Net als de titel: tot welke leeftijd heb je stopcontactbeveiliging nodig? Heeft iemand daar antwoord op?
Nou, ligt ook een beetje aan je kind. Hoe snel ze door hebben dat ze er niks in moeten stoppen. Hier hebben we dat namelijk nooit gehad. Mijn zoontje heeft er twee keer aangezeten en na uitleg gelijk door dat ie er niet meer aan mag zitten. De enige beveiliging hier was een traphekje.
Mijn zoon rende nooit de straat op... Tot twee weken geleden en gisteren weer. Behaalde rendementen bieden geen garantie voor de toekomst. Er komt misschien wel of misschien niet ineens een moment dat ze er wel mee bezig zal zijn. Vanaf een jaar of vier / vijf zullen de meeste kinderen (na uitleg) wel snappen dat stopcontacten heel gevaarlijk zijn en dat ze er vanaf moeten blijven. Maar dat zou voor mij niet betekenen dat ik ze er na de vijfde verjaardag ineens vanaf sloop. Hooguit dat ik beveiligers die er spontaan uitvallen niet meer vervang. (We hebben er nu één keer eentje moeten vervangen. Gene idee hoe lang zo'n plakkertje mee gaat.) Wat ècht gevaarlijke zaken betreft ben ik echt van 'better safe than sorry'. Die dingen kosten niks en zijn makkelijk aan te brengen. Dus hebben wij ze erin zitten. En ook al kijkt onze zoon ook niet meer naar stopcontacten om. Ze blijven er in.
Hier alleen op zijn kamer en daar blijven ze gewoon zitten. Verder nergens in huis hij weet dat hij er niet aan mag zitten
Mee eens, Tupp. Maar sommige stopcontacten gebruik ik vaak voor de stofzuiger en bij mij valt dan tijdens het stofzuigen de stekker eruit. Vandaar mijn vraag. Hier zit overal nog bescherming op. Ik deel jouw gevoel. 'Nooit mee bezig geweest' wil niet zeggen dat ze het niet ineens in haar hoofd haalt. Vandaar mijn vraag aan andere mama's.
Hier hebben ze er nog nooit aangezeten maar bij de oudste zitten ze ook nog in haar kamer en ze blijven er nog een jaar of tien zitten ze zitten me niet in de weg ze zijn niet lelijk en altijd makkelijk als er andere kleintjes komen.
Wij hebben beneden alle stopcontacten laag bij de vloer, dus toen de oudste ging kruipen hebben we alles afgeschermd. Ook boven op de kamers. Op onze slaapkamer is een hoge niet afgeschermd (stofzuigen oid) en beneden hebben we een voor de keuken, dus daar is er ook een niet afgeschermd. Ze zitten mij niet in de weg
mijn zusje stopte op haar zesde nog een spijker in het stopcontact en ik zal nooit meer vergeten welk 'dansje' ze toen uit stond te voeren op een stoeltje in de badkamer............. (ze wist echt wel dat dat soort dingen niet mochten maar deed het toch) ik neem het zekere voor het onzekere beveiligde stopcontacten waar nodig en verder plakkers totdat hij een jaar of 10 is........... better safe than sorry
Hier blijven ze er ook nog lang in. Vriend heeft ooit als kind zijnde onder stroom gestaan, en heeft er echt ANGST voor. Daarnaast heb ik een dochter die bijzonder geïnteresseerd is in de dingen die niet mogen/waar ze niet aan mag komen.
Dank voor alle antwoorden. Iedereen doet het toch weer anders. Ik ga nu die uit mijn 'stofzuig-stopcontacten' toch wel verwijderen.
de lage zijn wel beveiligd, de hoge niet. moet zeggen dat ze er nooit aan hebben gezeten maja die dingen storen mij niet dus ze blijven er gewoon lekker in.
Ik heb trouwens wel de hoge stopcontacten beveiligd op dr kamer en waar ze nog wel eens bij komt (bv die waar de cd speler op zit). Maar die van de sofzuiger.. tja, dan moet ze echt een stoeltje pakken en specifiek voor dat stopcontact gaan om er iets in te willen stoppen. Er zijn wel meer dingen die theoretisch nog zouden kunnen gebeuren..
Ik heb de lage en de hoge waar ze bij kunnen beveiligd. Het ligt denk ik ook heel erg aan het kind. Mijn zoontje heeft er nooit naar omgekeken en daar had ik ze eigenlijk niet eens voor hoeven beveiligen. Zijn zusje daarentegen is veel onderzoekender en die zal ws als ze 6 is nog overal aan zitten pulken
Ik mag hopen dat je kind op zn tiende onderhand wel snapt hoe zo'n beveiliging werkt Dus dan heeft ie weinig nut lijkt me. Als ie het in zn hoofd haalt om er met een spijker in te gaan porren lukt dat toch wel, beveiliging of niet. Dus dat lijkt mij het logischte moment om ze eraf te halen: wanneer snapt je kind hoe zo'n ding te omzeilen?