Mijn dochter voelt al ruim een half jaar aan wanneer ze wel of niet moet plassen. Als ze geen pamper omheeft dan houdt ze het op tot ze echt niet meer kan en dan rent ze naar me toe om een pamper te vragen. Ze vertikt het alleen om het plasje op het potje te doen.. Als ik zeg dat ik de pamper niet meer om doe dan plast ze op de grond we hebben het een half jaar laten rusten met het idee van ze is er nog niet klaar voor... Af en toe tussendoor wel nog geprobeerd maar dan zei ze nee en drong ik ook niet door. Nu worden de luiers met de grote boodschap alleen wel heel erg smerig.. Ik word er zo misselijk van en daarnaast is ze 3 dus het word nu wel tijd dat ze het gaat leren! Vandaag hebben we het weer geprobeerd en zoals gewoonlijk plast ze op de grond, bank etc en als we het potje aanbieden word ze hysterisch.. Beloningssysteem doen we al maar werkt niet. Moeten we gewoon doorzetten deze keer aangezien ze wel de aandrang voelt of werkt doorzetten juist het tegenovergestelde?
Oudste durft hier slecht op de wc te poepen. Doet het vaak ook in haar luier. Misschien helpt het om het stapsgewijs te doen. Eerst met luier in de wc haar behoefte laten doen. Hier was die stap wat te groot, erg kleine wc. Hal was een mooie tussenoplossing, ze ging dan zelf op de trap zitten. Uiteindelijk met luier op de wc en de stap erna luier uit.
Op de normale wc gaat ze al helemaal niet.. Ik heb een klein potje van fisher price (met dat kroontje en melodieën) in zicht staan in de woonkamer. Ook geprobeerd om hem uit zicht te zetten zodat ze 'privacy' heeft maar dat werkt ook niet
Ik zou het even laten gaan er zijn al genoeg veranderingen geweest zie ik (komst zusje) Je zou even helemaal kunnen stoppen gewoon een luier om en alleen op vaste tijden kunnen laten plassen sochtends smiddags en voor het naar bed gaan. leeftijd zegt niks hoor werk in de kinderopvang en er is nog nooit een kind niet zindelijk weggegaan. Bij het ene kind duurt het gewoon wat langer. Dat ze hey aanvoelt komen zegt nog niks over het daadwerkelijk doen. Geef haar de tijd komt echt goed
Dit zou ik ook doen. Haar op vaste momenten proberen te laten plassen (voor en na het slapen) en verder de luier om. Door het toch regelmatig plassen op potje of wc (potje zou ik niet zo snel met muziekjes enzo doen maar gewoon simpel houden) komt het vanzelf dat ze ook tussendoor wilt plassen. Gewoon zo ineens haar luier uit doen en ondergoed aan zal niet zo snel werken. Ze moet eerst het gevoel krijgen. En dat doe je door regelmatig even luier uit en plassen (voor en na het slapen dan).
Heef ze niet iets wat ze graag zou willen hebben of waar je haar echt mee kunt paaien? Ze heeft voort de leeftijd dat ze dat spelletje goed begrijpt en imo ook prima zindelijk kan worden. Ik zou dus proberen echt even een aantal dagen/week door te zetten waarin je zo min mogelijk activiteiten plant (luier uit is niet meer aan, dus ook niet als je even weg moet oid) maar wel met beloningssysteem en belofte aan iets wat ze graag wil of leuk vind.
Onze dochter was niet bang om te plassen, dus wel een verschil. Maar wij hebben het zo aangepakt. Bloot voelde ze aan om te plassen, maar met onderbroekje/luier niet. Dus we hebben het losgelaten en luierbroekjes gebruikt. Ze ging aanvoelen dat ze naar de wc moest en de afgelopen drie weken dag en nacht luierbroekje aan gehad, maar wel droog. Want ze ging naar de wc. Ze ging er zelf om vragen. Sinds een paar dagen alleen onderbroekje aan en het gaat goed. Dus misschien inderdaad luierbroekje aan en geen druk achter zetten. Hopelijk gaat ze dan vanzelf goed aangeven wanneer ze naar de wc moet en durft/wil ze dan ook. Kan ze alles zelfstandig uit doen? Broek/onderbroek? Zonder jou hulp? Misschien zit daar voor haar ook een drempel, het niet willen vragen, het helemaal zelf willen doen?