Hallo meiden, Ik wil het even van me afgooien hoor maar ik ben 7 jaar lang niet naar de tandarts geweest omdat ik een keer niet kon en geen nieuwe afspraak gemaakt heb en het bleef uitstellen van uitstel komt afstel. En ja me eigen domme fout. Nu ben ik net geweest toch de 1e stap genomen.. er is een kies half afgebrokkeld die moet er verder uit. Verder een heel erg gaatje dat als die gerepareerd is en ik last heb die ook eruit moet, dan nog een flinke gat voorin in me tand..als je daar lang mee rond loopt rot die eruit heb dat gemerkt met me andere voortand waarvoor ik laatst met t zweet op me voorhoofd naar een tandarts ben geweest om het te repareren. En ik moet naar de mondhygiëniste verder poetste ik wat slordig maar de laatste tijden ben ik wel geschrokken dus ik ben nu keurig bezig. Ik was nooit bang echt nooit ging er altijd heen en liep er weer lachend vandaan. Maar nu heb ik toch een aantal gaatjes en al hierboven genoemd met die kiezen en voortand. Heb nu 4 afspraken staan.. gelukkig allemaal snel na elkaar dus niet dat ik maanden hoef te wachten op weer een volgend behandeling. Ze zei me dat ze eerst maar afspraken ging inplannen voor mij en voor me vriend later even (paar gaatjes) dus ik neem aan en ik hoop dat het met 4 keer weer goed is. Maar man ik ben geschrokken terwijl ik t verwachte. . Ook weer een hele goede les geweest!! Nu ga ik er toch anders tegen aankijken. .M'n meisje had trouwens geen gaatjes en omdat mama het voorbeeld moet geven ga ik dus ook weer wat heel erg verstandig is. Wou het even van me aftypen ben een beetje bang maar toch een 1e stap gezet en daarbij zou ik degene die in hetzelfde schuitje zitten aanraden om echt niet lang te wachten maar gewoon gaan en denk maar zo "dat is ook weer een keer klaar" Ik ben blij dat ik niet veel later gegaan ben. Bedankt voor het lezen Liefs Sophiaatje
Goed van je dat je de stap hebt genomen om naar de tandarts te gaan! Dit maakt voor mij ook alleen maar weer duidelijk dat ik ook echt die stap weer moet zetten, ben zelf ook al een jaar of 3 niet meer geweest. Heb sowieso 1 gaatje in mijn kies. Succes met de afspraken!
Dankjewel Ja ik had dat dus ook daar moest ik 7 jaar geleden voor naar de tandarts. Maar die kies is vorig jaar afgebroken heel ver e nu zit er nog een stuk in en moet er dus uit. Echt gaan hoor liever nu een paar x terug moeten komen da straks geen tand overhouden.
Goed dat je uiteindelijk toch weer gegaan bent. Ik was 15 jaar niet meer naar de tandarts geweest. Toen er tijdens mijn laatste zwangerschap een kies afbrak, moest ik wel. Via via kon ik bij een hele lieve en rustige tandarts terecht, maar man wat was ik bang. Uiteindelijk viel de schade heel erg mee: 2 afgebroken kiezen, die makkelijk gerepareerd konden worden en 2 kleine gaatjes in mijn voortanden. Dit is allemaal in 3 afspraken gerepareerd. Ik heb hierna plechtig moeten beloven dat ik voortaan ieder half jaar op controle zou komen. Vorige week ben ik weer voor controle geweest en de angst is eigenlijk weg. Mijn gebit was nu helemaal goed, alleen heb ik 2 verstandskiezen die niet goed doorgekomen zijn. En die moeten in het ziekenhuis verwijderd worden. Dat heeft hij me vorige keer willen besparen denk, haha. Maar volgende week moet de eerste eruit. En dat vind ik wel weer doodeng.
Wow de schade is wel beperkt gebleven dan echt goed !! En fijn dat je weer een goed gebit heb. Jij poetste zeker wel steeds keurig. . Ik nu ook maar er zijn andere tijden geweest helaas
Mijn vader heeft in december de stap genomen na 35 jaar omdat het ontstoken was! En hij heeft zon rotte tanden! Hebben ze besloten om alles te trekken eerst de onderkant daarna de bovenkant. Maandag noest hij er voor het eerst naartoe.. uiteindelijk zijn er maar een paar kiezen getrokken omdat hij zo gespannen was dat de tandarts dacht dat hij ging flauwvallen of een hartstilstand zou krijgen. Hopelijk zet ie wel door.. ik moet er ook echt weer eens naartoe pf
Wat heftig zeg dus dan krijgt hij een kunstgebit als dat beter is dan alles wat ze verder kunnen doen dan is het maar goed. Ik hoop dat hij doorzet. En je hebt nu wel een voorbeeld hoe het kan gaan dus twijfel niet
Ik poets inderdaad wel goed. Maar ik ben ook gezegend met een enorm sterk gebit. Dat is echt mijn geluk geweest.
Ja ik moet ook echt gaan, dat roep ik al heel erg lang tegen mijzelf. Maar ik ben zooo bang! Heb ook nog eens een onwijs zwak gebit dus ik weet nu al dat er vast wel meer dan dat ene gaatje zit waar ik last van heb.
Zoek een angsttandarts! Het helpt echt en zometeen moet je kindje ook naar de tandarts... Ik zou echt zoeken en een afspraak maken. de eerste keer doen ze sowieso niks he, alleen praten over je angst, kijken en misschien foto's maken. meer niet.
Daar ben je zeker mee gezegend!! Ik had ook wat beter moeten poetsen misschien had t dan nog iets minder geweest haha ..jaloerrss hihi
Dit dus..heb het ook steeds uitgesteld maar echt gaan hoor en anders inderdaad een angsttandarts.. denk maar zo het kan alleen maar erger worden hoe langer je het uitstelt en dan mag je nog vaker naar de tandarts dan dat je nu zou moeten. Snap je angst wel!! Heel goed zelfs al was ik vroeger niet bang. Maar indd Door t uitstellen een angst gecreëerd
Klopt bij mij gingen ze foto's maken en even checken en afspraken voor de volgende keer..bij mij dus keren
Hartstikke goed van je dat je toch bent gegaan! Ik ben toen ook 6 jaar niet geweest en ook simpel omdat ik een keer niet kon. En van uitstel komt afstel! Nu ga ik ieder half jaar en heb geen angst meer.
Ik vandaag ook weer geweest na een jaar. Ik ben doodsbang maar ga 1x per jaar altijd. Zoontje ook mee vandaag voor de 1e keer, ik MOET nu dus elk half jaar. Juiste voorbeeld geven he.. Had deze keer geen gaatje oid en zoon een keurig gebit, opgelucht dus Knap dat je de stap gezet hebt,nu volhouden!!
Heel herkenbaar. Ik haat de tandarts. Na mijn 3 zwangerschappen zijn mijn tanden echt achteruit gegaan. Stukken kies die spontaan afbreken. Ben pas wel geweest en is gerepareerd en op de foto geen gaatjes te zien. Heb nu wel weer een andere kies waarbij een stukje afgebroken is incl stukje vulling. Ik moet dus nog een keer terug maar echt geen zin in brrrr Voor de rest poets ik altijd goed dus het valt allemaal wel mee maar na mijn middelste kind was ik ook gewoon ruim 4 jaar niet geweest maar toen ik helse kiespijn kreeg moest ik wel. Mijn kinderen hebben prima gebitjes.
Fijn dat je geen angst meer heb ik heb ook zoiets van ik ben toen ik nog wel ieder half haar ging nog nooit bang geweest (miss als heel klein meisje lol ) en nu ga ik het weer oppakken!! Moest jij vaak terug komen ? Ze zeiden tegen mij plannen nu alles voor jou in en kwam op 4 afspraken uit. 1x mondhygiëniste en 2 x voor de gaatjes dan en stond weer 1x mondhygiëniste maar denk dat ze dat bedoelt als gewoon weer voor gaatjes..aan de ene kant wel logisch 2x een behandeling want ze zei doen dan eerst de rechter helft dan de linker.. Maargoed wat zijn 4 keren nou ongeacht mondhygiëniste of voor de gaatjes. Hierna is me gebit weer in orde en ga ik weer netjes ieder half jaar.
Goed van je dat je gegaan bent! Ik weet als geen ander hoe moeilijk het is. Ik moest op een gegeven moment wel naar de tandarts omdat ik zo'n last had van mijn voortanden dat ik nog niet eens meer in een zacht broodje kon bijten. Ik was toen al langer dan 10 jaar niet meer geweest, puur uit angst. Wat bleek, fikse tandvleesontsteking (en nog wel meer). Mijn toenmalige tandarts heeft me toen 2 keer behandeld, 1 keer tandsteen verwijderen en 1 keer wat gaatjes vullen en een kies trekken. Maar die tandarts was echt een botte boer dus daarna ben ik geswitcht naar de alexiakliniek waar ook een angsttandarts zit. Een wereld van verschil hoe ik daar behandeld wordt, zo fijn! Dinsdag moet ik er voor de 3e keer heen (en ben alweer strontzenuwachtig) en er zullen nog wel vele afspraken volgen, maar ik ben wel blij dat ik uiteindelijk toch die stap heb gemaakt.
mijn meisje ook een prima gebitje en me jongste is nog lang geen 2,5 dus die hoeft nog even niet. Ik heb ook 2 zwangerschappen gehad en bij de laatste begon die kies dus al te brokkelen. . En bij de oudste had ik nog "gewoon" kiespijn en toen een afspraak gemaakt maar niet heen geweest.. uit angst maar ja had ik toen maar wel gegaan en dan weer ieder half jaar netjes haha. Heb er van geleerd en voor me kinderen moet ik natuurlijk een voorbeeld zijn
Wat goed van je !! Je doet het toch maar even en uiteindelijk heb jij weer een mooi gebit! Als ik zou glimlachen zie je gewoon mooie tanden haha alleen me voortand best licht en als die afbrokkelt net als me andere voortand die wel gemaakt is zit ik er weer mee en nu kan t nog geholpen worden want nog niets afgebroken. Zenuwslopend hè maar komt allemaal goed !!!!