Tot welke leeftijd naar verjaardag neef/nicht?

Discussie in 'De lounge' gestart door Chocolat, 16 jan 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Tot welke leeftijd verjaardag neef/nicht?

1. 4 jaar

2. 12 jaar

3. 16 jaar

4. 18 jaar

5. Helemaal niet alleen geboortebezoek

6. Anders

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. edelweiss

edelweiss VIP lid

24 jan 2013
    7.328
    474
    83
    Altijd vind niet dat je daar een leeftijd aan kan plakken

2. raspberry

raspberry Niet meer actief

Ik denk tot ze een jaar of 16 zijn. Oudste neefje wordt dit jaar 11, maar denk dat het voor de familie nog wel een tijd gevierd zal worden, dus tot een jaar of 16. Dan zal het wel een beetje af gaan lopen. We wonen ook vrij ver van elkaar allemaal, dus dat speelt ook wel mee.

3. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Dit.

4. angel77

angel77 Fanatiek lid

29 mrt 2008
    1.428
    0
    36
    oosten van het land
    Zolang we er voor worden uitgenodigd, op een gegeven moment willen ze het toch liever met de vrienden vieren ipv met ooms en tantes.

5. Sun01

Sun01 Fanatiek lid

10 dec 2014
    2.029
    227
    63
    Dit

alleen naar mijn eigen neven/nichten (dus de kinderen van ooms en tantes) ga ik niet. Is eigenlijk ook nooit echt zo geweest, vroeger miss toen we allemaal jong waren.

De kinderen van onze broers/zussen gaan we altijd!

6. Fleurtjeee28

Fleurtjeee28 Niet meer actief

Kan me niet voorstellen dat ik als tante niet naar de verjaardag van me nichtje zou gaan...

De kinderen van mijn tante ben ik ook altijd naar toe gegaan eigenlijk. En andersom kwamen ze ook als ze konden.
    Maar sinds ik verhuisd ben naar de andere kant van nl komen we eigenlijk niet meer naar elkaar verjaardag.

7. Hippo89

Hippo89 VIP lid

11 dec 2012
    7.373
    343
    83
    Vrouw
    Tja, ik heb geen idee eigenlijk, hier is het zo dat ik 3 broers en een zusje heb, mijn man heeft een zusje,
    Hun hebben kinderen, ik heb nu 11 neefjes en nichtjes, ik wil natuurlijk proberen zolang mogelijk te gaan, maar straks van mijn kinderen verwacht ik niet dat ze altijd mee zullen blijven gaan, daarbij ligt het ook aan de band die je opbouwt,

Naar mijn neven en nichten als in kinderen van mijn ooms en tantes ga ik niet, dit zijn 14 waarbij hun ook hun eigen gezin hebben, en mijn schoonvader heeft 14 broers en zussen mijn schoonmoeder 5 en die hebben allemaal 3 kinderen dus echt wel ruim 90 neven en nichten, ( man en ik samen ;) ) die OOK weer kinderen hebben, van minimaal 2 of meer....als we alles af moeten gaan bij verjaardagen e.d. Hebben we qua onze neven en nichten alleen al zeker 180 verjaardagen per jaar, dat doen we dus niet !

Als in naar de kinderen van onze broers en zussen, ja daar gaan we heen, maar voor de verjaardag van ons oudste nichtje worden wij geen van Allen uitgenodigd, haar ouders zijn uit elkaar en haar moeder vind het niet nodig dat wij op de verjaardag komen en papa mag haar verjaardag niet apart vieren, dus daar gaan we niet heen, wel altijd een kaartje en een cadeau bon van bijv de intertoys zodat ze daar zelf wat van kan halen.

8. Marvb

Marvb Fanatiek lid

17 dec 2012
    1.518
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier ook... En met de kinderen v onze broers en zussen kijken we dan we weer... Niet specifiek een leeftijd. Als ze ons uitnodigen als ze t huis al uit zijn, komen we ook gewoon!:)

9. Vogelhuisje

Vogelhuisje Bekend lid

2 apr 2014
    879
    1
    18
    Ons lukt het helaas mee sta niet om heen te gaan bij mijn zusje ivm poezen en extreme allergie bij mij, man, stiefzoon en oudste dochter... maar meestal vieren we het als ze een X bij ons zijn of wippen we even aan bij de achterdeur om in de tuin een cadeau te geven... mijn neefjes en nichtjes ben ik eigenlijk niet vaak geweest tot een jaar of 5 misschien maar spreek ze nu ook niet vaak alleen via Fb of familie feest....

10. Kaboutermeis

Kaboutermeis Fanatiek lid

16 apr 2013
    4.184
    1
    0
    Ik plak er geen leeftijd op.
    Meer tot wanneer we uitgenodigd worden.

Nichtje van man viert al jaren niet meer. Daar sturen we dus enkel nog een sms'je naar.
    Neefje wordt 9 maar mijn schoonbroer nodigt ons de helft van de tijd niet uit en viert het gewoon in huis.

En langs mijn kant is mijn nichtje ... juist 1 maand :).
    Voorlopig is er maar één kleinkind aan mijn kant van de familie en ik ben bovendien meter, dus ik hoop wel tot een jaar of 10 à 12.

Al mijn neven en nichten ... daar begonnen we echt niet aan.
    Mijn moeder was met 8 thuis, mijn vader ook. Ik heb 25 tantes en ooms en 33 nichten en neven (waar het merendeel bovendien een heel pak ouder dan ik is - ik scheel 24 jaar met mijn oudste nicht).
    Dat werd dus gewoon "intern" met de eigen ouders en eventueel peter en meter gevierd.

Voor een stuk hangt het dus ook af van de grootte van de familie. Ik heb maar 1 zus. Dat nodigt wat gemakkelijker uit dan 7 zussen, broers, schoonzussen, schoonbroers en kinderen.

11. beccie

beccie Niet meer actief

ik denk voor altijd.
    ze zijn nu al 20,19 en 17 en ik was 11 toen ik tante werd.
    we wonen allemaal in hetzelfde kleine dorp dus ben echt met ze opgegroeid.. zie ze meer als zusje. ik paste vaak op ze, ging later ook dagjes met de weg,
    tegenwoordig passen ze op mijn kids. nu zijn de rollen omgedraaid hihi.

maar ze zijn echt wel een soort vrienden ook voor me. ze komen ook vaak even langswippen.
    dus we gaan altijd bij ze op verjaardagen :)

12. Novastar

Novastar Fanatiek lid

9 jan 2014
    4.538
    1.171
    113
    Vrouw
    Pedagoog
    Noord-Brabant
    Zo lang je een leuk contact met ze hebt. Net als bij iedereen dus. Geen contact is geen verjaardagsbezoek.

13. pietje1987

pietje1987 Niet meer actief

Uhhh als het aan mijn man ligt helemaal niet ;) die heeft een hekel aan verjaardagen en vooral kinderverjaardagen :D dus hier altijd een aantal 'verplichte' nummertjes;)

Ik denk dat we bij de oudste wel heel lang zullen gaan, speciale band met deze jongedame. De rest zal vast vanaf een bepaalde leeftijd minder worden, wij nodigen ook niet alle ooms en tantes hier altijd uit (zijn er namelijk ook vrij veel dus past niet in huis als ze allemaal komen :D), alleen degenen die we ook vaker zien.

Ik hou er sowieso eigenlijk niet van om op verjaardag/kraamvisite/huwelijken te komen terwijl je de feestvierder normaal nooit zien (of alleen bij een ander)...

14. Tweedeopkomst

Tweedeopkomst Niet meer actief

Zolang ik uitgenodigd wordt. De meeste ooms en tantes komen hier nog steeds. Ik ben 24
    Meeste komen ook bij mijn kinderen.
    Ik nodig ze gewoon uit een zie wel of ze komen. Meestal komen ze wel. (Tenminste als ze kunnen )

15. roxannekuh

roxannekuh Niet meer actief

Ik ga der altijd heen! het is toch familie van je!

16. Kyra73

Kyra73 Fanatiek lid

24 okt 2013
    1.568
    455
    83
    Ik mis de optie voor altijd. Heb dus maar anders gestemd. Ook als ze straks het huis uit zijn hoop ik dat wij de verjaardagen mee mogen blijven vieren. Het zijn wel mijn neefjes en nichtjes.

17. Sophiaatje

Sophiaatje Niet meer actief

Gaan bijna altijd wel behalve als we niet kunnen en andersom ook

18. Joycey

Joycey Niet meer actief

Wanneer ik er zin in heb, welkom ben, ze het vieren, ze zin in mij hebben, de band goed is en het contact leuk, wanneer we er tijd voor hebben, etc.

Kortom; dat is niet gebonden aan voorwaarden en of momenten. Als ik een speciaal verzoek krijg van 'wil je alsjeblieft op mijn verjaardag komen', ben ik er natuurlijk bij, maar anders kijk ik wel hoe of wat.

Deel Deze Pagina