Je schreef zo stellig dat baby's op een bepaald moment geen nachtvoedingen meer nodig hebben, dat ik benieuwd was naar je onderbouwing. Ook het CB zegt dit namelijk, maar zij kunnen me niet goed zeggen waar ze dit op baseren. Ik was dus eigenlijk gewoon benieuwd of jij hier meer over wist.
Nachtvoeding is meer dan voeding. Qua voeding denk ik dat de meeste kindjes het rond één jaar niet meer nodig hebben (dan gaat de bijvoeding meestal wel goed). Maar er zijn genoeg dreumessen en peuters die 's nachts nog veel aandacht nodig hebben.
In principe is het voor de 6 mnd al niet meer nodig. Hier was de nachtvoeding er al heel snel af. Denk dat t ook gewenning is voor de baby. De van ons was toch al niet zo'n drinker dus t ging ook heel gemakkelijk.
Iedereen zegt dat meer steeds, dat ze het niet meer nodig hebben, maar hoe weet je dat? Ik kan daar nergens goede informatie over vinden en ben er wel benieuwd naar.
Gewoon wanneer ze het nodig hebben. En na maandenlang doorslapen kunnen ze weer een periode een nachtvoeding nodig hebben. Zit wat mij betreft geen leeftijdslimiet aan.
Ik heb rond 1 jaar gestemd, maar ik heb mijn dochter 22 maanden gegeven. Toen heb ik uitgelegd dat ik het niet meer deed 's nachts. Vlak daarna is ze helemaal gestopt. Ik hoop mijn zoontje ook (veel) korter te geven!
Waarom zou je 's nachts eten npdig hebben als je overdag voldoende kan eten? Ik vind het een tijdelijke situatie vanuit de baarmoeder waar continu toevoer was. Het ene kind went hier sneller aan dan de andere...ook afhankelijk van hoe dit geleerd wordt. Ik vond het persoonlijk super fijn dat mijn kids alle drie gingen doorslapen op borstvoeding om de doodsimpele reden dat ik dus nooit kon overvoeden.
Overvoeden kun je sowieso niet bij borstvoeding. Maar nachtvoedingen schijnen juist goed te zijn voor de hersenontwikkeling en de hechting. Niet dat ik niet blij zou zijn als ze eens ging doorslapen hoor
interessant onderzoek.. hoeveel factoren zijn daar niet op van invloed. Ik vind slapen wel erg belangrijk... voor het kind maar ook voor mezelf!
Ik ook hoor! Maar vind dit soort dingen gewoon interessant. Uiteindelijk doet iedereen toch vooral wat goed voelt.
Hier laat ik het gewoon op zijn beloop. Mijn oudste was 15 maanden toen hij niet meer kwam mijn middelste met 7 maanden en mijn dreumes word nu rond 1 uur wakker en slaapt dan tot 6 drinkt en slaapt daarna tot 8:30. Ik vind het prima
Mijn baby was 8 weken toen hij doorsliep, en 8 maanden toen hij besloot om weer 2 keer per nacht te komen. Gelukkig is dat sinds 2 weken weer 1 keer
Hier 2 jaar denk ik. Hier met 15 maanden gaan sturen, na de verlatingsangst. Bij beide. 2-3x per nacht vond ik toen niet meer nodig en te vermoeiend. Jongste ging vanzelf toen af en toe doorslapen en kwam anders 1x of ik stuurde papa. Sinds een maand of 2 slaapt ze praktisch elke nacht door met een enkele uitzondering. En als ze dan 's een keertje bij uitzondering nog wil drinken, mag dat. En dat omdat deze mama dat oke vindt
hier werd ik vanmorgen wakker met lege borsten en dreumes tussen mama en papa in ik heb heerlijk geslapen! ik ga denk ik wel iets sturen, maar zodra het me meer energie gaat kosten dan door blijven voeden laat ik het op zn beloop.
Voor mij tussen 12 en 18 maanden. En dan nog kan het soms voorkomen, als ze bijv. eng gedroomd heeft, tanden krijgt of verlatingsangst heeft. Nachtvoedingen zijn niet altijd alleen maar fysiek, bv is tenslotte ook emotioneel. Hier zijn we met 13 maanden actief gaan afbouwen, omdat ik omviel van de slaap en ze niet 1 keer, maar 2, 3, 4 keer kwam. Dit is direct goed gegaan dus echt afhankelijk was ze er ook niet meer van. Voor de 12 maanden vind ik nachtvoedingen er gewoon bij horen.
Gestemd op de laatste optie. Hier heb ik gevoed tot zoon geen nachtvoeding meer wou en dat was met 24 maanden.