Tot welke leeftijd voetenzak gebruiken?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Olifantje, 3 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Olifantje

Olifantje Fanatiek lid

25 sep 2008
    3.327
    298
    83
    Mijn zoontje is nu bijna 5 en halve maand oud en we hebben eigenlijk nooit een voetenzak gebruikt.
    Nu heb ik hem gisteren voor het eerst in de buggyinzet (maxi cosi mura) gezet omdat hij de bak niet leuk meer vind en het werd te krap.
    Nu trappelt hij steeds het dekentje weg als hij in de kinderwagen ligt.
    Heeft het nog veel nut om een voetenzak te kopen? Ook nu de zomer eraan komt? ;)

2. Mamanama

Mamanama Fanatiek lid

10 apr 2009
    4.080
    65
    48
    Zoetermeer
    Mijn jongste dochtertje is nu 2 jaar en deze winter heb ik toch echt nog de voetenzak gebruikt! Ze zitten toch stil, dan is het een stuk kouder...
    Ik heb de zak gekocht toen de oudste 1 was, dus doet-ie nu al dik 3 winters dienst. Weet niet of je ooit nog een 2e kindje wil, dan kan je het toch weer gebruiken?
    Overigens zijn ze nu juist goedkoper OMDAT het zomer wordt! Wij hebben de onze toen in de uitverkoop gekocht voor de helft van de prijs bij een van de babyzaken..

3. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.252
    36.065
    113
    Ik gebruikte er alleen 1 in de winter, maar al met al toch wel een paar keer 1 gebruikt. In jouw geval zou ik wel wachten met eventuele aanschaf tot het weer kouder wordt, want met dit weer is het toch niet echt nodig lijkt mij.

4. charity2010

charity2010 Fanatiek lid

29 mrt 2011
    4.322
    0
    36
    Fulltime huismama :D.
    Overijssel.
    Mijn meissie is in januari 2 geworden en ik heb de zak deze winter niet meer gebruikt. Vorig jaar wel. Dit jaar heeft ze eigenlijk helemaal niet in de kinderwagen gezeten, ze loopt liever :).

Denk dus ook wel dat het per kindje verschild. Als ze bijv. nog wel in de wagen had gezeten, had ik hem gewoon nog gebruikt.

5. sebasel4a

sebasel4a Fanatiek lid

23 dec 2009
    1.000
    0
    36
    NULL
    NULL
    Hier wordt hij op koude dagen ook gebruikt ze is 20 maanden. Je kan er ook gewoon een kopen die merkloos is. Dan zijn ze niet zo duur.

6. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

15 nov 2009
    4.613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    Onze zoon van bijna 2 zit nog steeds in de voetenzak! En ook deze winter gaat hij waarschijnlijk nog in de zak als hij in de kinderwagen gaat.

Ik heb zo'n zak die uit 2 delen bestaat. De bovenkant kan ik eraf ritsen, zo blijft de onderkant met de riempjes erdoor heen in de wagen en als het te warm is rits ik de bovenkant eraf. Dus met dit vage wisselvallige weer laat ik de onderkant van de zak nog even zitten maar heb ik wel de mogelijkheid om de bovenkant er weer op te doen als het te fris wordt.

Indd waarschijnlijk nu bij veel zaken in de uitverkoop en anders eens kijken op MP? En je kunt het natuurlijk ook vragen als kraamkado als mensen aan je vragen wat je nog mist! xx

7. mama1977

mama1977 Actief lid

23 jun 2009
    356
    0
    0
    limburg
    Onze zoon is nu 4 en ik heb hem afgelopen winter nog gebruikt en de komende 3 jaar word ie natuurlijk ook weer gebruikt voor ons prinsesje dus in ons geval heeft het zich erg geloond hem aan te schaffen. Ik gebruikte hem in herfst, winter en voorjaar ook vaak nog wel.

8. misa

misa Niet meer actief

Lijkt me nu sowieso te warm om een voetenzak te gebruiken. Maar als je er eentje koopt kun je m voor de winter ook weer gebruiken. Kunnen ze wel lang in. Al heb ik m er al een paar maandjes weer uit de wagen omdat mijn zoontje het zo warm heeft steeds.

Als je een deken wilt gebruiken dan zou ik een grotere gebruiken waar je kindje al op zit en die je dan over de benen doet.
    Of anders een paar lange sokken onder de broek of een maillot aan als het echt nodg is.

9. fafje

fafje Niet meer actief

voetenzak periode is juist nu voorbij..

maar in de winter is een voetenzak vind ik wel echt nodig...die beentjes zitten ook stil...maillot+broekje is ehct niet altijd genoeg hoor..
    maar dat zal je dan wel merken, dat je kindje zelfs onwijs koude voetjes heeft enz...en dan trappelt je kindje niet meer...want dan vind ie het heerlijk zo'n warme deken..

mensne in een rolstoel hebben ook altijd een deken, ehct koud hoor zo stil zitten

Deel Deze Pagina