Zijlig-kussen vraagje....

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door dds, 17 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dds

dds Fanatiek lid

1 jan 2009
    3.936
    752
    113
    Leerkracht
    Drenthe
    Hoi!!!

Ik heb een vraag voor mama's die een zijlig- kussen gebruiken voor hun baby's......

Mijn dochter slaapt in een zijlig-kussen, maar is 's nachts vaak wakker, kan dit door de zijlig-kussen komen?

Ik bedoel, zelf slaap ik ook niet de hele nacht in 1 houding.....hoe is dat bij jullie kindjes?

2. dds

dds Fanatiek lid

1 jan 2009
    3.936
    752
    113
    Leerkracht
    Drenthe
    Niemand?????

3. babyproject

babyproject Niet meer actief

Zou best kunnen dat het daardoor komt. Ik weet dat onze dochter inderdaad vaak draait en beweegt in haar slaap.

Je weet het pas als je het uitprobeert. Leg haar eens te slapen zonder kussen.

Het kan ook de leeftijd zijn, volgens mij had onze oudste dochter ook een fase rond 5/6 maanden. Groeispurtje ofzo. Bij ons hielp een extra flesje op het moment dat ze voor de eerste keer wakker werd. Dan sliep ze de rest vd nacht weer.

4. Jessie80

Jessie80 VIP lid

3 okt 2009
    6.203
    266
    83
    Onze zoon slaapt overdag met een zijlig-kussen en 's nachts zonder en overdag slaapt hij inderdaad onrustiger en minder lang door. Ik ga maandag naar het weeguurtje op het cb, dus zal ik het eens navragen. Onze zoon ligt 's nachts namelijk ook half ingebakerd (armpjes langs zijn lichaam in hydrofiel) en dat scheelt natuurlijk ook..

5. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Onze dochter draaide er met vier maanden al uit dus wij hebben het kussen ook niet gebruikt 's nachts.. (wordt ook afgeraden trouwens)

Als je haar zonder in bed legt, wat gebeurt er dan?

6. dds

dds Fanatiek lid

1 jan 2009
    3.936
    752
    113
    Leerkracht
    Drenthe
    Ze ligt graag op haar achterhoofd. We hebben fysio gehad. Ze had een oddi van 95.4 nu 94.1. Dus het helpt wel, maar volgens mij slaapt ze veel lekkerder zonder. Van de fysio moeten we tot haar 8e maand doorgaan, maar soms twijfel ik en wil ik nu al stoppen.

7. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.480
    113
    Krijgt ze nog een avond/nacht voeding

Wat ik vaak deed was wisselligging geven (is wel vermoeiend hoor) maar dan legde ik haar na elke voeding in een andere houding.

Ik snap dat de fysio er naar streeft om het tot de 8 maanden te gebruiken, mijn ervaring is dat die van mij zo rond de 6 maanden er niet meer lekker in sliepen. Die wilden zelf van houding veranderen als ze sliepen.

Misschien de gulden middenweg pakken en tot b.v de laatste voeding (bij mij was dat altijd zo rond 23 uur) in het kussen. En dan daarna tot de eerste morgenvoeding lekker "los" in bed. En overdag ook in het zijliggingskussen.

8. dds

dds Fanatiek lid

1 jan 2009
    3.936
    752
    113
    Leerkracht
    Drenthe
    Ik geef bv en wissel dus ook na elke voeding. 's Nachts word ze weleens wakker maar heeft ze geen honger.....vandaar dat ik denk dat ze niet lekker slaapt.

9. babyproject

Kan ze al terugrollen van buik naar rug?

10. babyproject

Of blijft ze zonder kussen niet op haar zij liggen?

Misschien kun je dr fixeren met opgerolde handdoeken? Weet niet of ze dat minder erg vindt?

Deel Deze Pagina