Spelen bij vriendinnetjes

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door baby001, 19 okt 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. baby001

baby001 Bekend lid

5 mrt 2015
    897
    18
    18
    Hallo allemaal

Onze dochter gaat net pas naar school. En ze wil nu graag bij vriendinnetjes spelen. Hartstikke leuk natuurlijk en dit mag zeker! Maar hoe ga je daar als ouders mee om? Ga je de eerste keer mee? En ga je dan bij elk nieuw vriendinnetje mee? Ik wil aan de ene kant wel graag weten wáár ze speelt maar aan de andere kant wil ik ook niet overbezorgd zijn. We kennen vrijwel niemand in de buurt omdat we pas net zijn verhuisd dus we kennen oook niemand van school.

Wie o wie kan mij tips geven?

Bedankt alvast!

Grortjes baby001

2. birds86

birds86 VIP lid

13 mei 2013
    5.305
    2.002
    113
    Vrouw
    Mijn oudste is na de zomervakantie begonnen. De eerste weken heeft die niet afgesproken. Hij moest echt even wennen en het hele afspreken gebeuren wist die niet eens. Tot dat andere kinderen dat gingen doen.

Ik heb de eerste keer bij ons thuis laten spelen. Gevraagd aan de ouders of ze allergieën had of iets niet of juist wel lekker vond. Een beetje gevraagd of ze iets niet fijn vind enz. En dan gewoon laten spelen. Meestal van 2 tot half 5/5 uur op een woensdag en op de vrijdag ochtend. Dan heeft groep 1 geen school.

Daarna is hij naar een vriendje geweest. Ik loop even mee naar binnen. Maak een kort praatje en ga weer. In die paar minuten kun je direct zien of je kind zich fijn of bang voelt. Die van mij zegt nov amper doei ;)

Maar ik zou de allereerste keer bij jou thuis afspreken. San die je hoe je dochter reageert en kun je er direct op in spelen.

Oh en altijd nummer vragen van moeder of vader

3. baby001

baby001 Bekend lid

5 mrt 2015
    897
    18
    18
    Oh ja dat is natuurlijk ook een optie. ;)
    En als ze ergens anders gaan spelen is het dus normaal om je kind bij het vriendinnetje 'af te leveren' zeg maar?

Ik vind dit het spannendste van het hele kleuterklas-gebeuren :)

4. Deliana

Deliana Niet meer actief

Eerste keer gewoon bij jou thuis afspreken; ouders komen het kindje dan ophalen en dan maak je automatisch een praatje. Volgende keer bij het andere kindje, dan heb jij tenminste een beeld bij het gezin ;)

Toen ze zo klein waren vroeg ik ouders ook om na een uurtje mij even te appen hoe het ging.
    En ook niet te lang, 2 tot 2.5 uur is lang genoeg.

5. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Hier wisselen we even telefoonnummer en adres uit, spreken af tot hoe laat etc en dan is het;'Veel plezier!' ;) Hier gaan ze meestal direct vanuit school mee.

MrsDiablo, 2littlemonkeys en Biny vinden dit leuk.
  6. baby001

baby001 Bekend lid

5 mrt 2015
    897
    18
    18
    Vanaf het eerste begin al?

7. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Ja, in het begin wat korter bv, maar ging en gaat prima.

8. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.091
    7.843
    113
    Hier gaan de kleintjes meestal wat korter spelen. School gaat uit om 12 uur en meestal tot half 3 of 3 uur. Dan zijn wel moe, zeg maar :D

Hier gaan ze meestal vanuit school mee, en iedereen heeft elkaars telefoonnummer. Als het niet lekker gaat appen we ook te overleggen. Ik ben nog nooit gebleven de eerste keer. Wel breng ik, als ik er nog nooit geweest ben, de kinderen de eerste keer weg. Dan wil ik zien waar ze terecht komen.

Maar het scheelt dat ik er al 3 op school heb en dat ze vaak al bij broertjes en zusjes van de kinderen hebben gespeeld.

9. Glass

Glass Fanatiek lid

29 mei 2017
    2.199
    1.056
    113
    Vrouw
    Dochter ging, na uitwisseling van telefoonnummers, gelijk mee uit school.
    In het begin wat korter, ze zijn om 3 uur uit, dus tot 5 is dan lang zat. Op de woensdag en vrijdag van 12 tot 3.
    Inmiddels mag ze wat langer al het leuk is.

10. Anna009

Anna009 VIP lid

30 mei 2008
    9.894
    5.201
    113
    Home
    De eerste keer iets van 1.5 uur
    Vond mijn zoontje veel te kort maar voor een eerste keer bij een vreemde vond ik dat genoeg :)
    En heb whatsapp contact met de Andere moeder er word vaak een foto gestuurd oid

Hangt er ook vanaf hoe je kind is
    Mijn oudste is heel makkelijk en kan overal wel spelen maar zijn vriendje durft nog niet bij een ander

11. Mybrand2018

Mybrand2018 Fanatiek lid

22 apr 2018
    1.751
    883
    113
    Ik neem aan dat dat groep 1 is waar je zoontje in zit ?

Ik zelf ben met mijn oudste toen hij 4 werd voor het eerst naar de money toen gegaan en dus ook kindjes uit zijn klas uitgenodigd en niet iedereen mocht mee hoor die die had gevraagd

Maar verder echt bij iemand thuis spelen ik ga me kind niet zomaar aan iemand mee geven

En dat gebeurde echt pas vanaf groep 3 a 4

Dan ken je de kinderen ouders etc ook wat meer .Alhoewel me oudste zoon nu 11 speelt eigenlijk nooit ergens hij heeft 1 vriendjes die af en toe bij ons en hij bij mij

Me dochter 10 jaar heeft 1 vriendin waar zei regelmatig bij speelt en anders om ook ze is zelfs al een keer blijven slapen dit was eigenlijk een noodoplossing ze was spelen ik moest plotseling met de andere naar het ziekenhuis en toen ik terug kwam sliep ze al heb ik haar daar gelaten

Me andere zoon is 8 die speelt ook eigenlijk altijd bij 1 vriendje en die ook bij ons

Er zijn zoveel al bij ons geweest en andersom hebben die ouders geen tijd of zin dan houd het gewoon op .ik ben vrij makkelijk iedereen is welkom maar zou het dan ook leuk vinden als dat andersom zo zijn zou

Maar de ouders waar ze spelen vertrouw ik dan ook echt

12. baby001

baby001 Bekend lid

5 mrt 2015
    897
    18
    18
    Ik heb maar bedacht dat ik sowieso de eerste keer haar ga brengen bij het speeladres. Dan weet ik iniedergeval waar ze terecht komt. Ze is vorige week ook wel hier in de straat bij een kindje wezen spelen voor het eerst. Ze vond het fantastisch!maar ik moest wel even wennen hoor :) dat zal ook wel normaal zijn in het begin ;)

13. Kiwi25

Kiwi25 Niet meer actief

Hier op school kinderen die het (eerste keer) eng vinden (of de ouders) gaan de ouders soms weleens eerste afspraakje mee/wegbrengen. Of even kopje thee mee drinken.
    Maar daarna met nieuwe vriendjes is het nummers uitwisselen, adres, en gaan ze zo mee uit school. Dochter heeft daar geen problemen mee en ik ook niet.

14. Youtan

Youtan VIP lid

9 jun 2015
    6.498
    4.338
    113
    Vrouw
    Het eerste half jaar had mijn dochter er geen behoefte aan, school was al druk genoeg. Daarna wilde ze graag spelen. Ze heeft nu zo’n 6 vriendinnetjes waar ze regelmatig speelt en die ook hier spelen. In groep 1 en 2 mocht ze op maandag en vrijdagmiddag spelen en 2 uur is echt lang zat. Ik hou nog steeds twee keer per week aan, door werk en zwemles en nu ook tennisles is dat genoeg.
    Wij wisselden telefoonnummers en adressen uit en verder ook veel plezier en tot straks.

Deel Deze Pagina