13 maanden drama

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door moona1, 30 jun 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. moona1

moona1 Actief lid

30 jul 2008
    228
    0
    0
    den haag
    DAg Moeders,

Ik vraag me af of ik hulp moet gaan zoeken???

Mijn dochtertje slaapt sinds ze 8 maanden is dus nu ruim 5 maanden geleden echt verschrikkelijk.

Ze gaat om 7 uur naar bed dan slaapt ze meestal gelijk in (de laatste tijd niet dan gaat ze huilen maar meestal slaapt ze snel.

en dan begint het om 10.00 uur gaat ze staan in haar bed en kan ze haar speen niet vinden.
    dan weer om 11.30 ook huilen ook speen kwijt of heeft ze haar hoofd gestoten in haar bedje.

dan weer om 14.00 s'nachts dan blijft ze huilen totdat ze melk krijgt water wil ze niet.

en daarna is ze weer klaarwakker om 5 uur.

dit heeft ze niet altijd gedaan,maar het lijkt nu wel of het nooit meer over gaat.

we hebben zelfs haar bed bij ons op de kamer gezetomdat we er echt helemaal door heen zitten.

Moet ik de huisarts inschakkelen of hebben jullie tips,of is dit voorkomen normaal gedrag voor deze leeftijd

2. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Jeetje, wat een vervelende situatie zeg. Voor jullie en voor Dina!
    Het blijft natuurlijk lastig om tips te geven vanaf afstand maar dit zou ik doen:

Ik zou in ieder geval de speen gaan afschaffen. Die heeft ze op haar leeftijd niet echt meer nodig, het is een gewoonte.

Niet te moe naar bed helpt ook bij doorslapen dus misschien iets eerder naar bed (15 min)?

Ik zou zeker even contact opnemen met het CB. Je verhaal geeft mij geen aanleiding om de huisarts in te schakelen maar als jij je daarbij beter voelt, zeker doen. Deze situatie is voor niemand goed.

Je kindje heeft 's nachts geen drinken nodig dus ook dat is aangeleerd. Mijn tip is: investeer 1 à 2 weken in het doorbreken van het ritme (even lak aan de buren hebben). Dat betekent dat zowel de speen als het avonddrinken eruit moet. Laten huilen, even naar binnen troosten (aai over de bol) zeggen dat ze moet gaan slapen en weer weggaan.
    En terug naar haar eigen kamer. Jullie zijn nu zo dichtbij dat is ook voor haar wel erg makkelijk.

Gedrag aanleren is zo gepiept maar gedrag afleren is ontzettend moeilijk. Veel sterkte ermee

3. wonderteam

wonderteam Niet meer actief

Heel herkenbaar, mijn zoontje heeft het ook vanaf 9 maanden. Sinds een week ga ik er gewoon niet meer heen en ik moet zeggen het wakker worden is ineens een stuk minder ,tot gewoon weer lekker de hele nacht door slapen :D Voor mijn gevoel hield ik het wakker worden zelf in stand door er iedere keer maar weer naar toe te gaan en steed smaar weer slokjes water te geven. Misschien is dat een tip voor je?

4. ik heb er hier ook al maanden last van.
    ze komt iedere nacht voor een fles...
    Inmiddels maak ik me er niet druk meer om, na de fles gaat ze weer lekker slapen

Als je dochter overdag veel indrukken krijgt of zelf heel ondernemend is, dan verwerkt ze dat savonds en snachts.

Dat kan mede een reden zijn dat ze zo vaak wakker wordt.

5. moona1

moona1 Actief lid

30 jul 2008
    228
    0
    0
    den haag
    Ze is zo verschrikkelijk bewegelijk inderdaad,het lijkt soms een losgeslagen pup hahaha.

Ja inderdaad de speen moet ik echt gaan afleren want ik denk dus dat het is.ze is momenteel verkouden en dan vindt ik het zo sneu maar ik ga zodra ze niet meer verkouden is meteen beginnen.

ja het is denk ik ook gedrag wat afgeleerd moet worden maar het is zo moeilijk hihi toch maar proberen dan:)

Deel Deze Pagina