Kleine meid heeft duplo en duplo van hello kitty, maar nu begint ze ineens veel te spelen met lego. Ze word deze maand 3 dus ik vraag me nu af wat moet ik voor haar halen duplo of lego? Net als haar babyborn speelt ze amper mee, ze begint nu met de barbies te spelen, dus ook daar zit ik mee in dubio wat word het? De middelste heeft treinspoor van thomas de trein. Maar op dit moment speelt ie er niet veel mee, maar met jawel Lego. Hij word 5 volgende maand. Waar doe ik goed aan? Lego of thomas? Als ik het hem zelf vraag weet ie het niet, het ene moment thomas het andere moment weer lego. De oudste heeft veel van lego dus die krijgt weer wat van lego voor zijn verjaardag. Alleen met hem zit ik weer met sint........ Mijn vraag tot welke leeftijd speelden jullie of jullie kindjes met Duplo? en tot welke leeftijd speelden jullie of jullie kindjes met de pop? En tot welke leeftijd vinden jullie de thomas de treinbaan van take along serie? Straks koop ik iets en kijken ze er niet eens meer na om, dat is ook zonde wil ze dus graag iets geven waar ze echt mee zullen spelen....
ligt er aan per kind denk hoelang ze het luek blijven vinden. mijn dochter heeft een doos duplo enige wat ze er mee deed was leeg gooien en verder niks, ze heeft er nooit mee gespeeld
mja ik koop graag iets waar ze nog even mee vooruit kan dus als ze dan lego leuk vinden.. zou ik eerder lego kopen dan duplo... zo hebben wij dit jaar ook playmobil gevraagd ipv little people niet dat little people al helemaal uitgefaseerd is.. maar ze speelt nu ook ERG graag met de playmobil en gezien het beiden niet echt goedkoop is... dan kies ik toch datgene wat het langst mee gaat. overigens staat de LP beneden en speelt ze beneden daar dus graag mee... de playmobil staat op haar kamer en daar speelt ze dan boven mee.. Verder ga ik er vanuit dat het LP vanzelf minder word. ze knutselt bijv ook graag beneden en spelletjes zijn ook steeds leuker.. Dus het blijft vaker in de gang staan. Over een tijdje gaat het in een grote doos naar opa/oma voor in de schuur. Zonde om weg te doen (meeste speelgoed gaat weg.. maar dit kan ik echt niet over mn hart verkrijgen.. ondanks dat het 2e hands ongetwijfeld nog een leuk centje op zal brengen)
ik wil aan de ene kant ook wel lego voor haar kopen maar ben zo bang dat ik er misschien "te vroeg" mee ben. Ze speelt veel met de lego voor haar broers en heeeel af en toe komt de duplo nog uit zijn bak weg. Dus ja duplo is niet echt meer iets waar ze nog heel veel mee speelt. En dat is net zoals bij barbies en poppen. Ze heeft een pop maar veel speelt ze er niet mee, ze heeft ook een paar barbies en daar speelt ze ook al mee...... Iniedergeval geen duplo dus maar lego. Nu nog wijs worden of poppen spul word of wat barbie spul.....
Duplo en Lego zijn in feite hetzelfde speelgoed alleen in een ander formaat. Veel kinderen blijven dus beide heel lang leuk vinden omdat ze het principe van bouwen leuk vinden. Lego kan potentieel gevaarlijk zijn voor jonge kinderen om deze reden hebben wij het nog niet in huis. Zoonlief speelt op het kdv met lego en thuis met duplo. Allemaal even leuk
de kleine meid weet dat het niet in de mond hoort en het is hier al in huis vanwege haar oudste broer. Ze speelt er zelf ook mee dus kwa dat is het niet zo probleem. Toch vind ik de keuze moeilijk...
da's een goeie, kijk naar wat ze het leukst vinden, die van ons wordt 4 in januari en die kijkt hooguit 1x per week eens in z'n doos met duplo en speelt er hooguit 10 minuten mee. terwijl z'n houten treinbaan echt veruit favoriet is en ook knutselen (knippen,plakken,stempelen, verven) houdt ie makkelijk drie kwartier tot een uur vol. bij ons voorlopig dus geen lego nog.
logisch dat ze emt lego speelt als dr oudere broer dit ook doet. daarom ligt de lego van grote zus hier op haar kamer. omdat ik het echt og te klein vind op die leeftijd je weet nooit wat ze ineens kunnen verzinnen. (kann ook in neus en oor) beneden spelen ze samen met de duplo dus ook grote zus van 5. qua poppen. zou ik dan voor de barbie gaan als ze die leuker vind. al heb ik daar verder geen verstand van heb geen poppenkind. en was het zelf ook niet. trein is altiijd leuk, en hier ook echt het beste speelgoed de houten trein staat altijd in grote bak onder de tafel en spelen ze haast elke dag wel mee.
Thijmen wisselt het een beetje af, soms duplo (als hij snel hoog wil bouwen ) en soms lego. Je kunt het trouwens ook met elkaar combineren. De lego past ook op de duplo. Ik zou trouwens voor de lego gaan Ik koop nu voor Thijmen ook geen duplo meer.
Hier wordt ook sinds een jaar met lego gespeeld, duplo heb ik wel, maar is maar af en toe in trek. Lego blijft hier leuk. Ik zou ook voor barbie gaan, ik heb geloof ik met niks anders gespeeld, mijn zussen zijn 8 en 11 jaar ouder, ik heb altijd met spul gespeeld voor oudere kinderen.
Joris begon ook met 3 aan de lego, veel interessanter! Hij heeft toen met zijn verjaardag, kerst/sinterklaas een hoop gewone lego toen gekregen. Keek toen ook een hele tijd niet om naar de duplo. En sinds vorige maand is hij weer ineens ook weer met de duplo bezig. Zo wisselt hij het steeds af, dan duplo dan de lego. Ik zou dus zeggen; ga voor de gewone lego, zo heeft ze ook wat afwisseling erin.