Tot welke leeftijd 's nachts verschonen?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Hester, 14 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hester

Hester Niet meer actief

We verschonen onze baby dag en nacht minimaal bij iedere voeding, soms vaker als dat nodig is. Met 8 voedingen op een dag is dat dus best vaak ;)

Ik vroeg me af vanaf wanneer je stopt met in de nacht ook telkens te verschonen?

(Kan me niet meer herinneren van onze oudste hoe dat ook alweer ging - die sliep pas door toen hij allang zindelijk was, namelijk toen hij ruim 3 jr oud was)

2. Josien

Josien VIP lid

27 jun 2006
    9.956
    5
    38
    Vrouw
    Loonadministrateur
    Noord-Brabant
    Zo lang je 's nachts nog voedt, zou ik inderdaad ook verschonen. Zelf heb ik dat alleen de eerste week gedaan, omdat hij daarna doorsliep, maar ik heb het bij een ziek kindje sowieso wel eens 's nachts gedaan. Als hij dan ziek was en 's nachts wakker werd, gaf ik hem een slokje drinken en meteen ook een schone luier. Dat slaapt toch een stuk lekkerder lijkt mij (al moet ik zeggen dat wij katoenen luiers hebben, dus dat is ook direct 'nat' aan de billetjes).

3. adi

adi Niet meer actief

toen we over gingen op 1 nachtvoeding ben ik gestopt met verschonen 's nachts (tenzij een poepluier natuurlijk).
    Ze kregen dus een schone luier rond de middennacht, en daarna pas 's ochtends weer. Bij de voeding tussendoor dus geen nieuwe luier.

Toen de late avondvoeding eraf ging, zijn we toen ook gestopt met verschonen.

MamavanNora88 vindt dit leuk.
  4. Jenala

Jenala Fanatiek lid

16 apr 2010
    1.906
    60
    48
    Thirza sliep met een maand al door, dus toen ook gestopt met luiers verschonen 's nachts.
    Thirza kreeg al heel snel nog maar 4 voedingen, dus nu wordt ze al een tijdje niet verschoont tussen 19.00 en 7.00. Gaat hier prima, geen uitslag of rode billen en ze wordt ook niet wakker van natte billen.

Laatst was ze van slag en heeft ze 3x 's nachts een "troost"fles gekregen, maar toen heb ik haar verder niet verschoont.

5. fafje

fafje Niet meer actief

hij ging hier al redelijk vroeg tussen 19-21u slapen ..dan was ook de laatste luier..ik gaf borstvoeding...en hij heeft tussen de 3 en 6 mnd maar weinig vnachtvoedingen gehad...maar dan verschoonde ik niet, hij sliep namelijk direct na de borst e poepte nooit snachts

als het bijv rond 6u wel es was, verschoonde ik em wel ff snel vantevoren..dan sliep hij meestal door tot 9 a 10

6. Popkoorn

Popkoorn Niet meer actief

hier geen schone luier meer in de nacht wanneer ze door ging slapen,

ze sliep met 7 weken al van 21.00 tot 05.00

7. misa

misa Niet meer actief

Simon sliep na 5 weken door, dus toen zijn we gestopt met verschonen snachts.
    Ik zou het gewoon eens proberen om eentje over te slaan. :)

8. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.833
    19.170
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Wij verschonen 's nachts alleen als we merken dat de luier vol is. In het begin was dat natuurlijk best vaak. De laatste maanden is 's nachts verschonen over het algemeen niet meer nodig.

9. Laris

Laris Fanatiek lid

27 jun 2008
    1.917
    2
    0
    Zou zeggen; als hij door slaapt, dus geen voeding meer 's nachts krijgt. Ik heb altijd verschoond voor iedere voeding, ook 's nachts. Zodra hij geen nachtvoeding meer kreeg en doorsliep ook niet meer verschoond, logischerwijs ;)

10. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.825
    3.348
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    ik geloof dat wij hier nadat de kraam weg was het advies al kregen om snachts niet meer te verschonen. Dan blijven ze beter in hun slaapritme als het ware.
    Je merkt vanzelf of het past en anders over op luiers mt 2 ;) . Als je kindje er last van blijkt te hebben, is het natuurlijk anders. Maar anders sloegen wij 1 ronde over als het ware...

11. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Ik heb gewoon verschoond tot het eind van de nachtvoedingen.
    Die luiers zaten ook vol genoeg. Hij sliep ook prima weer verder daarna.

Met de avondvoedingen om 22.00-23.00 gebruikten we de luier om het wakker te krijgen (voor zover dat dan lukte)..

12. Roes

Roes Fanatiek lid

9 okt 2009
    1.791
    0
    0
    woonbeg voor jongeren met een verst beperking
    Gelderland
    onze knul wordt bijna iedere nacht nog wakker en 9 van de 10 keer is hij nat of zit de luier enorm vol.
    Wanneer hij het zelf aangeeft door wakker te worden verschonen wij hem...

13. Sensea

Sensea Niet meer actief

zolang je nog voedt denk ik. bij ons was het langer nodig omdat hij anders zeiknat was maar dat probeerde ik in zijn slaap te doen. wat niet goed lukte uiteraard. nog gebeurd het wel dat hij nat is s'nachts en dan moet ik dus niet alleen een broek maar het hele kindje omkleden en het bed doen. ik laat hem niet van 2 uur s'nachts tot de ochtend erin liggen. dan krijgt ie het steenkoud en ik vind het niet fris.

14. Tord

Tord VIP lid

26 okt 2009
    7.304
    299
    83
    tot een maand of 4 denk ik. Toen waren de nachtelijke poepluiers ineens voorbij. Ze slaapt hier overigens nog steeds niet door ´s nachts, dus ik ben blij dat ik dáar niet op gewacht heb :).

15. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

15 nov 2009
    4.613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    ik ben gestopt met 's nachts verschonen toen Tycho ging doorslapen (met 6weken) nu verschoon ik hem alleen nog maar als hij wakker wordt door een volle luier of een poepluier.

xxx

16. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Ik heb het een hele tijd wel gedaan 's nachts, maar ben met een maand of 3 gestopt. Ze ging toen haar beentjes door de spijlen van het bedje steken. Toen heb ik haar in een slaapzakje gedaan en dan moest dat óók nog uit.

Ik doe haar 's avonds om 23.00 uur een luier een maat groter aan (in plaats van 2, maat 3) en dat gaat heel goed. Ze is altijd nog netjes droog om 7 uur.

Edit: Ik geef BV dus het is bijna nooit een poepluier, eigenlijk is het altijd plas. Kennelijk bewaart ze de spuitluiers voor overdag, want dan moet ze wel verschoond en meestal ook verkleed worden.

17. silly88

silly88 Fanatiek lid

11 jan 2010
    1.429
    0
    0
    ligt er denk aan. ik deed het hier ook niet meer. hij komt vanaf 20.00 (ong) pas rond 5.00-6.00 weer voor een voeding. ik verschoonde hem pas om 8.00 als we eruit gaan
    maar hier de laatste tijd elke keer drama. elke keer weer is ie doorgelekt. heb al ander merk en grotere maat gebruikt maar toch weer. nu wel verschoont om 5.00 en toen ging ie keihard huilen

18. sukkie

sukkie Fanatiek lid

8 mrt 2008
    1.166
    1
    0
    Na twee weken ging ik het zelf inschatten. geen poepluier en niet te vol is niet verschonen. Als ze door zou slapen zou ze toch ook in dezelfde luier liggen???

RobinBird vindt dit leuk.
  19. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Hier volgens mij al vrij snel niet meer. Ik denk na een week of 2.
    met 4 maanden sliep ze van 19-6 dus toen ook 's avonds laat niet meer.
    Rond 6 maanden wilde ze wel weer late avondvoeding en nachtvoeding maar heb toen niet meer verschoond.

20. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

26 dec 2007
    4.849
    0
    0
    Hester, ik kijk na de nachtvoeding of er een poepluier is, zo niet dan verschoon ik niet om haar niet te wakker te maken. Een luier kan een paar plasjes heel goed aan, dus als er geen poep is verschoon ik niet.

Deel Deze Pagina