Ik liet ze inderdaad niet los lopen boven, maar heb het nooit als onhandig beschouwd. Soms was ik weleens met ze boven en deed ik de deur dicht van de kamer waar we waren. Maar meestal blijven mijn meiden beneden als ik even naar boven ga. Was opvouwen doe ik alleen 's avonds of als ze slapen.
Hier staat hij nog en jongste wordt in juni vijf. Ik vind het in de avond nacht wel prettig dat ze niet slaapdronken de trap af tuimelen. Bden kunnen ovrigens het hekje zelf openmaken om naar beneden te komen, maar dan zijn ze tenminste goed wakker. Verder staat het hek me ook niet in de weg....
Ja ongeveer 2 jaar. Mijn zoon klom over het hekje heen vanaf die leeftijd, levensgevaarlijk . Dat is ook de reden waarom ze 24 maanden erbij zetten. Wij hebben ze trouwens nooit gehad want wij hebben een deur naar het trapgat.
Hmm mja.. Hier geen redenen om de trap af te gaan 's nachts. (Wc zit ook boven....) Het is eigenlijk ook nu pas dat ze 's ochtends eerst komt vragen of ze naar beneden mag.... (En dat is eigenlijk alleen omdat ze deze vakantie ontdekt heeft dat je op de bank met een kleedje kunt liggen )
Nee hier idd. ook nooit gehad en nooit gemist. Nu bij nummer 2 ook geen traphekjes. We hebben alles pas opnieuw behangen in het trapgat en ga geen lelijke gaten boren voor een jaartje..
Nou ja, inmiddels dus wél een hekje boven Omdat kleuter nog weleens bij ons in bed lag 's ochtends en wij de deurklink niet omhoog hadden. En ik laat hem nog even staan, voor als ze straks zelf naar de wc gaat 's nachts wil ik ook niet dat ze per ongeluk al slaapdronken de trap afvalt. Nog steeds geen traphekje naar zolder. Het is puur voor de slaapdronken acties.
Wij hebben nooit een hekje gehad. Oh ja, wel heel even (vier maanden) in ons huurhuis, maar daar hadden ze er al eentje staan. Zoonlief liep met 16 maanden en met 24 maanden liep hij zelf de trap op en af. En dacht maar niet dat je hem mocht helpen . Wij hebben er nooit problemen mee gehad. Hij bleef toen hij heel klein was alleen op zijn eigen kamertje of bij ons in de badkamer. Nu hij groter is gaat hij ook heel vaak alleen boven spelen of met een vriendje. Op de zolder mag hij niet komen, maar dat doet hij ook niet zonder ons.
hier gebruiken we het traphekje nu al een jaar of 3, de oudste kan zelfstandig de trap op en af, daar is hij niet voor nodig, maar die wil nog weleens slaapwandelen, dus voor de nacht doen we hem daarvoor ook maar dicht.
De jongste kan al goed trappen hoor dat speelt ook mee. Op en af is geen probleem en ze zijn beide voorzichtig op de overloop
Hier absoluut een traphekje. We hebben een steile, smalle, hoge trap. We hebben een oprolbaar traphekje, er kan niet op geklommen worden. Mijn zoon is een slaapwandelaar, het is nog niet voorgekomen dat hij 's nachts bij het hekje staat, maar dat houden we het liefst ook zo. Sowieso vind ik het fijn om boven even de was op te ruimen en dat mijn zoons kunnen spelen. Mijn oudste gaat prima alleen de trap op en af.