7 Maanden jong

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door versace cristal, 5 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. versace cristal

versace cristal Actief lid

24 jan 2011
    184
    0
    16
    drenthe
    Hoi hoi,

Mijn vraag is wat kan of kon julliekleine met deze leeftijd??
    En wat doen jullie zoal met jullie kleine??

S'morgens wordt onze dochter rond 8 uur wakker en krijgt ze de fles 210cc dan knuffel ik met haar nog bij ons in bed...wanneer haar eten wat gezakt is leg ik haar naast me neer zodat ze vrij kan bewegen met wat speelgoed... soms vallen me nog weer ff met ze 2tjes in slaap...dan ga ik ons aankleden en gaan we naar beneden en leg ik haar op grond in de kamer zodat ze weer ff kan rollen ed...ondertussen maak ik haar fruithap of papje klaar in de keuken en af en toe ga ik ff na haar toe om te kijken wat ze doet en even aanhalen...rond 12uur eten we samen..dan laat ik haar weer even bij mij uitbuiken (wanneer ik haar neerleg rolt ze dirct en komt gedeelte fles er weer uit nmlk) dan zet ik haar even 15 min voor babytv zodat ik even kan opruimen en dan breng ik haar naar bed omdat ze dan weer moe is...alleen slaapt ze maar 43 min :( dus kan ik niet zoveel doen voor mezelf..ik laat haar meestal wel ff liggen omdat ze dan nog ligt te kraaien tegen haar knuff...maar na 10 min geeft ze wel aan dat ik dr echt moet komen halen...de ene keer ga ik met haar dansen en de andere keer oefen ik wat met zitten enzo...meestal rond half 4 slaapt ze weer ff zo'n3kwartiertjes..mijn partner is meestal rond 5uur thuis en neemt haar dan mee onder de douche en om 18:00 krijgt ze groente en om 20:00 laatste fles.

De dingen die ze al kan...rollen (heen en terug) wanneer ze op haar buik ligt drukt ze zichzelf op en ze wieblet met haar kontje alsof ze aan het dansen is...ze heeft al 4 tanden...kraait wat en brabbelt wat, ze kan dingen pakken en overpakken...ze kan 2 dingen tegelijk pakken, en bij ondersteuning staat ze en niet eens wiebelig.

Voor mijn gevoel ben ik alleen maar met haar bezig...omdat ze overdag zo weinig slaapt kan ik amper dingen doen omdat ze dan ook best veel aandacht vraagt. T is een schat van een meid en ze lacht ontzettend veel alleen heeft ze ook een tempramentje ze weet heeeel goed wat ze niet en wat ze wel il...
    T gekke dr van is dat ik heeel graag weer wat voor mezelf wil bijv werken maar andere kant ben ik dan bang dat ik haaar tekort schiet wat absoluut niet het geval is en dat weet ik..tis heel tegenstrijdig..soms voel ik me wat gevangen ook.

Ziet jullie dag er ongeveer net zo uit?? En kan jullie kleine dit ook ongeveer? Ik weet dat ieder kind verschillend is maar er zal toch wel een klein btje een lijn in zitten?

:)

2. norwegian-sky

norwegian-sky Fanatiek lid

7 jun 2009
    1.701
    0
    0
    NULL
    roze wolk
    senna der dag loopt een beetje hetzelfde alleen slaapt ze langer. ook kan ze dezelde dingen. maar als je dingen voor jezelf wil doen moet je dat ook doen. senna moet zich soms ook zelf vermaken is alleen maar goed voor de ontwikkeling.

3. EdN

EdN VIP lid

27 mei 2011
    8.830
    3.627
    113
    Hoi hoi,

Ik werk in principe wel (de ene week 3 dagen, de andere week 4), maar op de dagen dat ik thuis ben zien mijn dagen er ook wel zo ongeveer uit hoor. Meestal gaat het ongeveer zo:

Rond 7.30 uur wordt mijn zoontje wakker, ik haal hem dan uit bed en geef hem een flesje. Daarna kroelen en spelen we wat in bed. Dan ga ik douchen, als mijn man niet vroeg weg hoeft let hij op de kleine, en anders zit hij in de badkamer in zijn wipstoeltje te mopperen dat het allemaal veel te lang duurt ;)

Vervolgens gaan we naar beneden en leg ik mijn zoontje in de box te spelen, terwijl ik ontbijt voor mezelf maak, de vaatwasser uitruim en alvast wat opruim of stofzuig. Rond 9.30/10.00 uur wordt hij moe en breng ik hem naar bed. Hij slaapt dat meestal max een half uurtje, in die tijd ruim ik nog wat verder op, of ik ga even zitten met een boekje of zo.

Als de kleine wakker is haal ik hem uit bed. Meestal leg ik hem dan met wat speelgoed even op een dik kleed op de grond bij de wasmachine, zodat ik even een lading was in de machine en droger kan doen. Vervolgens gaan we naar beneden. Ik maak dan een fruithapje en zet thee, terwijl hij op zijn speelkleed ligt. Dan geef ik hem fruit + thee. Dan gaan we samen lekker spelen op het speelkleed. Hij rolt lekker heen en weer, speelt met speelgoed, ik laat hem zittend spelen en - de absolute favoriet - ik laat hem springen. Mijn kleintje is op het moment net een gummiebeer :D.

Rond een uur of 12 krijgt hij weer een flesje. Daarna lees ik hem vaak wat boekjes voor, en na een uurtje ongeveer gaat hij weer voor een half uurtje slapen.

Als hij wakker is gaan we samen lunchen (ik een boterham, hij een broodkorstje en wat water. Soms mag hij nog wat sabbelen op een banaan of zo). Hierna gaan we meestal even op pad (boodschappen doen, wandelen, op visite). Als we met de kinderwagen op pad zijn slaapt hij meestal nog een flinke tijd, 3 kwartier tot een uurtje of zo.

Weer thuisgekomen wordt er weer even gespeeld, meestal speelt hij dan even alleen op zijn kleed, rond 16.00 weer een flesje, en tegen half 6 doe ik een dappere poging om te koken (hij ligt dan op zijn speelkleed of in de box, of hij zit in de wipper of kinderstoel bij mij in de keuken). Dat lukt niet altijd, dus dan maak ik het af als mijn man thuis is.

Rond 18.15 eten we, zoontje krijgt een groentehapje met wat aardappel of rijst (heb ik vooraf ingevoren). Daarna gaan we naar boven. Terwijl mijn man het bad vol laat lopen, kijken zoonlief en ik een kwartiertje babytv. Dan gaat hij lekker in bad, flesje en dan naar bed. Een vol schema dus, ik ben idd ook het overgrote deel van de dag met hem bezig, maar ach, hoort erbij toch? Het scheelt dat ik werk, denk ik, ik kan me voorstellen dat je anders meer behoefte hebt aan wat vrije tijd.

4. brin

brin Actief lid

14 apr 2011
    327
    0
    0
    Dametje wordt meestal tussen 7 en 7.30 wakker, dan neem ik haar in bed waar ze mij vrolijk wat wakkerder maakt door te aaien (meer krabben) en brabbelen... ze vindt het erg hilarisch om mij wakker te zien worden... betrap haar ook regelmatig dat ze s'morgens al naar me ligt te kijken met een big smile als ik wakker wordt... rond 8 uur staan we op en gaat ze even de box in... rond 8.30 krijgt ze de eerste fles en knuffelen we even op de bank ook om het even te laten zakken... daarna spelen op de bank en rond 9.30 weer naar bed...

rond 10.30 wordt ze meestal weer wakker... eerst even lekker knuffelen om wakker te worden en dan de box in om te spelen... 11.30 eruit voor diksap en 12 uur eten we samen broodje en krijgt ze nog een flesje... tussen 13 en 14 slapen...

14 wakker, knuffelen en de box weer in wanneer ze aangeeft dat ze er klaar mee is mag ze eruit en spelen we op de grond verder... tussendoor krijgt ze diksap als ze dit wil... vaak is ze wat sneller moe rond deze tijd en gaat ze rond 15.30 weer naar bed... tot ong 16.30...

knuffelen (knuffel wat af met haar haha) 17 uur half potje (meer wil ze nog niet) en fles rond 18 uur bed tot 18.45... tussen 19.30 en 20.00 laatste fles (pap) en dan bed..

wat ze kan: rollen... zodra ze op haar rug ligt gaat ze naar haar buik en af en toe rolt ze terug... kan ze wel maar is echt een buikliggertje... ze is enorm aan het tijgeren en sinds vanmiddag zie ik haar af en toe kruip beweging maken dus ben benieuwd hoe lang het nu nog gaat duren... veel geluidjes... gericht tussen de vingers dingetjes pakken, kleine labels op knuffeltjes enz. ze heeft nu 1 tand en hoop dat er twee andere snel doorkomen, heeft ze al even last van...

5. wondertjes1992

wondertjes1992 Fanatiek lid

3 feb 2012
    1.595
    477
    83
    Vrouw
    Mijn zoon word donderdag 7 maanden en zijn schema is :
    8 u opstaan , 180 /6 fles
    Spelen tot 11
    11u fruitpap en 90 fruitdrankje
    Spelen tot 11u30 en dan slapen
    Wakker rond 14u
    14u 180/6 flesje
    Spelen tot 14u30 ong
    Slapen tot ong 16
    Spelen
    17u vlees en groenten met 90 water
    Mee tv kijken en spelen tot 20 u ( tv kijken doet hij max 10 min)
    20u flesje 180/6
    Slapen tot 8

Hij kan van hand tot hand doorgeven en vasthouden
    Zelfstandig zitten
    Vele geluidjes maken en mondbewegingen maken
    Steekt armen omhoog om opgepakt te worden
    2 tandjes komen door
    Kan van zit naar buikligging
    Omhoog duwen met armen

Dit ist ong rollen kan hij niet maar komt hopelijk nog wel.

6. versace cristal

versace cristal Actief lid

24 jan 2011
    184
    0
    16
    drenthe
    Owkey,

Leuk om te lezen, ik twijfelde een beetje of ze miss achterliep met bepaalde dingen ofzo..of dat ik miss te weinig met haar doe of juist teveel maar goed om te lezen dat dit dus heel normaal is...tja ik heb dr ook geen verstand van..tis ook maar mijn eerste keer en betrap er best vaak op dat ik toch onzeker ben...terwijl ik niet zo doe..
    Ik probeer haar wel te stimuleren met bepaalde dingen maar ik wil haar ook niet forceren of dwingen...wat ze sinds een paar dagen doet wat ik echt superschattig vind is dat ze begint te swingen op de muziek en ook als ik begin te zingen ...

7. Amfy

Amfy Niet meer actief

mijn baby is net iets kleiner maar onze dag indeling zit er als volgd uit.

rond 8 uur word de oudste wakker en komt naar mij en dochterlief toe (ligt bij ons op de kamer) dan word zij tegen half 9 wakker en krijgt haar eerste voeding. dan gaan we rond 9 uur naar beneden en daar krijgt de oudste zijn ontbijt en de jongste een broodkorst
    en dan gaat het een beetje op verzoek tegen 12 uur krijgt ze een voeding en fruit en dan tegen 3 uur een voeding en tegen half 8 weer dan gaat ze op bed voor de nacht.

wat ze kan op dit moment.
    rollen beide kanten op
    zelfstandig gaan zitten
    kruipen
    tijgeren (doet ze bijna niet meer)
    ze brabbeld/kraait wat af tegen mij en haar broer (en natuurlijk papa)
    ze trekt zich op en zet 2 stapjes(meer red ze nog niet)
    dingen overpakken tussen handen
    ze eet zelf met haar handen

8. FairyLaughs

FairyLaughs Niet meer actief

vind dit eigenlijk een rare zin... alsof ze nu al meer stappen zou moeten kunnen.. dat je het jammer vind dat ze er maar 2 zet..

ik vind het al ERG knap dat ze zichzelf al optrekt en al 2 stappen zet.. zou ik juist erg trots op zijn :D,.. en dus niet verdedigen met.. meer stappen red ze nog niet..

onze dag indeling ziet er ong zo uit als die van amfy..
    zoontje doet..
    omrollen beiden kanten
    als we hem op het speelkleed leggen, ligt hij in 5 minuten aan de andere kant van de kamer (vraag me niet hoe haha.. volgens mij met heen en weer rollen, en tussendoor even de andere kant draaien haha)
    tijgeren of kruipen doet hij dus nog niet.. wel op armen steunen maar de beentjes willen niet tegelijkertijd haha.. ziet er echt schattig uit hoe ze het dan toch proberen..
    heel de dag lekker brabbelen.. en Mama is tot nu toe favoriet. en BahBah lol
    wat hij ook erg leuk vind om op de bank te staan en uit het raam staren..
    staan met ondersteuning lukt wel.. maar zelf optrekken of stapjes zetten dat zie ik hier nog niet snel gebeuren ;)
    speelgoed pakken, met 1 of 2 handjes, doorgeven .. brood tussen duim en wijsvinger pakken...

dat was het wel ongeveer denk ik..
    wat is dat toch heerlijk he. zo'n kleintjes die nog alles moeten leren ! :D

9. Amfy

Amfy Niet meer actief

neee zo bedoel ik het niet haha ben er ook heel erg trots hoor dat ze dat kan.

denk een beetje verkeerd neer gezet als ik er had neer gezet en dat stapt ze lijkt het net of ze de hele kamer door loopt hahaha

10. Yil

Yil Bekend lid

16 mrt 2011
    919
    0
    0
    Ik werk part-time als office manager
    Als ik thuis ben ziet onze dag er als volgt uit:

Rond 08:00 wordt ze wakker en dan krijgt ze een lekkere papfles. Daarna lekker knuffelen en gaat ze in haar wippertje. Hier speelt ze met verschillend speelgoed. Helaas spuugt ze de laatste tijd nogal veel, dus kan ik haar niet op haar speelkleed laten spelen zo kort na de fles.
    Rond 09:30 gaat ze weer lekker slapen.
    Rond 11:30 wordt ze wakker en gaat ze lekker in bad. Daarna lekker tutten op de comode
    Rond 12:00 krijgt ze een flesje melk, daarna lekker knuffelen en weer in de wipper met speelgoed
    Rond 13:00 eet ik een broodje en krijgt ze een korstje omdat ze anders het brood uit mijn mond blijft kijken ;) Daarna gaat ze lekker op het speelkleed of in de box. Soms gaan we lekker even wandelen of naar de stad of op visite.
    Rond 14:00 uur krijgt ze een fruithapje (als we op stap zijn krijgt ze die dus onderweg)
    Rond 14:30 gaat ze weer naar bedje toe
    Rond 16:30 wordt ze wakker en krijgt ze een flesje. Daarna nog even spelen op het speelkleed of in de box
    Rond 18:00 uur krijgt ze haar groentenhapje. Daarna tandjes poetsen, op schoot even Bumba kijken en dan weer naar bed
    Rond 20:00 maak ik haar meestal wakker, maar soms wordt ze zelf wakker en dan krijgt ze haar laatste fles met rijstebloem erdoor
    Tegen 20:30 gaat ze week lekker naar bed en als ze niet ziek is (dat is ze best vaak) slaapt ze de hele nacht door

Wat kan ze al:
    - Ze is lekker veel aan het brabbelen de laatste tijd. Vooral dadada en brrumm brrumm doen het goed ;)
    - Haar twee ondertanden zijn helemaal door en boven begint nu gevoelig te worden. Zal dus wel niet lang meer duren
    - Ze rolt alle kanten op en ligt graag op haar buik
    - Ze kruipt achteruit, vooruit lukt haar nog niet
    - Gek op allerlei speelgoed, waar ze dan erg ruw mee omgaat hahaha! Slaan op dingen is erg leuk blijkbaar ;)
    - Labeltjes aan doekjes of speeltjes vind ze reuze interessant en brillen van mensen, kettingen, oorbellen en gekleurde nagels hebben ook haar interesse (nu al een diva....)
    - Als we haar op haar billen zetten, kan ze heel goed zittend spelen, maar uit zichzelf doet ze dit nog niet. Hetzelfde met staan. Ze wil graag staan, maar ze trekt zich nog niet op aan dingen. Als ik haar op haar voetjes neerzet houdt ze zich vast aan de salontafel en heeft dan de grootste lol

11. simple

simple Bekend lid

3 dec 2010
    951
    0
    0
    limburg
    Nu onze dagindeling:

Ik werk ook 3 dagen maar als ik vrij heb ziet het er zo uit:

7.30 uur maak ik hem wakker voor de fles, soms is hij al wakker van 7.00 uur ofzo.
    Na deze fles leg ik hem meteen terug in bed, dan slaapt hij tot 9.45 uur soms 10.00 uur.
    Dan gaan we fruit eten, half potje met drinken.
    Daarna spelen tot 11.30/12.00 uur en dan fles
    Dan gaat hij een uurtje daarna ook weer naar bed tot ong 15.00 uur, soms korter.
    Dan om 17.00 uur krijgt hij groente half potje met drinken.
    Om 19.30 uur krijgt hij de laatste fles en gaat hij naar bed.

Hij kan achteruit wat kruipen, rollen. Op de knieen zitten en hij wil vooral veel staan. Ik hou dat zoveel mogelijk nog tegen want ik vind het nog niets.

Ik las hier dat iemand thee geeft, dat is een goede tip. Beetje lauw neem ik aan?

12. EdN

EdN VIP lid

27 mei 2011
    8.830
    3.627
    113
    Ja, ik doe er meestal een ijsblokje in.

13. guppekop

guppekop VIP lid

28 aug 2009
    13.271
    1
    0
    varend op schip
    zoals het laatste dagen gaat:
    7u fles en op bed spelen
    8.30 boterham
    aankleden en spelen
    als ze moe is fles en naar bed
    12.30 boterham of warme hap
    spelen
    15.00 fles en bed
    17.30 boterham of warme hap
    19.00 fles en naar bed

wat ze kan:
    rollen 2kanten op
    tijgeren
    klein beetje kruipen
    zelf gaan zitten en blijven zittne
    zelf gaan staan
    zet stapjes
    veel geluid produceren:D
    met de pot mee eten
    wat ze leuk vind:
    vooral daniels speelgoed
    tijdschriften/folders scheuren:D
    daniel pesten:D

14. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Jullie kindjes slapen een stuk minder dan de mijne en kunnen ook wel wat meer!
    Vooruit, onze meid is nog geen 7 maanden, maar wel over een weekje.
    Ze is wat traag met haar motorische ontwikkeling. Niet dat ze het niet kan, maar het had haar interesse niet zo. De fysio is ook met haar bezig. Sinds een week of 2 rolt ze van rug naar buik. Terug is misschien een paar keer "per ongeluk" gebeurd ;)
    Nu ze het kan vindt ze het ook wel heel interessant en doet ze niks anders! Ze steunt op 1 of 2 armpjes recht om hoog en pakt dingen die in de buurt liggen.
    Verder ziet ons schema er ongeveer zo uit:
    Na 7 uur wakker, 7:30 200 papfles,
    9-11:30 slapen
    12 uur: 1,5 boterham en 120/4 melk
    14-16 slapen
    daarna fruit en thee
    18: warm eten, vaak daarna nog een uur slapen
    20 uur laatste fles 200 met rijstebloem.

Ze kan prima zelf spelen, wel heel anders dan mn zoontje, die hoefde je geen 5 minuten weg te leggen en hij zette het op een brullen! Onze dochter vermaakt zich prima met rondkijken en lachen. ik leg haar nu vaker op een speelkleed op de grond zodat ze de ruimte heeft om te rollen en te draaien. Als ik moet strijken neem i haar mee naar de zolder om daar op de grond te liggen en doe ik ondertussen een was, de strijk enz.
    Soms samen in bad met dr broer vindt ze geweldig!
    En af en toe in een wippertje in de keuken, kan ze naar mij kijken als ik wat moet doen. Ze vermaakt zich eigenlijk prima zoalmg ze overal maar bij mag zijn ;)

Deel Deze Pagina