Tot welke leeftijd melk uit de fles?

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door XmoniqueX, 22 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Amytje

Amytje Fanatiek lid

7 jul 2010
    1.044
    25
    48
    Vrouw
    Midden Nederland
    Mijn dochter krijgt 's morgens bij ons in bed nog een papfles en tussen de middag haar melk uit een tuitbeker. Al haar andere drinken trouwens ook..
    Het is slecht voor de tanden als ze lang met een flesje sap lopen/spelen..

2. laravelk

laravelk Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.970
    2
    38
    Zolang hij en ik er plezier aan beleven. Hij accepteert nog niet echt iets anders terwijl hij heel goed uit een beker kan drinken. Ik heb het geprobeerd maar hij drinkt dan rustig een dag of twee niks op een paar slokjes uit een beker na. En die tanden, tja, hij duimt toch al. Ik vind het voorlopig nog wel best.

3. yossie

yossie Fanatiek lid

4 jan 2011
    1.784
    0
    36
    Hier krijgt hij in de ochtend gewoon een bordje pap. Heel soms nog een papfles, bijvoorbeeld op de dag dat hij naar het KDV gaat en ik hem wkker moet maken. In de middag krijgt hij in principe een tuitbeker melk, maar op de vakantie lekker makkelijk in een fles. Tijdens de lunch en het avondeten oefenen we wel met een gewone beker met wat melk of wat water. In de avond krijgt hij nog wel een fles, deze ben ik aan het afbouwen, maar wil dit rustmomentje er wel graag inhouden. Hij krijgt dus 60cc melk en 70cc water. Deze ga ik volgende week vervangen door rooibosthee met een scheut melk.

Dus dan kom ik uit om 1 fles per dag, en ik denk dat ik die voorlopig ook nog wel hou. Heel misschien ga ik dit uit een tuitbeker geven, maar daar zie ik het nut niet van in. Een tuitbeker is nl. nog niet echt goed voor de tanden etc. Een rietjesbeker is wel goed, maar die snapt hij niet hoewel hij prima uit een gewoon rietje kan drinken...

4. XmoniqueX

XmoniqueX Bekend lid

1 jan 2011
    945
    0
    0
    Uden
    Vandaag weer de tuitbeker geprobeerd ipv de fles, maar hij moet hem echt niet :). Hier krijgt hij zijn pap met gewone melk en zijn middagfles om en om. We hebben nog 1 blik poedermelk. Is deze leeg dan gaat hij volledig over op gewone melk. Zijn avondfles hebben we 3 weken geleden afgeschaft. Meneer eet 's avonds voldoende dat de avondfles gewoon niet meer nodig was. We maakte hem altijd rond 21 uur wakker voor deze fles. Daar zijn we mee gestopt en hij is er niet van wakker geworden. Als hij nu weleens komt krijgt hij water. Ook voor zijn pap 's morgens is hij niet eerder gekomen.

5. Leliana

Leliana Niet meer actief

@XmoniqueX en een rietjesbeker?

Hier zijn we met 8 maanden over gegaan op een rietjesbeker bij de tweeling.

Hopelijk bij de jongste ook zo snel!

6. Marjanneke

Marjanneke Fanatiek lid

11 aug 2008
    1.477
    1
    36
    Thuiszorg medewerker
    Vlissingen
    Idem, maar hij dronk ook vanaf een maand of 10 al uit een gewone beker (geen melk trouwens, lust ie niet 'puur' ;), wel karnemelk). Nu begint ie zelf te leren de beker te pakken en rustig te drinken.

Hij krijgt trouwens 's ochtends voor zijn boterham nog wel een klein papflesje, is zo heerlijk wakker worden met hem in bed mij me. Maar dat is het enige.

7. MamaVanSimone

MamaVanSimone Fanatiek lid

19 okt 2010
    3.250
    2
    36
    provincie Utrecht
    Simone krijgt alleen nog een flesje (volle) melk voor het middagdutje. Die gaat vervallen als het dutje vervalt. Verder drinkt ze uit een rietjesbeker en uit een gewone beker bij het eten. Ook melk. Maar dat momentje voor het slapengaan overdag vinden we allebei nog erg fijn.
    Oh en als ze 'snachts wakker wordt (eens per week ofzo) dan vraagt ze ook om een fles en die krijgt ze dan ook.

8. Fransa

Fransa Niet meer actief

Mijn oudste is net 3 en krijgt elke ochtend na z'n ontbijt nog een fles melk. Kroelt nog even heerlijk op de bank. Uit een beker wil hij geen melk, uit een fles wel. Nou, dan kan hij z'n melk in een fles krijgen. Er mankeert niets aan z'n spraak en z'n tanden tot nu toe dus zolang hij het zo wil mag hij het zo hebben.
    Heb zelf tot ongeveer m'n 8e melk uit een flesje gedronken. Wilde het niet hebben uit een beker en ook mijn ouders hadden zoiets van 'liever uit een fles dan helemaal niet'. Toen op een gegeven moment de speen stuk ging kocht m'n moeder geen nieuwe meer. Heb ook nooit meer melk gedronken...

9. BLiS

BLiS VIP lid

29 jan 2009
    27.768
    1
    38
    Vrouw
    Verplaatst naar 'flesvoeding'

Deel Deze Pagina