Ik vind het juist zo schattig staan zo'n speen. Tymen wil hem niet zo vaak, alleen in de auto, de wandelwagen en in bedje om in slaap te vallen. Na een kwartier is de speen er dan wel uit gevallen. Ik geef Tymen de speen ook alleen maar als ik merk dat hij er even behoefte aan heeft.
Joey heeft een speentje gehad de eerste 2 maanden na zij geboorte, en toen moest hij hem ineens niet meer. Toen ik hem daarna weer eens gebruikte om hem te troosten enkele weken later, toen wilde hij hem wel weer, en vanaf dat hij zijn eerste tandje kreeg wilde hij hem weer niet. Dat is nu nog steeds zo. Een echt speen-kind is het dus niet. Zijn oudere zusje ook niet, die moest er helemaal nooit wat van weten... terwijl zijn oudere broertje er pas met 3 jaar (met enige moeite) vanaf was... De tweeling van mijn schoonzus zijn 3 jaar en 3 maanden en die zijn er ook nog steeds niet vanaf
Bij een baby wel ja, helemaal als je hem zo heen en weer ziet gaan van het sabbelen.. maar mijn buurjongetje is bijna 3 jaar, en die loopt er de hele dag mee op straat, GEEN GEZICHT. Ik vind het echt geen gezicht, zo'n LAP kind (want zo ziet het er dan ineens uit) met een speen in zijn mond!
Bob wil de speen niet. Hij heeft em een klein beetje geaccepteerd in het begin, toen de pink van zijn vader nog te groot was. Toen kon hij em alleen totaal nog niet inhouden. Maar nu wordt hij heel boos als we de speen proberen. Duimen doet hij ook nog niet, al zit hij wel af&toe te zoeken en op zijn handje te sabbelen. Ik hoop dat hij het zonder duim en zonder speen kan redden, want ik vindt het allebei eigenlijk niets. En eerlijk gezegd vindt ik het zelf ook moeilijk om dan de keuze te maken. Speen is beter voor de tanden, maar inderdaad een rotgezicht en ik vindt het vaak wat viezer. Een duim ziet er beter uit en is weer slecht voor het gebit, maar is wel weer altijd bij de hand. Nou ja, we wachten maar af.
Nee dat is idd geen gezicht. Zover ga ik het echt niet laten komen. Tymen heeft nu sinds een paar dagen zijn duim ontdekt. Had voor mij niet zo gehoeven, want een duim kun je niet afpakken, helaas...
brandon heeft de speen nog steeds en die is nu bijna 15 maanden. maar nu heeft die hem alleen met slapen nog maar dat is zo sinds dat die 10 maanden is.
mijn mannetje krijgt ook een speen, maar ik vind het eigenlijk geen gezicht, het is alleen handig tegen het huilen!
ik vind een duimpje schattiger staan dan een speen, maar inderdaad kunnen ze daar een lelijk gebit van krijgen, een speentje vind ik ook schattig staan hoor, zo'n tevreden kindje... maar bij een kleuter of peuter overdag vind ik het helemaal niks, zoals bij de pfaff's die kids lopen echt de hele dag met zo'n tuut! praten met zo'n ding in hun mond, dat vind ik echt niet schattig meer..