bij mijn auto kan ik t stuur verstellen, maar ik pas er nu zelfs nog in met me hond (labrador) op schoot dus straks met 40 weken moet een baby in me buik ook wel passen.. ik blijf zo en zo tot 36 weken auto rijden ik zal toch naar me werk moeten. maar dat ze me bij een ongeluk verkeerde medicijnen zouden geven ben ik niet bang voor ze zien me buik wel
Huh, nooit over nagedacht! Ik rij ook gewoon nog hoor. Fietsen wil niet zo erg meer en lange stukken lopen al helemaal niet, maar autorijden gaat prima. Ik moet wel zeggen dat ik ook wat last heb van concentratieproblemen en al een paar keer bijna iets heb geraakt (paaltje bij het achteruitrijden etc.). Dus goed opletten is wel nodig, maar ik pas nog heel goed achter het stuur en zou niet weten waarom ik niet zou mogen of kunnen rijden.
ik ben zelf tijdens de bevalling ( de weeen waren even gestopt) zelf naar het ziekenhuis gereden. Als je geen auto meer zo mogen rijden zou de vk of gyn dat echt wel zeggen.
Ik had geen zin meer om de laatste maand grote stukken meer te rijden, ik was toch wel wat afwezig enzo. Maar tot bijna de laatste dag ben ik zelf naar de supermarkt gereden of even naar familie of een vriendin hier in de buurt.
Hier wordt ook nog steeds voorzichtig autogereden. Kan me niet voorstellen dat het bij sommigen niet past. Ik heb echt nog zeker 30 of 40 cm ruimte over en ben toch al ruim 8 maanden zwanger nu rij trouwens in Ford Ka gr vruchtje
Ik heb ooit eens ergens gelezen is dat je de laatste 6 weken geen lange stukken meer moet autorijden omdat je minder vruchtwater hebt dus het de schokken niet meer op kan vangen maar ja als je even heen en weer naar de supermarkt gaat kan je ook een ongeluk krijgen. Volgens mij is het niet haalbaar om 6 weken lang niet auto te rijden of als bijrijder erbij te zitten..
nou sniffy ik ben nog niet zo ver dus bij mij zien ze het nog niet. maar vind het wel fijn dat ik gewoon mag blijven rijden want wil zo lang mogelijk blijven door werken. gelukkig rijd mn mannetje als we samen lange afstanden doen. bedankt allemaal!
Tot iets van 37 weken gereden. Daarna kreeg ik constant krampen in mijn onderbenen tijdens het rijden. Hield ook zoveel vocht vast, dat ik alleen maar van die slippertjes aankon en daar rijd ik gewoon niet fijn mee. Met lange afstanden of hobbelige weggetjes was ik al eerder opgehouden, omdat ik daar steeds harde buiken van kreeg. Het voelt of alles mee trilt en wiebelt en dat geeft een heel vervelend gevoel. Dat begint nu ook alweer langzaam te komen als het hobbelig is. Dat zal wel per persoon verschillen.
ik heb tot het eind gereden. ik heb de dag dat ze mijn naar het ziekenhuis gestuurt hebben nog 40 km gereden.blijkt later met weeën. ik wilde ook zelf naarhet ziekenhuis rijden.
Ook ik heb tijdens mijn eerste zwangerschap tot de bevalling gewoon auto gereden en dan was mijn kleine 2 weken te laat geboren. Het lijkt me inderdaad gewoon kunnen, anders had je VK er echt wel iets van gezegd.
Bij mij past het bijna niet meer, maar ik heb dan ook vrij korte benen. Ik kan me niet voorstellen om de laatste weken niet meer te rijden, moet toch mijn boodschapjes kunnen doen en de hele dag thuis zitten is ook niets voor mij. Morgen rij ik dan ook weer gewoon naar de verloskundige. Concentratie is idd wel iets minder, maar je moet gewoon goed opletten.
Ja hier ook gewoon doorgereden dot de dag voor de bevalling. Wel even opletten dat je niet te moe bent. Ik heb op de eerste dag van mijn verlof een goeie deuk in mijn auto gereden. En dat terwijl ik 'm net ophaalde bij de garage na een dure reparatie. De mannen van de garage zagen het gebeuren denk ik. Ik durfde daar in ieder geval nooit meer naar terug....
dat slaat natuurlijk nergens op,dat lange stukken vermeden moeten worden,als je 5 minuten rijdt kan er ook iets gebeuren. Iedereen moet zelf weten tot hoelang er gereden wordt,alleen is het de laatste weken minder veilig.
Ik denk dat je moet doen waar je je goed bij voelt. Ik rijd nog wel op het moment, maar liever niet. Dus als een anderk an rijden, dan graag. En dat weten ze in mijn omgeving ook Lange einden doe ik niet meer maar dat is omdat ik gewoon heel snel afgeleid ben en ik het dus niet verantwoordelijk meer vind.
Ik heb tot nu toe nog wel gewoon gereden. Maar ik merk wel dat ik steeds meer last krijg onderin mijn buik als ik gereden heb. Vooral is ik in de drukte heb moeten rijden en veel heb moeten schakelen (mijn koppeling is aardig zwaar om in te trappen). En de instap van mijn auto is ook laag, dus ik zit gewoon niet lekker meer. In de auto van mijn man gaat het wel wat beter, die is gewoon hoger. Lange afstanden deed ik al een tijdje niet meer. Daar krijg ik zelfs last van als ik alleen maar als bijrijder mee ga, dus dat vermijd ik zoveel mogelijk. Maar zolang je je er nog goed bij voelt, mag je volgens mij gewoon auto rijden hoor!
ik heb 2 dagen voor de bevalling nog gereden.... niet ver maar wel gewoon boodschappen, naar de vk etc.
ik heb niet alle reacties gelezen, dus sorry als ik erg overbodig ben, maar ik wil even zeggen dat ik nog steeds zelf auto rijd en ik ben al 41,5 week zwanger en heb een enorme buik (veel groter dan gemiddeld volgens VK). Het was eventjes oncomfortabel toen de kleine nog niet was ingedaald, maar sinds de baby aan het zakken is, is het weer prima te doen. Dus lekker doorrijden tot het eind! PS als je bekkenklachten hebt, moet je niet teveel autorijden...
heb je helemaal gelijk in de meeste ongelukken gebeuren ook op DIE korte stukjes (omdat die onderschat worden) en meer op de automatische piloot rijd..