ik douchte eigenlijk al meteen.... zo lekker zo,n klein warm lijfje warm onder de douche tegen je aan.... mooie moementen.... de jongste word over een maandje 4, dus het is lang geleden.....
@Evelien: Hoe doe je dat dan? Ik bedoel, het vasthouden, wassen en dan ook jezelf nog wassen? En daarna met afdrogen etc? Hier gaat ze samen met 1 van ons in bad als we allebei thuis zijn. Laatste keer vond ik het wel lastig trouwens, want ze glibberde alle kanten op . Ging wel goed allemaal, maar toch....blij dat papa in de buurt was .
Samiya gaat altijd met een van ons in bad. Ik denk dat 2 a 3 jaar een mooie leeftijd is om te stoppen met papa in bad te gaan. Met mij mag ze altijd in bad, ongeacht de leeftijd.
Zolang onze kids zich er goed bij voelen, douchen we samen en lopen we naakt waar ze bij zijn. Maar als ze dit niet meer prettig vinden dan zullen we dit niet meer doen. Naakt willen we zo normaal mogelijk houden. Maar we hoeven dit niet in het openbaar ofzo te doen.
Volgens mij wil een kind op een gegeven moment niet meer met zijn ouders douchen. Ik zie het probleem van samen douchen met je kinderen helemaal niet hoor, volgens mij wordt hier tegenwoordig veel te veel over nagedacht. Mijn man gaat regelmatig met onze dochter onder de douche (ze is twee) ze hebben dikke lol en zingen en dansen er vrolijk op los. Ze gaat liever met hem douchen als met mij, ik zal wel te serieus zijn en haar te grondig wassen. Ik droog haar na het douchen altijd af en het is een drama om haar eronder vandaan te krijgen. Zou jammer zijn als dat al snel voorbij zou zijn toch.
Ik heb ook altijd samen gedoucht met dochter vanaf dat ze 2 weken oud was ofzo. In het begin alleen als mijn vriend ook thuis was. Dan kon ik dr afgeven en hij dr afdrogen en aankleden. Vanaf een paar maanden eerst samen douchen op de arm, daarna legde ik haar buiten de douche in zo'n omslagdoek gerold op een aankleedkussen. Vanaf dat ze kon zitten, in zo'n badstoeltje, best lang gedaan. En nu nog steeds, ongeveer om de dag. Zij speelt lekker nog even na in de douche als ik me aankleed e.d. Geen idee tot wanneer we hiermee doorgaan. Tot zij het niet meer wil denk ik. Mijn vriend doucht nooit samen met haar, daar voelt ie zich niet prettig bij. Poepen doen we ook 'samen'. Nou ja, ze loopt bij mij gewoon binnen haha. Maar als zij bezig is, moet ik altijd 'weg'!
Mijn man heeft zich toen onze dochter net geboren was ook een trauma aan laten praten door zijn collega's. Die vonden eigenlijk dat je als man helemaal niet moest douchen met je dochter . Dus mijn man durfde eigenlijk helemaal niet met haar te douchen. Heb hem echt moeten overtuigen dat er op zijn werk achterlijke mensen werken en dat hij gerust de eerstkomende jaren lekker met zijn dochter(s) mag douchen. En dat we over een jaar of 5 wel weer verder kijken hoe het dan gaat.
in het begin deed ik het vooral ook het liefst als erwin thuis was....gewoon op de commode al inzepen net als of ze in bad gaat.... arm achter de rug langs en door de beentjes en been vast houden... tegen glibberen.... zelf wassen nadat ik haar weg had gegeven..... anders niet wassen.... ik had ook zo,n badzitje waar ik haar in kon zetten.... als ik alleen was wikkelde ik haar in een dikke handdoek , vond ze heerlijk en dan op het aankleedkussen op de wasmachine , droogde mezelf dan staande voor de wasmachine af..... of in het wipstoeltje..... en ook weer ervoor staande afdrogen.....het is even zoeken hoe, maar het lukt wel hoor....
Dit onderwerp doet me denken aan het programma Wie trouwt mijn zoon, waarbij mams (zeker ver in de 50) met zoonlief (achterin de 20) samen in bad ging. Er waren geen badpak of bikinibandjes zichtbaar bij haar dus dat insinueerde wel dat ze butt naked was. Nou toen dacht ik wel ff gatverdamme! Maar wanneer dan het moment is wanneer het niet meer kan? Geen idee... ik denk dat je met een dochter als moeder minder snel de grens trekt dan met een zoon. Ik denk dat als het niet meer goed voelt dat dat het moment is en wanneer dat moment is zal van persoon tot persoon verschillen.
Als je niet anders gewend bent, is het voor beide partijen normaal en is er toch niets aan de hand? Ik ken een meid die tot haar zestiende nog samen met haar vader (of moeder of zusje) in bad of onder de douche ging. Was daar heel normaal, douchen gebeurde daar altijd met z'n tweeën. Toen ze een vriend kreeg en die vriend daar toch wel heel veel moeite mee had, viel het kwartje in het gezin dat dit misschien toch niet meer kan.
Mijn dochter is bijna negen en die vindt het nog heerlijk samen met mij te douchen. Ik heb er eigenlijk nooit over nagedacht tot welke leeftijd dat nog 'acceptabel' is... Ze doucht natuurlijk ook gewoon zelfstandig en ik heb het idee dat dat vanzelf wel meer zal worden en het samen douchen minder.
geen idee zolang die wil, wij zijn erg vrij in dat soort dingen ! bij mij in de familie zeiden ze altijd preutsheid wordt je niet mee geboren!
De stiefkindjes jongen 3 en meisje 6 zetten wij vaak in het ligbad. Man met baby onder de douche, ik kleed dan ons zoontje aan man klaar en dan ga ik ! De kinderen vinden het geweldig, gewoon gezellig. Natuurlijk kijken ze naar zijn piemelenmuis en mijn flamoes logisch, maar ook heel normaal we hebben het allemaal ! Ik ben van mening als je er heel bekrompen over gaat doen dat kinderen het weer veelste te intressant gaan vinden. En sja tot welke leeftijd? Ik denk totdat ze de badkamer in rennen en de deur op slot doen.
Mijn zoon van elf wil niet meer met me onder de douche maar hij gaat soms heel soms nog met zijn zusje van twee samen in haar babybadje haha ja wel. Heb hem al regelmatig in haar bad aan getroffen hihi. Me neefje van 10 doet bij me zusje nu het zelfde als mijn kinderen daar logeren. En gaat dus ook in het babybadje zitten. Dochter en ik douchen regelmatig samen ze vraagt er zelfs om mama ook douche Samen tandjes poetsen haren wassen en spelen. Water pret noem ik het altijd. Vaders gaat met geen van de kinderen meer onder de douche met zijn zoon deed hij het wel een paar jaar tot z.n 5/6 jaar maar met zijn dochter vind hij maar niks. Hij doet haar wel in bad dat gaat zonder problemen. Maar denk hoe ouder ze word hoe meer het badderen straks aan mij over gelaten gaat worden. Inverband preutsheid schaamte. Vind het best.
Samen onder de douche?? Nog nooit gedaan met mijn moeder of vaderh oor. Altijd ik apart, wel hielp mn moeder tot een bepaalde leeftijd omdat anders de badkamer nat zou worden enzo n met haar uitspoelen, maar nooit echt samen gedoucht ofzo
Ikzelf kan me nog herinneren dat ik tot een jaar of 7-8 nog met mn vader douchde. Vond het altijd erg gezellig, hadden hele gesprekken, goede herinnerigen aan. Mijn dochter is net 4 geworden en we douchen nog gewoon samen. Is altijd heel gezellig, heb met haar ook hele gespekken onder de douche. Als ze bij haar vader is gaat ze meestal zelf onder de douche (hij helpt haar natuurlijk wel) maar soms ook nog gewoon samen. Vind er nu nog niets vreemd aan.