peuter en baby

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door stef, 12 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. stef

stef Fanatiek lid

19 apr 2006
    3.084
    31
    48
    Ik ben wel benieuwd of jullie dat probleem ook hebben...

Kaye is nu net 2 jaar oud en yahro 2 maanden oud.
    Nou ben ik me van de week kapot geschrokken.
    Ik ging even drinken pakken voor kaye en yahro ligt in de box waar kaye niet bij kan(dacht ik)
    Ik sta in de keuken en ineens hoor ik yahro krijsen dus ik ren naar de woonkamer toe en zie daar me oudste zoon gewoon in de box staan :confused:
    Ik heb yahro gelijk gepakt en getroost dat duurde wel even voordat die stil was hij had echt pijn!
    Maar waar geen idee... we zijn gelijk naar het ziekenhuis gegaan en alles na laten kijken er leek niks aan de hand te zijn gelukkig!
    En nu gaat alles prima.

Dit gebeurt me natuurlijk geen 2e keer meer.

Maar hoe doen jullie dat nou dan met een peuter en een baby?
    Kaye wil overal lief mee helpen maar kan soms ongelovelijk lomp zijn.
    Zoals een speen er best hard in proppen enzo.

Ik ben erg benieuwd naar jullie meningen en ervaringen

2. Linda10280

Linda10280 Fanatiek lid

6 nov 2005
    1.764
    1
    0
    Huisvrouw
    Hoorn
    Mijn 2 jongste schelen anderhalf jaar met elkaar.
    En dat is best zwaar.
    Ook hier is Damiën altijd hardhandig geweest wat betreft zijn jongere broertje.
    Ik straf 'm niet als hij iets hardhandigs doet (zoals Jayden een knuffel geven en 'm bijna laten stikken zo hardhandig)
    In Damiën z'n belevenis doet hij iets goeds...hij geeft zijn broertje immers een knuffel.
    Ik loop er wel opaf en laat 'm zien hoe hij zachtjes moet doen.
    Er zit helaas niet veel anders op dan het heel erg in de gaten houden, en hem te laten zien hoe het anders moet.
    Net zolang totdat hij het door gaat krijgen.
    En zo en zo laat ik ze nooit alleen met z'n tweeën...want hoe erg ik het ook vind, ik vertrouw Damiën op deze leeftijd gewoon echt niet in de buurt van zijn broertje

3. Esmeesmama

Esmeesmama Actief lid

29 dec 2006
    135
    0
    0
    salarisadministrateur
    Capelle aan den IJssel
    Ja hoor, hier hetzelfde probleem. Esmée kan haar broertje ook hardhandig knuffelen, dus we moeten haar altijd in de gaten houden. En inderdaad niet straffen, maar wel uitleggen dat ze heel voorzichtig met de baby moet omgaan, omdat die anders "au" heeft...

Pas was ik Remy op tafel aan het verschonen en toen gooide ze haar babypop op zijn gezicht omdat de pop ook een schone luier moest hebben... Ik schrok me rot, Remy huilen natuurlijk, en toen moest ik ook wel even tot tien tellen om haar geen grote mond te geven...

Maar ja, dat soort dingen gebeuren en meer dan uitleggen dat ze voorzichtig moeten zijn kun je niet doen, denk ik!

4. erannick

erannick Fanatiek lid

4 okt 2006
    1.356
    0
    0
    Melissant
    Hier precies het zelfde probleem, en er zit niets anders op dan goed op te letten, meer kqan je niet doen, totdat ze door hebben dat ze wat zachter moeten doen

5. Jalea

Jalea Fanatiek lid

24 jun 2006
    2.396
    0
    0
    oeh... goed dat ik dit topic lees... mijn oudste heeft nog niks extreems gedaan maar ik lees hier dingen waar ik nog niet aan gedacht had, zoals dat hij in de box kan klimmen bij zijn broertje! het heel hardhandig knuffelen hebben wij hier ook, zo erg dat hij zijn broertje niet knuffelen mag :( hij is 19mnd en zijn broertje 7 weekjes. hij probeert ook z'n ogen uit te prikken enzo. hij bedoelt het allemaal zó lief maar hij is zo snel en hardhandig dat we inmiddels ze toch maar bij elkaar vandaan houden, want hij is echt sneller dan wij kunnen ingrijpen, en wil zijn broertje ook wel eens op zijn hoofd slaan of heel hard op hem leunen :(:(
    ik kan er wel naar uitkijken dat er een tijd komt dat hij begrijpt dat hij voorzichtig moet zijn, en we ze eindelijk samen op de foto kunnen zetten! vind het echt jammer dat dat nu niet kan

6. stef

stef Fanatiek lid

19 apr 2006
    3.084
    31
    48

Dat met die ogen uitprikken doet kaye inderdaad ook! Heel vreemd en snap het ook niet want wij doen dat natuurlijk niet.
    Maar zijn dus wel dingen die ze allemaal doen als ze klein zijn

7. evelien69

evelien69 VIP lid

16 sep 2007
    5.531
    3
    38
    verzorgende
    Ik heb altijd de indruk dat ze het als een soort pop zien! Hier het zelfde met tessa, is ook behoorlijk hardhandig. Ze is al 3,5 jaar maar durf haar toch niet alleen te laten met Iris ze bedoelt het allemaal goed, en ik kan haar ook een heleboel uitleggen, maar ze vergeet het toch ook gauw weer. En ze doet alles wat ze ziet na, maar dan wat ongecontroleerder, ze zit in de fase dat kan ik ook /zelf! Bijv. toen Iris nog wat kleiner was gaf ik haar altijd mijn pink als troost, volgens tessa kwam daar ranja uit, whaha. Maar zij ging dat ook doen als Iris huilde en ik was er niet gauw genoeg bij! Maar haar pink zat dan helemaal achter in Iris keeltje,arm kind! Ze weet wel dat ze niet in de box mag klimmen en als Iris slaapt gaat ze ook niet naar haar kamertje, dus dat is hier geen probleem.
    Tja, het enige wat je kunt dsoen is indd opletten en ze niet samen alleen laten!

Deel Deze Pagina