mijn jongen (13 mnd) weigert door mij naar bed gebracht te worden...

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door debby82, 16 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    pfoe meiden... ik weet niet meer wat ik moet doen...
    Sinds een paar weken gaat mijn zoontje gewoon niet meer slapen als ik hem naar bed breng. Hij krijst dan de hele boel bij elkaar en zijn zus wakker. Normaal was dat alleen s nachts maar nu dus ook overdag.
    Als mijn man of iemand anders hem naar bed brengt, geen probleem, hij gaat direct slapen... Ik kan hem s nachts ook niet zijn speentje brengen, dan begint hij ook te krijzen. Als mijn man het doet gaat ie gelijk slapen.

Hij heeft vandaag een half uur geslapen toen mijn man hem naar bed bracht en is nu alweer een kwartier aan het krijzen in zijn bedje...

Mijn man kan hem niet de hele tijd naar bed brengen of s nachts zijn speentje brengen. Want mijn man werkt en ook vaak s avonds.

Ik doe helemaal niks anders dan anderen. Precies hetzelfde als mijn man...

Ik weet gewoon niet meer wat ik moet doen... Mijn man werkt vanavond tot 23 uur. Ik kan hem toch niet tot 23 uur wakker houden?

2. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.466
    4.919
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Oei, wat lijkt me dat moeilijk voor je!
    Kan het zijn dat hij je test? Ben je misschien te lief voor hem? Ik bedoel: overdag ben je veel met hem (neem ik even aan) en trekt hij naar je toe. Als hij huilt vindt hij geborgenheid bij jou. Misschien heeft hij dat bij je man minder, omdat hij werkt. Mannen zijn vaak ook wat resoluter. slapen is slapen. Dat weet een kind feilloos, weet dat huilen geen zin heeft. Dus door te huilen bij jou hoopt hij net als overdag aandacht van jou. Misschien klets ik onzin, maar dit kwam gelijk bij me op.
    Advies? Tja, moelijk hoor. Ik zeg: doorzetten en niet toegeven. Dat zal een paar nachten drama worden maar uiteindelijk win je het.
    Wat misschien ook een idee is is om samen z'n speentje te komen brengen 's nachts. Eerst je man geven en jij er enkel naast staan en als dat werkt de volgende nacht jij de speen en je man ernaast, tot uiteindelijk hij de speen van jou alleen pikt.

3. Helise

Helise Fanatiek lid

4 mrt 2012
    1.785
    0
    36
    Is ie je niet aan het uitproberen?

Hier is dat het geval met eten geven. Zodra ik de lepel naar zijn mond toebreng wil ie het niet en slaat ie het uit mijn handen en zodra mijn man het doet, of iemand anders, is er niks aan de hand en neemt ie het gewoon aan.

Weet niet of dat kan op deze leeftijd al, maar dat is wat ik denk..

4. laravelk

laravelk Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.970
    2
    38
    Ik denk zeker dat dat kan, hier een beetje hetzelfde. Als ik D. in de box zet zet hij een keel op, als manlief dat doet gaat hij rustig zitten spelen. Ik weet van mezelf dat ik D. nogal makkelijk oppak als hij gaat huilen en dat weet hij ook meer dan goed genoeg ;)

5. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    ja ik denk ook wel uitproberen.
    Hij trekt sowieso erg naar mij toe in deze fase. Ik werk niet, mijn man wel en ik ben idd minder streng.

Ik heb hem laten huilen. Heb ik nog nooit gedaan, ook niet bij mijn dochter. Maar ik wist het nu echt niet meer.
    Na een half uur zo hard krijzen dat ik dacht dat hij met ledikant en al naar beneden kwam was het ineens stil. Een half uur lang. Daarna begon ie weer te huilen. Ben toen even met hem boven gaan zitten, lekker tegen me aan, hij viel al bijna in slaap en heb hem toen weggelegd en toen wilde hij wel slapen.
    Ik probeer dit wel vaker, maar normaal gaat ie dan krijzen, maar nu gelukkig niet...
    Hoop dat hij in ieder geval blijft slapen tot mijn man thuis komt om 23 uur...

bedankt voor de adviezen!

6. Mentiera

Mentiera Actief lid

29 mrt 2010
    419
    0
    0
    NULL
    NULL
    Waarom ga je dan niet zelf even op bed leggen met hem naast je? Of laat je hem op de bank op schoot in slaap vallen?
    Hij is pas 13 maanden.

7. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    dat gaat niet... hij gaat 5 minuten lief liggen op de schommelstoel bij me en dan doe ik hem in bed. Als ik op bed ga liggen met hem of op de bank dan is ie het na 5 minuten zat en gaat in mijn ogen lopen prikken...

8. laravelk

laravelk Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.970
    2
    38
    :D Bekend verhaal :D

9. mimi83

mimi83 Niet meer actief

klinkt echt een beetje als uittesten, samen met ontwikkeling jij bent het meeste bij mij en dus moet je nu ook bij me blijven. hier zal je gewoon doorheen moeten, overdag vaak even weg lopen en weer terug komen. waarschijnlijk begint hij te ontdekken dat hij een eigen individu is en dat hij ook kan manipuleren. heel fijn tegelijkertijd.

Deel Deze Pagina