Tot welke maat boxpakjes?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Proutobe, 20 dec 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Proutobe

Proutobe Lid

26 mrt 2012
    45
    10
    8
    NULL
    NULL
    Ik ben van mening dat kleding voor de kleintjes fijn en comfortabel moet zitten.
    Lekkere zachten stoffen en niet te veel poespas. Ga zelf maar is de hele dag in een spijkerbroek liggen..

Daarnaast vind ik die zachte boxpakjes te lief voor woorden! Liefst zou ik alleen maar van die kopen.
    Tot wanneer zit een boxpakje voor een baby lekker? Ik neem aan dat op een gegeven moment bij x aantal maanden een broekje fijner is ivm met bewegen/omrollen etc?

Een boxpakje in maat 68 en 74, zouden jullie die nog aanschaffen of niet meer?

2. manaolana

manaolana Niet meer actief

Mijn neefje van bijna 2 loopt nog steeds regelmatig in onesies haha dus tja zolang als je wilt denk ik :).

Ik heb sowieso alleen maar 50 en 56 op voorhand gekocht. Daar begint ze binnenkort wel uit te groeien en ik ben nu aan het shoppen voor 62. Je weet niet hoe hard ze groeien op voorhand en wat het weer doet enzo. En mijn meisje heeft nogal een uitgesproken haarkleur waar echt niet alles bij past dus ben nu blij dat ik niet al te veel in het voren heb gekocht ;).

3. Lieke1989

Lieke1989 Niet meer actief

Hier bijna niet aan gedaan. De verhoudingen kloppen hier meestal niet. Past het bovenlijfje net goed,zijn de broeksspijpjes te kort.en met voetjes er aan vast past al helemaal slecht.
    Hier hebben ze het 1e jaar vooral zachte broekjes/leggings aan met een romper en als dat te koud is een schirt/tuniekje/ soepel vallend jurkje er over heen aan. En ook dat is zacht en comfortabel genoeg om in te liggen/ rollen/kruipen.

4. dreumesje

dreumesje VIP lid

7 jan 2014
    7.561
    1.863
    113
    Vrouw
    Ik heb voor beide boxpakjes gehad tot maatje 74. Al hadden ze vaker van die zachte broekjes aan en vanaf maatje 80/86 had ik spijkerbroekjes en zachte broekjes

5. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Ik had er in elke maat tot 68 wel een paar. Maar trok toch liever een los broekje en shirtje aan. Als een kindje spuugt is het toch sneller alleen het shirt te wisselen, of alleen het broekje bij een doorgelekte luier. De boxpakjes die ik had, waren of heel mooi, en hadden in ieder geval genoeg knoopjes om niet je kind bij elke verschoonactie helemaal te moeten uitkleden ;)

6. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.272
    17.147
    113
    ik gebruik ze vanaf maat 62 alleen als pyama ;)

7. MilouR

MilouR Bekend lid

17 okt 2017
    566
    433
    63
    Vrouw
    Oh, ik vind ze te leuk. Heb jumpsuits (boxpakjes) van Duns Sweden t/m maat 74 gehad. Maar binnenkort ga ik toch nog voor een maat 86 kijken. Nu hij loopt is het helemaal schattig :cool:

Foto van internet, maar ik vind dit dus lang genoeg kunnen :D[​IMG]

Elsss, NORAH1979 en Leed vinden dit leuk.
  8. Prettykitty

Prettykitty Fanatiek lid

22 dec 2016
    4.773
    3.116
    113
    Vrouw
    Ik heb dacht ik tot maat 68.
    Vind boxpakjes niet zo leuk, maar zijn wel heel erg comfortabel voor de kleintjes. Dus vandaar dat ik er een zooi heb gekocht. :D

9. Betsy

Betsy Niet meer actief

Ik vond ze irritant met verschonen dus gebruikte ze alleen als pyjama vanaf 62. Die heeft ze nu nog steeds.

10. NurseKel

NurseKel Bekend lid

20 sep 2015
    637
    346
    63
    Nederland
    Dit!

11. Aries

Aries Niet meer actief

Ik heb er een paar, maar ik vind ze vervelend met verschonen, qua verhouding zit het nooit echt goed hier, dus denk dat het voor onze baby ook minder lekker zit dan een broekje en een shirtje, en persoonlijk vind ik ze alleen bij pasgeboren baby's schattig staan.
    Vooral gezien de tweede reden zou ik niet nu al grotere maten gaan kopen.
    Wel helemaal mee eens dat babykleertjes zacht en comfortabel moeten zijn!

12. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    Bij onze dochter hebben we ze tot maat 68 echt gebruikt. Had er wel maat 74 maar die weinig gebruikt omdat ze toen ook op het potje ging, en dat nogal een ding was om dan eerst dat pak omhoog te krijgen.

13. Sado

Sado VIP lid

16 mei 2016
    19.041
    17.010
    113
    Ja, ik ook.

14. sweetL

sweetL Fanatiek lid

8 jul 2014
    2.089
    2.095
    113
    Vrouw
    Brabant
    Mijn zoontje zat met 3 weken oud al in 62. Ik heb ze overdag tot maat 80 zeker gebruikt. In afwissseling met zachte broekjes met een shirtje. Ik gebruik ze nu nog steeds (98) maar dan als pyjama en thuispakkie.

15. ShampooL

ShampooL Niet meer actief

Hier maatje 74 en nog steeds boxpakjes. Zeker nu hij contant zijn sokken wil uitrekken en uitrekken is het wel makkelijk, haha.
    Ik gebruik ze wel alleen als pyjama. Overdag draagt hij gewoon joggingsbroekjes ed. Geen spijker want dat vind ik te stug (en niet leuk bij babys).

16. Jessi79

Jessi79 Fanatiek lid

4 jan 2012
    4.815
    2.673
    113
    Boxpakjes met voetjes eraan heb ik nooit gebruikt. Ik draag mijn baby dagelijks in een draagzak en dan zijn boxpakjes met voetjes niet handig. Bovendien zijn het ondingen met verschonen. Jumpsuits zonder voetjes eraan koop ik juist vanaf maat 74 pas. Ik vind de pakjes van Maxomorra en Smafolk erg leuk staan zodra ze kunnen kruipen en lopen. Maar ze zijn me te prijzig voor de kleine maatjes waar ze met een paar weken weer uit zijn gegroeid.

17. Melief

Melief Niet meer actief

Ik vind het meer aan de leeftijd als aan de maat liggen, sommige zitten met 2 maanden al in 62 en andere met 6 pas, denk dat ik het tot een maand of 4/5 leuk vind, daarna lekker als pyama idd :)

18. Fristi2012

Fristi2012 VIP lid

23 jun 2014
    6.100
    3.487
    113
    Ik vind er wel veel verschil in zitten, van die boxpakjes met voetjes eraan in zo’n zachte stof vind ik sowieso niet mooi.
    Maar die pakjes van Maxomorra, smafolk en zoals die hierboven op de foto vind ik juist leuk als ze kruipen en lopen.

19. Kookaburra

Kookaburra Actief lid

5 nov 2016
    170
    86
    28
    Vrouw
    Huisvrouw & moeder
    Emmerich am Rhein, Duitsland
    Hier nog boxpakjes hoor tot maatje 68. Ik vind ze alleen wat moeilijker te vinden boven de maat 68. Madammeke vind een trui over dr hoofd krijswaardig. Ze draagt wel truien en broeken hoor. Maar vind die boxpakjes toch nog verdomde handig.

20. Fristi2012

Fristi2012 VIP lid

23 jun 2014
    6.100
    3.487
    113
    Zoek eens op jumpsuits of playsuits ;)

Kookaburra vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina