Tot welke leeftijd verandert je haarkleur?

Discussie in 'De lounge' gestart door Sylver, 23 mei 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sylver

    Sylver Fanatiek lid

    17 sep 2014
    1.488
    1.445
    113
    Mijn dochter werd (bijna) 7 jaar geleden geboren met zwart haar. Dat veranderde al vrij snel naar goudblond.

    Vandaag besefte ik opeens dat haar haarkleur een heel stuk donkerder is geworden in de loop van de jaren. Ze is inmiddels donkerblond.

    Haar vader en tante hebben bruin haar en ik weet dat zij ook blond begonnen zijn.
    Zou het kunnen dat het haar van mijn dochter ook nog bruin wordt?

    Tot welke leeftijd kan dat eigenlijk nog veranderen?
     
  2. GossipGirlxoxo

    GossipGirlxoxo VIP lid

    7 okt 2019
    22.123
    32.348
    113
    Ja dat kan zeker! Mijn zus werd donkerbruin geboren, was als kind wit blond en is nu weer donkerblond. Haar dochters zijn beide blond geboren. Zijn nu 16 en de ene word nog steeds donkerder. Die is nu lichtbruin maar denk dat ze net als mijn zus met donkerbruin eindigt.
     
  3. Novi

    Novi Niet meer actief

    Mijn broers en ik zijn gestart met lichtblond haar en we hebben allemaal in de tienertijd bruin haar gekregen. Mijn moeder is zelfs van blond naar heel donkerbruin gegaan toen ze 18 was.
     
  4. Mythique

    Mythique Fanatiek lid

    3 apr 2015
    4.644
    3.771
    113
    Mijn haarkleur veranderde na mijn eerste zwangerschap...
     
  5. Narcisje

    Narcisje VIP lid

    17 mrt 2016
    11.400
    6.937
    113
    Vrouw
    Ik ben geboren met zwart haar. Toen ik anderhalf was had ik blonde krullen, toen ik een jaar of 5 had was het donkerblond... bij een jaar of 12 meer bruin en uiteindelijk is het donkerblond met een rossige gloed geworden en dat heb ik nog steeds (vader is rossig dus dat zit er toch een beetje in, vooral bij bepaald licht zie je het)
     
  6. annabel10

    annabel10 Actief lid

    28 dec 2010
    447
    44
    28
    Van mijn kapster begreep ik dat je haar elke 8 jaar veranderd.. En dan niet precies 0-16- etc. Dat wisselt.

    Hoeft ook niet alleen kleur te zijn, kan ook meer of minder gaan krullen etc.


    Toen ik jong was, ging ik van heel blond naar donkerblond naar asblond en inmiddels weer heel donker blond
     
  7. Evanesco

    Evanesco Niet meer actief

    Tot mijn 16de was mijn haar worteltjes oranje.

    Daarna is het meer blond geworden,

    Inmiddels is mijn haar een mengsel tussen rood, bruin en blond.
     
    RobinBird vindt dit leuk.
  8. Siepie85

    Siepie85 VIP lid

    8 nov 2013
    7.867
    7.809
    113
    Amsterdam
    Hier echt met wit haar geboren en ben steeds donkerder geworden. Nu echt donkerblond en heb het idee dat het nog steeds donkerder aan het worden is.
    Onze dochter is met gitzwart haar geboren en die is nu echt heel erg blond en lijkt juist ook weer donkerder te worden. Onze zoon was met bruin haar geboren en is nu ook ontzettend blond inmiddels.
     
  9. Happyhope

    Happyhope Fanatiek lid

    15 sep 2018
    1.522
    674
    113
    Vrouw
    Mijn haar wordt nu nog steeds iedere keer een beetje donkerder :p
    Ook geboren met wit haar wat steeds donkerder wordt.
     
  10. Sylver

    Sylver Fanatiek lid

    17 sep 2014
    1.488
    1.445
    113
    Oh wauw, dat het nog zo lang zo erg kan veranderen. Interessant wel!

    Ben benieuwd of het bij mijn dochter nog echt bruin gaat worden :)

    Verandert oogkleur ook nog zo lang?
    Mijn dochter had een hele tijd precies mijn oogkleur, maar een tijd terug ontdekte ik wat verandering en nu heeft ze mijn blauw, met steeds iets meer groen van haar vader erdoor.
     
  11. Spoetnik

    Spoetnik Fanatiek lid

    8 jun 2013
    4.170
    4.233
    113
    Vrouw
    Ik ben geboren met super blond haar. Op mijn 4e was het bruin.
    Nu is het donkerbruin en onbekende mensen vragen wel eens of ik uit het buitenland kom (Turkije oid).
    Schijnt een bevolkingsgroep te zijn met heel donker haar en hele blauwe ogen.
     
  12. Lazuli

    Lazuli Actief lid

    19 apr 2020
    242
    281
    63
    Vrouw
    Ik ben geboren met zwart haar. Binnen 2 jaar was ik witblond. Daarna jarenlang stijl goudblond gehad tot de zwangerschap van de eerste. Toen donkerblond en na de laatste zwangerschap heb ik voller haar met een lichte slag en bruin/rood haar.
    Ik snap er niks meer van.
     
  13. citroenrasp

    citroenrasp VIP lid

    12 mrt 2017
    14.263
    19.019
    113
    Mijn haarkleur is alleen veranderd na de babyperiode (met zwart haar geboren). Daarna is het dezelfde kleur bruin gebleven. Zelfde met mijn kinderen, al is de kleur van de jongste van baby tot nu hetzelfde gebleven.

    Uiteindelijk zal m'n kleur wel in grijs veranderen, waarvan ik hoop dat dat nog heeeel lang op zich zal laten wachten :roflmao:!
     
  14. citroenrasp

    citroenrasp VIP lid

    12 mrt 2017
    14.263
    19.019
    113
    Overigens kan huidskleur ook zoveel veranderen. Wij hadden een half Antilliaans buurmeisje, dat afwisselend licht en donker van huid was tot ongeveer haar tiende.
     
  15. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.813
    32.716
    113
    Is dat zo? Wat grappig. Hier een zus en vader met felblauwe ogen en heel donkerbruin/bijna zwart haar.
     
  16. LW85

    LW85 Fanatiek lid

    24 jun 2012
    4.082
    604
    113
    Ik: donker geboren donker gebleven.
    Partner: witblond als kind, donkerbruin nu.
    Zoon 1; donkerblond geboren, nu blond (lijkt wel op highlights, zodra er zon is krijgt hun lichtblonde plukjes in zijn haar.
    zoon 2: donkerblond geboren, werd donker en nu donkerblond.
    Zoon 3: werd lichtblond geboren en nu donkerblond, zelfde als tweeling broer.
     
  17. RoGiJuLi

    RoGiJuLi VIP lid

    15 apr 2011
    53.609
    15.072
    113
    Nabij Utrecht
    Dit klopt idd :)
    Niet alleen de kleur, maar je kan idd bijv ook gaan van stijl haar naar krullen enzo.
     
  18. sannever

    sannever Fanatiek lid

    22 jan 2014
    1.716
    1.529
    113
    Vrouw
    Thuis
    Ik ben geboren met rood haar, daarna witblond en inmiddels heb ik 6 tinten blond met in de winter een rode gloed erover heen omdat het dan weer iets donkerder word....Mijn zoon is met donker haar geboren, daarna witblond en nu heel licht blond, beide met blauwe ogen.
    Mijn ouders hebben donker haar (zwart en donkerbruin) en mijn zus donkerbruin met bruine ogen.Vroeger vroegen ze altijd of ik van de melkboer kwam...Mijn zus,broer en ik hebben als eerste kind een zoon ,alledrie met licht haar en blauwe ogen.Tweede kind van broer en zus is een meisje met donker haar en bruine ogen.
     
  19. zeilbootje

    zeilbootje Fanatiek lid

    15 jan 2014
    2.646
    1.286
    113
    Mijn oudste twee waren allebei bijna wit blond toen ze een baby waren. De oudste (meisje) is inmiddels donkerblond. De tweede (jongen) is wel iets donkerder geworden, maar niet zo donker als zus. De jongste werd met donkerblond haar geboren en heeft die kleur altijd gehouden. Ze is nu 2.
     
  20. Lill

    Lill VIP lid

    24 aug 2008
    9.758
    6.566
    113
    Vrouw
    Ik ben zelf donker geboren en heel erg blond geworden daarna. Ik had superstijl superdun bijna wit haar. Toen ik 12 was heb ik het heel kort geknipt en sindsdien veel dikker, donkerderblond met wat slag.
    In de loop der jaren ben ik van een soort goud/honingblond naar donkerblond gegaan en dat ben ik nu al een paar jaar.

    Mijn zoontje is ook donker geboren en is nu net zo blond als ik vroeger was, met t zelfde dunne stijle haar :roflmao: heb hem vanwege gesloten kappers een tijdje geleden zelf met de tondeuze gedaan. Ben benieuwd hoe het teruggroeit
     

Deel Deze Pagina