Hoi, Daan is eergister 2 jaar geworden en we worden nog steeds zo`n 3x per nacht wakker gemaakt omdat hij zijn speen kwijt is. Als we heen gaan en zijn speentje geven, slaapt hij weer verder . Volgens mij tijd om maar eens te stoppen met de speen. Maar hoe doe je dat bij zo`n uk?Mijn oudste heb ik voorbereid en toen hij 3 was hebben we zijn speentjes in de tuin begraven. Hij heeft er nooit weer om gevraagd! Maar goed, Daan is dus een jaar jonger...iemand tips? (we hebben in de afgelopen 2 jaar nog geen nacht door kunnen slapen )
Wij hebben een paar weken terug de speen uit bed gehaald en het er niet meer over gehad. Ze vroeg een paar keer om 'pee' maar daar gaf ik dan geen antwoord op. Na een paar dagen waarin ze 's middags niet wilde slapen en met wat moeite 's avonds in slaap viel, was ze binnen een week de hele speen vergeten. Succes ermee.
Had je daarvoor ook gebroken nachten?En slaapt ze nu beter, zonder speen? Zie dat je net zwanger bent, gefeliciteerd
Hoi Emmaatje, Wat wij gedaan hebben toen onze dochter 1 1/2 was is zelf haar speentje weg laten gooien in de vuilnisbak. En vooral zeggen dat ze een grote meid was en dat grote meisjes niet meer met een speen slapen. De eerste twee avonden was wat moeilijk maar daarna nooit meer om gevraagd. Heel veel succes. Groetjes Senn
als je vind dat hij nog wel even mag sabbelen, kun je hem dan niet aan een knuffel vastmaken zodat hij hem makkelijker zelf terug kan vinden ? anders zou ik hem denk ik zelf weg laten gooien
Hoi hoi, Ken je niemand met een babietje ofzo in je omgeving? Anders zou ik je zoontje eens meenemen om naar dat babietje te gaan kijken daar tegen hem zeggen: 'Kijk, dat babietje is nog klein en heeft een speentje.' Jij bent nu al een grote jongen he, en hebt het speentje echt niet meer nodig.' Vervolgens hem zelf het speentje daar in de prullenbak laten gooien en telkens als hij het er moeilijk mee heeft aan helpen herinneren dat hij zo'n grote jongen is.