Hallo dames, tot wanneer hebben jullie nog melk gegeven voor het slapen gaan? Mijn zoontje is nu net 1 jaar en ik geef hem nog steeds melk (180+6) voor het slapen gaan (ongeveer om 19.00 uur). Ik wil het graag afbouwen, maar ben zo bang dat hij s' nachts wakker wordt. Iemand tips? Bedankt! Groetjes Miriam
mijn dochtertje krijgt sochtend en savonds een beker melk en ze is bijna 3 jaar gewoon omdat ze het heerlijk vind!
De oudste heeft het gehad tot een jaar of 3 . Gewoon lekker. Inmiddels gestopt omdat ze telkens moest plassen s avonds laat en dan huilend uit haar slaap wakker werd. De jongste krijgt het al een paar maanden niet meer dus daar zijn we rond de 1e verjaardag gestopt denk ik. Je zou eens kunnen kijken wat je kindje doet op 120 cc.
mijn dochter van bijna 3 krijgt het ook nog. s ochtends en s avonds. Denk ook niet dat ik het afgebouwd krijg want dat is echt heilig voor haar... maar ja... hoeveel volwassenen drinken er nog warme melk voor het slapen? Best veel denk ik zo...
Hier al gestopt met 10 maanden, merkte geen verschil met slapen van het wel of niet geven van de fles.
Hier krijgt Matthijs de fles nu ruim een week niet meer. Hij wilde zelf neit meer. Krijgt nu een iets groter toetje en geen probleem verder met slapen. Matthijs is vaak vroeg wakker maar dat was hij met fles ook
Jahoor, hier nog één! Floor is ruim 13 maanden en drinkt om 19:30 nog lekker een flinke fles melk. Vindt ze heerlijk, het hoort bij het slaapritueel. Zo gaat ze lekker slapen met een warm buikje en wordt ze heerlijk doezelig. Ze krijgt 'm zolang ze 'm wil, is volgens mij niets mis mee
Wij zijn steeds minder melk gaan geven. Sinds een maand of 3 krijgt hij geen melk meer; hij kreeg nog maar 50 cc en dat werd bijna een strijd om op te krijgen. Mee gestopt dus en met slapen geen verschil gemerkt (doorslapen doet hij nog steeds niet, helaas).
Na 1 jaar hoeven ze nog maar 300cc zuivel te hebben dus als je bij ontbijt en lunch ook melk wilt geven en ook nog wat yoghurt als toetje dan is het wel nodig om wat af te bouwen... Misschien kan je het flesje melk verkleinen en kijken wat er gebeurt? Of vervangen door 100cc/ 150cc yoghurt? Ik heb bij mn zoontje rondom 10 maanden de laatste fles weggelaten en mekte geen verschil. hij at toen al wel goed de warme maaltijd en wat yoghurt toe.
Gewoon doen wat je kindje aan geeft. Mijn zoontje weigerde net na zijn eerste verjaardag vaker de fles. Op een gegeven moment ben ik gestopt en hij slaapt netjes door.
Mijn dochter 21 maanden krijgt ook nog warme melk voor het slapen. Helaas geen borstvoeding meer, maar een flesje koemelk . Het hoort echt bij het slapen-gaanritueel en zolang zij er behoefte aan heeft blijft ze het krijgen.
Ligt aan het kindje: onze oudste krijgt het nog steeds en die is bijna 5 jaar. Heeft er gewoon behoefte aan. De jongste kan ik me niet eens herinneren, volgens mij omstreeks 6 maanden niet meer: slaapt gewoon na zijn avondeten de hele nacht door.
mijn zoon krijgt ´s avonds nog bv en de enkele keer dat ik er niet ben, krijgt hij nog sojamelk ivm KMA
Finn krijgt ook nog steeds melk voordat hij naar bed gaat. Ik merk nu wel dat hij steeds minder hiervan opdrinkt, dus ik ga er vanuit dat hij vanzelf wel een keer aangeeft dat hij niet meer hoeft....
ja zo denk ik ook. Ik geef Collin nog wel extra melk omdat hij daarnaast bijna niks anders wil drinken. Ik bied vanalles aan maar zoals water en diksap, hij wil het niet dan maar een avondfles, krijgt hij iig nog wat extra vocht binnen
Wij zijn net een paar dagen gestopt met de beker warme melk voor het slapen gaan. Jesse dronk hem regelmatig niet meer leeg en gaat nu sinds een tijdje vroeger naar bed waardoor het avondeten met toetje (yoghurt) en de beker melk vlak na elkaar kwamen. Nu krijgt hij melk gewoon 's ochtends en 's middags bij zijn boterham. Samen met de yoghurt komt hij dan makkelijk op de 300 ml. Jesse slaapt er overigens 's nachts niet minder om.