ziek, koorts, plotseling keihard krijzen!?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Mamzie, 8 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mamzie

    Mamzie VIP lid

    29 jun 2006
    7.318
    0
    0
    prov. Groningen
    hoi allemaal,

    Mijn oudste zoon ( 4 jaar ) is al een paar dagen ziek ( snot en hoest ). Gisteren het ergste met erg hoge koorts ( 41 graden ) en af en toe overgeven.

    Ik heb die dag paar keer neurofen gegeven ( aangezien hij de vloeibare paracetamol niet lust en geen zetpil wil )
    Daarmee zakte de koorts wel maar na een paar uur kwam het weer terug. Dan had ie het ook erg koud!

    Nu gisteravond op bed. Hij sliep bij mij. Na een aantal uur geslapen te hebben werd ie wakker en zei dat ie zich niet lekker voelde. Dus ik dacht misschien moet ie spugen. Nou, hij begint toch te krijzen! Echt niet normaal. De bak waarin ie kon spugen schudde hij heen en weer. En dan was het ff ademhalen en weer hysterisch schreeuwen. niet een normale schreeuw zeg maar, een soort van doodsschreeuw. En we konden hem totaal niet berijken! Wat we ook probeerden.
    Na 5 minuten kwam ie uit zijn 'aanval' ( :( )
    Ik was echt compleet over mn toeren. Ik dacht die gaat dood!
    Stond ook op het punt 112 te bellen.

    Toen ie eruit was hebben we hem te drinken gegeven en neurofen en toen was het weer helemaal goed. Was zelfs weer vrolijk enzo, heeft ook wat gegeten.

    Maar toch blijft het bij me. Want wat was dit nou? Een koortsstuip ofzo?
    Iemand een idee?
     
  2. deepfreeze

    deepfreeze VIP lid

    29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Ik zou in ieder geval even langs de huisarts gaan vandaag..

    Koorsstuip schudden ze meestal, het gillen weet ik zo niet maar dat verschilt misschien wel per persoon.
    Ik zou dan in ieder geval nog even de neurofen geven op gezette tijden tot het beter lijkt te gaan. Vooral schommelingen in de temperatuur kan een stuip veroorzaken.

    Het eerste waar ik aan dacht na de titel was trouwens oorpijn. Mijn jochie had dan echt brulbuien, maar tussendoor niks. Maar die kwamen regelmatig terug, en dat is bij jullie niet het geval toch?
     
  3. Bizzy

    Bizzy Fanatiek lid

    30 okt 2007
    2.828
    2
    36
    thuisblijf moeder
    rotterdam
    Kan ook zijn dat hij een angstdroom had (anders dan nachtmerrie staat ergens een topic hier over).
    Als kids dat hebben worden ze vaak gillend wakker (zo lijkt t) en totaal onbereikbaar!
    Anthony heeft het ook vaker als hij niet lekker is en ik schrik mezelf telkens t apenlaz$3rs.
    Zou het wel ff voorlegen aan je ha vooral vanwege de koorts.
    Beterschap voor je ventje!
     
  4. jada08

    jada08 VIP lid

    14 jan 2009
    7.552
    320
    83
    Jemig wat eng om mee te maken, zou me ook rot schrikken.

    Ik zou zeker overleggen met de huisarts, lijkt me niet normaal. En het lijkt me ook geen koortsstuip.
     
  5. Mamzie

    Mamzie VIP lid

    29 jun 2006
    7.318
    0
    0
    prov. Groningen
    Bedankt voor de reacties!

    Heb nog geen huisarts gebeld. Aangezien hij zoveel beter is.
    En het enige wat de assistent zegt als het iets met de kids is van : kom maar langs.
    En als het niet echt nodig is doe ik het liever niet. Aangezien ze al ziek zijn en dus xtra vatbaarder voor andere ziektekiemen.

    Of ben ik nu een hele erge muts?
     
  6. MacG

    MacG Bekend lid

    3 mrt 2009
    538
    0
    0
    Ik dacht ook aan oorpijn, maar het kan ook nachtangst zijn geweest, of een nare koortsdroom of zo. Had je het idee dat hij echt wakker was?
     
  7. Mamzie

    Mamzie VIP lid

    29 jun 2006
    7.318
    0
    0
    prov. Groningen
    Tja geen idee of ie wakker was. Dacht het wel aangezien ie vantevoren wel min of meer wakker was. En hij moest bijna overgeven ( maar dat vind ie heel erg en probeerd dat tegen te houden )
    En toen begon ie zo te krijzen en onbereikbaar te zijn.

    Mijn man dacht ook aan iets als koortshallucinatie ofzo. Want dat heeft hij ook altijd als ie koorts heeft.

    nu ik erover nadenk heeft ie zoiets een keer eerder gehad. Toen was ie net een week begonnen op de PSZ en was toen ook ziek geworden. Toen deed ie precies zo! Ook onbereikbaar en hysterisch krijzen.
    Nu is Erik net een weekje begonnen op de basisschool, ziek en weer hetzelfde.
    Zou dat ermee te maken hebben?
     
  8. LovelyDK

    LovelyDK Niet meer actief

    Ik las je verhaal en ik dacht ook direct oorpijn! Mijn zoon heeft momenteel (wéér) een giga oorontsteking en die heeft ook echt liggen gillen en schreeuwen op de bank niet normaal...
     
  9. knor

    knor Fanatiek lid

    4 mrt 2007
    2.392
    0
    0
    Groningen
    Zou de huisarts (-enpost) even vragen
     
  10. maja82

    maja82 VIP lid

    30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Ik denk dat het met de koorts te maken had. Ze kunnen gaan ijlen en in de war raken. Denk dat hij zoiets heeft gehad.
     
  11. Saskia78

    Saskia78 Niet meer actief

    @mamzie: kan best iets zijn opgewekt door koorts of pijn...

    maar zoals onze arts het uitlegde is een koortsstuip juist een "shutdown" van de hersenen in verband met te snel gestegen/dalende temperatuur
    dit ter bescherming...
    dus gillen zou je daar juist niet bij verwachten
     

Deel Deze Pagina