hoi meiden, onze zoon van zeven maand heeft al vanaf dat hij 1 maand is last van zn ontlasting, hij poepte maar 1 keer in de week soms duurde het langer... had ook veel last van krampjes en vieze stinkende windjes, en hij huilde heel veel....soms sliepen we maar 1 uur per nacht... we zijn hierdoor bij de ka gekomen en die dacht aan een melk allergie oke ik heb toen een melkdieet gedaan om toch nog bv te kunnen geven. maar helaas hij had nog last van zn poep.....hij kon nog steeds niet dus moest ik stoppen met de bv en zijn we overgegaan op neoncate,maar helaas hiermee ook geen resultaat,nu zijn we met hem in groningen in het ziekenhuis en daar hebben ze hem vorige week vrijdag deze week maandag en dinsdag een hoge klisma gegeven, ik schrok echt wat voor troep eruit kwam echte harde klei poep en helemaal zwart.....zo zielig hij had echt veel pijn..... nu had hij wel af en toen zn hardt drolletje die met veel pijn en moeite eruit kwam... alle huis en tuin middeltjes helpen hem dus niet.....hij heeft nu vijf zakjes florax op een dag maar zie toch niet echt verbetering....ben bang dat hij nu weer gaat verstoppen.....onze kinderarts wil nu met een maag lever en darm arts gaan bellen om te overleggen en mischien een zweettest doen.... ik maak me gewoon zorgen al vanaf dat hij een maand was....hij zit gewoon niet lekker in zn velletje.... zo dit moest me even van me hart.....pffff zit me hoog sorry groetjes willow
Joh, wat ontzettend heftig en vervelend. Hopelijk komen ze er snel achter wat er met je knul aan de hand is. Sterkte!
bedankt meiden.... weten jullie wat zn zweet test inhoudt? ze wou het eerst overleggen met de maag lever en darm arts en ze zou me hier vrijdag over weer bellen maar ben eingelijk wel nieusgierig...
Wat een nare situatie zeg... Ik had nog nooit van een zweettest gehoord, Zit zelf in de medische wereld dus was gelijk nieuwschierig geworden wat zo'n zweetest nu eigenlijk is Heb net eff op google gezocht en daar stond wel dat zo'n zweet test met hele jonge kindjes niet geschikt is omdat ze nog heel weinig zweten. Ook vond ik wat ze daarmee op kunnen sporen... Hebben ze jou daar wel iets over verteld?
nee ze hebben me daar verder niets over verteld, alleen dat ze zn zweet test wou doen... maar ze wou het eerst overleggen met de maag lever en darm arts... maar ben wel nieuwsgierig geworden nu.....
https://www.cyberpoli.nl/faq/213 Ik snap dat je nieuwschierig bent... Je zou eff op het bovenstaande link kunnen kijken. Moet je wel waarschuwen, denk wel dat je schrikt als je dat leest. Maar dat ze misschien je kindje daarop willen testen wil natuurlijk nog niet zeggen dat ie dat heeft. Dus laat je niet gek maken door deze info. Weet eigenlijk niet of ik hier wel goed aan doe
Hoi, Jee, dat is echt zielig. Ik heb ooit 2x een klysma gebruikt en het doet erg zeer als je ontlasting eruit komt. Mijn dochter van 1 jr heeft vanaf het begin last van harde ontlasting. Stomme vraag misschien maar heb je lactulose stroop geprobeerd. Dat kregen we bij de apotheek. Dat helpt hier, ik geef het maar af en toe. Droge pruimen, gemixt met ander fruit helpt ook. Ik wens je veel succes bij de dokter.
willow, ben eff nieuwschierig wat er uit het telefoontje is gekomen die je gisteren zou krijgen van de arts. Weten ze al wat ze gaan ondernemen?
Wat naar zeg voor hem. Mijn dochtertje heeft hier ook soms last van en dan doe ik rauwe vijg door haar eten. Helpt heel goed. Succes met hem en hopelijk gaat het snel beter!
ze willen nog even afwachten omdat hij nu na zn derde klysma elke dag heeft gepoept!!! pfff wist niet dat je zo blij kon zijn met een poepie hahaha moet wel als hij nu weer een dag overslaat de kinderarts bellen en dan willen ze hem verder onderzoeken meiden bedankt voor jullie hulp en berichtjes ik ben al wat meer gerust gestelt nu...
Timme heeft zo'n zweettest gehad, hebben zegen last van. Timme kreeg die, omdat ze bang waren dat hij cystic fribose (taaislijmbeursziekte) zou hebben. Gelukkig niet is daaruit gebleken. Timme kon onder andere ook niet goed poepen, maar met nutramigen melk wel. Succes, hoop dat ze snel weten hoe en wat
gelukkig dat het nog op goed gaat. Hopelijk zijn verdere onderzoeken niet nodig. Het is idd erg naar als je kindje niet kan poepen en wat kan een mens blij zijn van een flinke stinkende poepluier. Onze zoon heeft daar ook last van gehad en eigenlijk nog steeds wel. Bij hem begon het probleem toen we van 4 naar 3 flessen zijn gegaan. weet niet meer hoe oud ie was hoor, Maar ik ben toen zelf begonnen met Lactulose. Hij heeft een tijdje zelfs op 2x 10 cc gezeten. Vanaf 1 jaar kreeg ie van de kinderarts macrogol. Begonnen met 10 gram per dag. In de afgelopen maanden zijn we wat gaan zakken met de dosering omdat we merkten dat ie niet zoveel meer nodig had. Hij zit nu op om de dag 5 gram macrogol en dat gaat prima nu. Hopelijk kan hij over een tijdje helemaal zonder. ( hij is nu 20 maanden)