slaapzak in haar ledikant. Slaapzak mt 98/104 van de HEMA. Het begint nu wel krap te worden. Ze is 96 cm duswe zijn nu wel aan het kijken wanneer we haar naar een "echt" bed gaan doen. Ze slaapt alleen zo goed in haar ledikant, maakt geen aanstalten om eruit te klimmen maar ja, wat niet past, past niet
Ik bestel de slaapzakken voor mijn zoon bij een shop waar ze babyslaapzakken tot 2 meter (ja echt waar) verkopen. Dus voorlopig kunnen we nog ff vooruit... Babyslaapzak-shop.nl | Online uw babyslaapzak bestellen. Maten 50cm tot en met 160cm.
Tot haar 3de jaar heeft ze in slaapzakken geslapen, de grootste die ik had was een 110 van Prenatal en die zou ze nu nog passen. (Ze is nu 113 cm)
Hier heeft de jongste nog wel een slaapzak aan van combisleeper. Hij is 96 cm en past nog prima hoor!
Bedankt! Ik heb intussen grotere slaapzakken gevonden. Zoals de VIPsleeper 125 cm: Ikbenmama.nl: Het eerlijke en eigenzinnige webwarenhuis voor de (bijna)mama van nu en haar uk! En hier: 130 en 140 cm. Grote kinderslaapzakken in de maten 130cm, 140cm en 160cm Ik heb mijn zoontje gemeten en hij is ongeveer 92 cm. Maar toch komt hij soms vast te zitten met zijn voeten. Als de slaapzak goed ligt, is er niets aan de hand. Maar als hij omdraait, ligt hij niet lekker meer. Bij Ikbenmama waarschuwden ze wel om de slaapzak niet te groot te kopen. Kledingmaat 98 is de ondergrens voor de VIPsleeper van 125 cm. Mijn zoontje past sommige dingen maat 98 maar andere maat 92.