tot welke maand zelf auto rijden?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Marieken, 16 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marieken

Marieken Fanatiek lid

11 jan 2009
    3.278
    0
    0
    Kinderopvang en dierengeneeskunde
    arnhem
    ik ben nog niet zo ver maar ben nu al extra bang voor een ongeluk.
    maar straks met een dikke buik dan mag je op een gegeven moment niet meer zelf rijden toch? als je al achter het stuur zal passen.

2. Cherrylein

Cherrylein Fanatiek lid

14 nov 2007
    1.759
    0
    0
    Ik zou niet weten waarom niet? Misschien als het niet meer past, maar dan moet je wel een hele grote buik hebben.

3. Hellen1971

Hellen1971 VIP lid

16 dec 2008
    6.069
    1
    38
    Senior consulente Wmo
    Sliedrecht
    Nou..ik was al niet dun van mezelf en als ik een flinke toeter krijg, gaat het dus echt niet meer passen. ik maak me daar best zorgen om...

4. tjessia

tjessia Fanatiek lid

1 feb 2009
    2.889
    0
    0
    Nee hoor, is geen probleem, gewoon rijden!

5. Suuz750

Suuz750 Actief lid

4 dec 2008
    419
    0
    0
    Je mag gewoon auto blijven rijden. Er is geen regel die dat verbiedt. Zelf paste ik met een maand of 8 niet meer achter het stuur (of ik kon niet meer bij de pedalen, maar net hoe je het bekijkt), maar dat zal per vrouw en per auto verschillen.

En waarom ben je extra bang voor een ongeluk?

6. buikje Essie

buikje Essie Fanatiek lid

4 apr 2008
    1.099
    0
    0
    nee hoor gewoon blijven rijden. Als is het niet echt confortabel maargoed. Ikzelf kon aan het eind niet meer zo goed rechtop maar met de rugleuning een beetje naar achteren ging het prima.

7. Marieken

Marieken Fanatiek lid

11 jan 2009
    3.278
    0
    0
    Kinderopvang en dierengeneeskunde
    arnhem
    ben toch bang dat je het stuur in je buik krijgt enzo of dat je bewusteloos bent en ze me medicijnen gaan geven zonder te weten dat ik zwanger ben. snapje. al maak ik me er nog niet echt heel druk over, moest er toch aan denken toen ik vanmiddag een uurtje moest rijden heen en terug.

8. Bij mij past het nu nog net, en ik rij ook liever geen lange stukken meer.
    Maar anders kom ik nergens hier in de stad, vriendlief moet gewoon werken en ik pas niet meer op mijn fiets (buik past niet tussen zadel en stuur bij het opstappen) en die heeft ook nog eens een lekke band.

9. limegreen

limegreen Bekend lid

6 mei 2008
    892
    0
    0
    ik heb tot 40 weken zelf gereden ...
    ik had een super grote buik door dat me kindje ook groot was en veel vruchtwater..
    maar rijden ging prima , alleen het in en uit je auto komen ging niet zo goed.

10. meisjex

meisjex Actief lid

9 aug 2008
    128
    0
    0
    Ik rij ook nu nog steeds zelf, maar alleen geen lange afstanden meer (wegens concentratieproblemen).
    Qua buik is het geen probleem, haha maar dat komt omdat ik nog steeds een kleine buik heb.

11. mamavanro

mamavanro Bekend lid

6 apr 2008
    610
    0
    0
    huismam
    Ik blijf gewoon rijden hoor! Bij mijn eerste ook gedaan...en ik heb echt een enorme buik :confused: (en had ik bij mijn eerste ook) ...tuurlijk zit het niet altijd comfortabel en gaat in en uit stappen niet zo makkelijk...eerlijk gezegt kan ik ook niet echt zonder auto rijden, want de basisschool van mijn zoontje zit niet echt op loopafstand, dus of ik fiets of ik pak de auto...en alhoewel beide niet altijd van harte gaat heb ik weinig andere keus ;) ...

12. sniffy

sniffy VIP lid

26 mrt 2008
    10.179
    1
    36
    Verzorgende
    Dordrecht
    dat valt dan toch niet meer te missen ;) :)

ik kan het stuur van mijn auto verstellen dus als het goed is pas ik gewoon nog in de auto zonder op de achterbank te moeten liggen!

13. henkie24

henkie24 Niet meer actief

het wordt steeds gekker! nou als ik niet had mogen rijden dan hadden we hier de laatste weken weinig te eten gehad denk ik ;) ik reed nog de middag voor dat ik bevallen ben.

14. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    ja ik rijd nog wel maar ligt gewoon aan hoe je ook in je vel zit, je bent minder snel qua reactievermogen op den duur, minder "erbij" dus je kan je wel afvragen wat helemaal 100% verstandig is.. maar dat ligt niet echt aan je buik (alhoewel je ook minder goed om je heen kan kijken vaak als je buik erg groot is)

15. mymiracle

mymiracle Niet meer actief

ik rij nog gewoon en ik zou niet weten waarom niet, wat IMD zegt, je reactievermogen wordt wat minder op het eind maar ik rij alleen kleine stukjes van huis naar de supermarkt en de verloskundige ;)

zolang ik het kan doe ik het, desnoods tot week 42!

16. afrola

afrola Fanatiek lid

7 aug 2008
    3.434
    2
    38
    Utrecht
    Ik zou ook niet weten waarom je niet tot het eind zou mogen rijden...
    Alleen rijden als de weeen zijn begonnen zou ik wel afraden :)

17. Lon enTijn

Lon enTijn Fanatiek lid

23 mrt 2007
    1.783
    0
    0
    Ik heb ook gewoon de hele zwangerschap gereden. Vanaf 38 weken geen grote afstanden meer, maar dat was omdat ik me niet goed meer op de weg kon concentreren.
    Ik heb ook wel een auto nodig, anders kom ik nergens vanuit dit dorp haha!

18. Deurtje

Deurtje Fanatiek lid

8 mei 2008
    4.332
    0
    0
    Ik heb nog tot de dag voor de bevalling gewoon auto gereden. Wel met een handdoek onder me :)

19. mamamadelon

mamamadelon Fanatiek lid

13 aug 2007
    4.077
    5
    38
    Het is verstandiger om de laatste maand niet meer te rijden. Er is dan minder vruchtwater dat je baby beschermt bij een ongeluk.

Tot die tijd is er geen probleem,ikzelf rij niet meer na 30 weken.

20. Deurtje

Deurtje Fanatiek lid

8 mei 2008
    4.332
    0
    0
    Sorry hoor, maar daar heb ik echt nog nooit van gehoord. Als dat zo zou zijn zou de vk het toch ook wel melden lijkt me?

Ga je na 30 weken ook niet meer naar je werk dan?

Deel Deze Pagina