tot welke leeftijd rompers?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Miffy77, 18 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hier overdag gewoon ondergoed... En voor de nacht nog steeds wel rompers.
    Vooral omdat hij dan 's nachts niet met een bloot ruggetje komt te liggen. Aangezien hij nogal een woelwater is...

    Dit doen we al sinds afgelopen zomer zo..
     
  2. mora27

    mora27 VIP lid

    25 nov 2009
    6.381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis
    bij mn oudste dochter ben ik overgegaan op een hemdje en boxershort broekje toen ze 2 was... en mijn jongste begin ik er dan ook mee... is handiger vind ik zelf...
     
  3. Suzanne75

    Suzanne75 Fanatiek lid

    8 mrt 2007
    1.662
    0
    0
    Mijn zoon is zindelijk sinds 2,5 en is erg groot. Hij is nu 3 jaar en bijna 4 maanden. Maar 's nachts draagt hij nog een luier dus ook gewoon een romper maar 98/104 die met flink uit elkaar strijken nog net passen haha.
     
  4. citta

    citta Fanatiek lid

    10 nov 2007
    1.023
    0
    0
    [url=http://www.zwangerschapspagina.nl][img]http:/
    rotterdam
    mijn dochtertje heeft nog steeds rompertjes aan van maat 98/104
    en volgends mij lopen ze niet verder ??
    en ik wil toch van de zomer beginnen met zindelijkheid
    probeer nu al af en toe maar het wil niet lukken
    nog steeds niet in het potje geplast pffff
    dus van de zomer ga ik wel over naar normale ondergoed ( onderbroek en hempje)
    ook makkelijker om zindelijkheid te maken
     
  5. Arevinol

    Arevinol VIP lid

    7 okt 2007
    7.759
    2
    0
    mama!
    Ik gebruik nu af en toe truitjes, maar vaak ook nog rompers. Rompers vind ik nu nog wel prettig ivm de blote rug anders. Van de zomer zal ik dr ws wel minder rompers aan gaan trekken.

    Ze zit nu (al een jaar) in 86/92. 98/104 vind ik nog zó groot, denk ook niet dat ik die nog aan ga schaffen.

    Ze is nog niet zindelijk, al zijn we af en toe wel weer mee bezig. Een paar maanden geleden ging t heel goed, maar ben dr toen mee gestopt ivm 's avonds in bed zeuren om t potje (terwijl ze niet hoefde).
    Wie weet dat t komende zomer wel gaat lukken, dan gaan we helemaal over op broekjes en truitjes natuurlijk.
     
  6. jessy77

    jessy77 VIP lid

    9 aug 2007
    8.604
    5.886
    113
    Ik ben op ondergoed overgegegaan toen ze zowel overdag als 's nachts zindelijk was, dat was net iets na haar 2e verjaardag.
     
  7. Antares

    Antares VIP lid

    17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    Hier al half jaar niet meer..omdat ze niet meer passen 98/104 zijn de grootste denk ik....

    Jammer want vond ze wel handig, mijn meisje is nog niet zindelijk dus. Nu hier iedere keer blote rug ondanks dat ik hemdjes ook groter koop (lang torso, dus altijd shirtjes en hemdjes te kort hier)

    Maar denk dat het normaal is tot de zindelijkheidstraining..een is daar vroeg mee, ander laat....

    GRoetjes,
    Miranda
     
  8. mora27

    mora27 VIP lid

    25 nov 2009
    6.381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis
    hier nooit geen blote ruggen hoor... een langer hemd kopen en een boxer onderbroekje en dan goed instoppen.... werkt prima

    deze zomer ga ik beide meiden proberen zindelijk te maken....!
     
  9. mirell

    mirell VIP lid

    17 jul 2007
    15.021
    1
    0
    in een hele leuke winkel de xenos
    ik woon in julianadorp aan zee
    hier allebei nog in de kast
    zowel mooie spaghettie rompers
    als lieve setjes
    alleen mijn meisje wil zelf graag een jompertje aan
    en ook een luiertje ipv luierbroekje

    en plassen op het potje deed ze van 1 op andere dag
    en ook van 1 op andere dag niet meer
    agh de zomer komt eraan het zal wel goedkomen
    maak me niet zo druk hierom
    ze zijn maar zo kort klein en komt als het komen moet
     
  10. vruchtje24

    vruchtje24 VIP lid

    2 jan 2007
    13.018
    413
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Ons zoontje is bijna 2 en draagt nog rompers. Ik ga nu geen nieuwe meer kopen, dus als ze te klein worden ga ik over op onderbroek/hemd.
     
  11. FairyLaughs

    FairyLaughs Niet meer actief

    ik heb vanaf maat 86/92 onderbroekjes en hemdjes gekocht... wel als we naar buiten gingen in de winter nog een romper omdat het fijner was voor de kou.. maar nu het weer lekker weer is ga ik geen romper meer kopen.. vind gewoon ondergoed veel makkelijker met deze leeftijd en ouder !
     
  12. linda26

    linda26 Bekend lid

    11 dec 2007
    760
    0
    16
    Ik heb net weer een stapeltje 98/104 gekocht. Zindelijkheid zit er nog niet in hier en ik vind het ook wel lekker dat ie geen bloot ruggetje kan krijgen. Zeker omdat die spijkerbroekjes van tegenwoordig best wel laag zijn.
     
  13. fokje

    fokje Fanatiek lid

    14 mei 2007
    3.313
    0
    0
    verzorgende
    friesland
    jelle had maat 86/92 toen overgegaan op een onderbroek en hemd was toen zomer hij was toen 2jaar en een paar maanden.

    hendrik is nu anderhalf en zit al een tijdje in 98/104 rompertje dus moet straks over op onderbroek en hemd helaas zijn de rompertjes noet groter hij is een grote/flinke jongen haha
     
  14. rjdn12

    rjdn12 Fanatiek lid

    14 jan 2010
    1.810
    1
    0
    Ik ga vanaf deze zomer over op onderboekjes en dat laat ik zo. Vorig jaar had ik in de zomer hem ook al kleine onderbroekjes aangedaan. Ik had ze toen gekocht bij C&A, daar paste maat 92 net over zijn pamper kont heen.
     
  15. Linda86

    Linda86 VIP lid

    Hier gewoon totdat 'ie zindelijk was (we hebben rompers gehad t/m maat 86/92, 2 jaar).
     
  16. Bri

    Bri Niet meer actief

    Mijn oudste droeg overdag rompers idd totdat we met zindelijkheidstraining begonnen (training is een groot woord, het is meer oefenen met naar de wc gaan). Hij was toen 2,5 jaar en droeg meestal nog 86/92.
    Hij heeft een onderbroek en hemd (of t-shirt) vanaf die tijd. Onderbroeken nog steeds 86/92, het lijkt wel of ze die dingen zo groot maken dat er ook nog een luier in kan...
    Nu draagt hij alleen nog 's nachts een romper maat 98/104, omdat hij dan nog wel een luier om heeft en hij anders misschien op het idee komt om die los te maken. Bovendien is een warm ruggetje in bed het fijnste wat er is, toch?
     
  17. Kisbaba

    Kisbaba Fanatiek lid

    23 sep 2007
    3.211
    1
    0
    moeder, huisvrouw, en ik heb een B&B voor fietsgas
    Gezelligste stadje i
    Toen Jesse twee jaar, begon hij al op het potje te plassen. Dus toen heb ik hemdjes en onderbroekjes gekocht. Twee maand later was hij zindelijk, dus toen was een rompertje ook echt niet meer handig. Ik heb ze nog wel iets langer 's nachts doorgedaan, dan blijft de luier beter zitten.
    Maar inmiddels dat ook niet meer.
     
  18. Angela2009

    Angela2009 Niet meer actief

    Nou mijn zoontje is 2,5 jaar en die zit ook nog in rompers 74-80 dus die kan ze denk ik ook aan tot hij naar de kleuterschool gaat ;)
     
  19. MG2011

    MG2011 Fanatiek lid

    22 nov 2010
    1.115
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier rompers maat 98/104 (zoontje is net 2). Heb wel een paar broekjes met hemdje, maar vind dat meer iets voor kindjes die zindelijk zijn.
     
  20. Magdalena6

    Magdalena6 Fanatiek lid

    5 mrt 2008
    1.492
    0
    0


    denk hier ook nog zo over, zindelijkheid zit hier ook nog niet in, en klopt, vindt het ook zo vervelend dat haar rug dan zo bloot komt...
    maar in de zomer gaan we over op hemdjes en broekjes, de rompers hebben dan zijn tijd wel gehad, ze passen nog net hoor !
     

Deel Deze Pagina