Hey, ik ben voor de kinderen op zoek naar een betaalbare fietshelm, maar vooral ook een waarvan je ook daadwerkelijk het gevoel krijgt dat het beschermt. Heb nu een op de kast liggen die van mijn neefje geweest is, maar als dat bescherming moet bieden. Startpagina / Fietskleding / Fietshelm / Kinder Fietshelm / Pex Kinderhelm Djeno Zwart 52-56 cm (Hoofd Omtrek) Nu heb ik een ander modelletje gezien van kiddiemoto. Het kan natuurlijk een gevalletje zijn van schijn bedriegt, maar dit ziet er in ieder geval veel solider uit. Krijg daarbij tenminste het idee dat het fatsoenlijk aansluit om het hoofd en niet alleen maar op het hoofd staat. Heb nog een andere gezien, EGG, maar die is me eigenlijk te duur (ja, ik weet het, veiligheid kost geld maar ik zwem nou eenmaal niet in de euro's). Iemand ervaring met de kiddiemoto helmen? Kiddimoto Kinderhelmen Expert Van Nederland! Altijd Op Voorraad! Ps Een draagprobleem zal er niet zijn, ze maken nu al ruzie om de motorhelm
Heb er een van de halfords, prinsessen helmpje....en zit perfect om haar schedel, de omtrek kan goed aangepast worden en de riempjes ook onder de kin..hij zit netjes aangesloten en beschermd genoeg als ze zou vallen. haar paarden helm zit hoger op haar hoofd, en die beschermd ook goed genoeg als ze valt....
Ze hebben mij destijds wijs gemaakt dat het niet perse een dure helm hoeft te zijn. Hij moet wel verstelbaar zijn, zodat hij goed op het hoofd past en aansluit. Maar de prijs zit hem verder meer in merknaam, design, draagcomfort (fijner materiaal op de aansluitende rand, meer gaten/betere ventilatie etc). Voor 15 euro heb je al een goed helmpje. Ik heb wel een duurdere genomen, omdat ik die mooier vond.
Je moet vooral op de pasvorm letten. Een helm moet zo goed aansluiten dat als je de helm beweegt de hoofdhuid mee beweegt. En het kinbandje moet aansluiten. Is je helm te groot dan is het gevaarlijker dan zonder helm. Als je dan valt krijgt t hoofd een extra 'klap' in de helm.
Mijn zoon van 4 heeft de kiddimoto brandweer helm. De helm is makkelijk te verstellen en hij vindt hem geweldig. De helm sluit goed om zijn hoofd en onder zijn kin.