hoi, ik weet niet of dit in de juiste categorie geplaatst word maar ik zit met een vraagje tot welke leeftijd kunnen kindjes sterven aan wiegendood? sorry als ik mensen kwetst met die vraag !! niet de bedoeling.
Ik dacht dat het grootste risico na 4mnd al voorbij was. Maargoed het komt zoiezo zeer weinig voor, maar het heet wiegendood tot 2 jaar. Daarna heeft het geen naam meer.
Zuigelingen en dat wordt gezien tot 2 jaar. Het komt het meest voor in de eerste 6 maanden. Je weet dat de kans op wiegendood extreem klein is? (0,007%)
Heb je dctr phil gekeken ? Tot 2 jaar dacht ik, Maar volgens mij zodra ze hun hoofdje goed onder controle hebben is het ergste gevaar wel geweken.
2 jaar inderdaad. Een kindje van het kdv is er eentje zo tussenuit geknepen(thuis gebeurd, zijn tweeling broer zat bij mijn zoon op de groep).. Die was al 22 maand. Dan kijk je echt eens vaker bij je bijna peuter op de kamer Maar ze gebruiken de term ook voor een onverklaard overlijden. Dit jochie heeft mogelijk iets met zijn hart of ademhaling gehad, Maar ze hebben niks gevonden bij onderzoek , dus labeltje wiegendood..
ze gebruiken de term alleen voor onverklaarbaar overlijden... en helaas... de controle over de nek is geen garantie en dus ook geen factor...
Ik ken een kindje van 6 jaar die overleden is in zijn slaap. Verder ook niks kunnen vinden waardoor hij is overleden. Maar dat noemen ze geen wiegendood meer maar is dan toch eigenlijk wel hetzelfde ?